$ 1.000.000,00 usd

Har lige modtaget denne mail, Subject = “Jeg har brug for din hurtigt svar”:

Dear Sir / Fru,

Mit navn er Diplomat Van Nelson har ansvaret for din pakke skal leveres
til adresse i Danmark, og som en kendsgerning, jeg er i Københavns
Lufthavn Danmark.

Jeg formodes at være på dit hjem i dag, men desværre er der et lille
problem, er toldmyndighederne forlanger en diplomatisk Yellow Tag
godkendelse fra oprindelse af midler, er dette som et resultat af det
beløb, involverer i check ($ 1.000.000,00 USD), hvilket vil koste dig
summen af ​​$ 390 kun.

Du er råde til at sende penge til vores kontor i Nigeria og sender MTCN og
afsenderens navn til mig, så så snart de Bekræft din betaling, og få mig
den gule Tag Clearance Certificate, og jeg vil blive ryddet og flyve
straks din adresse inden for 2 timer og levere pakken til dig at sætte mig
ud på min tur til Canada.

Du kan kontakte mig med dette nedenfor information.

Navn : Diplomat Van Nelson
Fra : UTI kurer firma
E-mail :frowning:[email protected])

Og også forsøge at bekræfte din leveringsadresse nedenfor.

Dit fulde navn:
Adresse: Telefon:
Nærmeste Air-port:

Vær venligst opmærksom på, at jeg kun har i dag og i morgen for at
afslutte med dig.

Venlige Send 390 dollars via Western Union eller Money Gram til vores
kasserer navn Herunder:

NAVN: KELLY OKONOBOH
LAND: Lagos, Nigeria
TEST Spørgsmål: How long
TEST SVAR: Today

Jeg glæder mig til at høre fra dig, så snart du foretager betaling for at
aktivere mig flyve ned til din hoveddør og levere din pakke til dig
hurtigst muligt.

Med venlig hilsen,
Diplomat Van Nelson

Este mensaje ha sido analizado por Congas
en busca de virus y otros contenidos peligrosos,
y se considera que est� limpio.

Jeg kan altså ikke huske noget om så mange penge :rock:

Fup og fidus - lad være med at åbne og svare på sådan mails :slight_smile:

Hahah det er utroligt at de bli’r ved…

Hvis jeg ikke ser dem kan jeg jo ikke få et billigt grin :smiley:

Ja, man skulle tro de ind i mellem får noget ud af det…

[QUOTE=danpia;879719]
Ja, man skulle tro de ind i mellem får noget ud af det…[/QUOTE]

Ja det er næsten det værste. At nogen hopper på sådan en omgang pladder… :dokdok: De fortjener sq at miste deres penge så :muhaha:

Imponerende, det der med at flyve til din hoveddør (på en kost måske, datoen taget i betragtning?:muhaha:)

Jeg tror Diplomat V Nelson (Diplomat er åbenbart hans fornavn?) er Superman… :cool:

I øvrigt vil jeg gerne snart høre nærmere om de 15 mil pund jeg vandt i et lotteri, jeg ikke har deltaget i… :venter:

Der var en Englænder der tog udfordringen op og selv tog til Nigeria for at få udleveret den formodede gevinst. Det endte med at de måtte indrømme at det var et scam hvorefter han meldte dem. I retten fik han medhold i at han havde ret til at få gevinsten men selvfølgelig havde de ikke penge til at honorere rettens ord.

Jeg tror også, jeg ville sørge for, at han blev ryddet :høhø:

Jeg har ingen betalingskort overhovedet, men får dagligt denne, selv om jeg har markeret som spam.
Den ser ret prof ud, så mon ikke nogen hopper på den?

[QUOTE=Mega;880163]Jeg har ingen betalingskort overhovedet, men får dagligt denne, selv om jeg har markeret som spam.

[/QUOTE]

Jeg får også jævnligt “mails” fra Paypal, og nogle af dem har faktisk, modsat dette, Paypals officielle logo på. Jeg har en konto hos dem, men når jeg får mails jeg er i tvivl om går jeg altid ind og chekker min konto fra den officielle site, aldrig fra en e-mail. Af og til hvis det ser rigtig prof ud, sender jeg en kopi af mailen til Paypal - de vil gerne vide når nogen snyder i deres navn, tror jeg.

Lige pt får jeg en der handler om “min straffattest” - som jeg ikke har. Hvad det videre går ud på ved jeg ikke, jeg har ikke åbnet den…

Mine mails derfra har også deres officielle logo og det viste indhold var i en pæn ramme - kunne bare ikke kopiere det hele!

MEN jeg trykkede på linket i mailen og fik denne advarsel:

Dette er et websted, der er blevet rapporteret som et usikkert websted

host-64-139-251-151.nctv.com

Det anbefales at du ikke fortsætter til webstedet.

[Gå i stedet til startsiden](javascript:homepagelink.navigateHomePage()) Dette websted er blevet rapporteret til Microsoft som et, der rummer trusler mod computeren og kan røbe personlige og finansielle oplysninger.

[Flere oplysninger](javascript:expandCollapse(‘infoBlockID’, true):wink:

Det er rapporteret, at dette websted rummer følgende trusler:
[ul]<LI style=“DISPLAY: block” id=PhishingThreat name=“PhishingThreat”>Phishing-trussel: Dette er et phishing-websted, som udgiver sig for at være et websted, du har tillid til, og derved få dig til at røbe personlige eller økonomiske oplysninger.
[/ul]
[Få mere at vide om phishing](javascript:makeLearnPhishingURL():wink: [Få mere at vide om skadelig software](javascript:makeLearnMalwareURL():wink:[Rapporter, at dette websted ikke rummer trusler](javascript:makeReportURL():wink:Se bort fra dette og fortsæt (anbefales ikke)

[QUOTE=Mega;880205]Mine mails derfra har også deres officielle logo og det viste indhold var i en pæn ramme - kunne bare ikke kopiere det hele![/QUOTE]Ah, okay. Ja, de ligner godt…

[QUOTE=Mega;880163]Jeg har ingen betalingskort overhovedet, men får dagligt denne, selv om jeg har markeret som spam.

[/QUOTE]

[QUOTE=Ann R;880203]Jeg får også jævnligt “mails” fra Paypal, og nogle af dem har faktisk, modsat dette, Paypals officielle logo på. Jeg har en konto hos dem, men når jeg får mails jeg er i tvivl om går jeg altid ind og chekker min konto fra den officielle site, aldrig fra en e-mail. Af og til hvis det ser rigtig prof ud, sender jeg en kopi af mailen til Paypal - de vil gerne vide når nogen snyder i deres navn, tror jeg.

Lige pt får jeg en der handler om “min straffattest” - som jeg ikke har. Hvad det videre går ud på ved jeg ikke, jeg har ikke åbnet den…[/QUOTE]

Paypal, altså de rigtige Paypal, skriver altid dit navn, det står aldrig (endnu i hvert fald) i de falske.
Paypal orienterer selv om dette.
:slight_smile: