1 års dag med Alvin

I dag er det præcis et år siden at jeg hentede Alvin hos Kattens Værn i Brøndby, og hvor er jeg glad for at jeg gjorde det! :inlove: Alvin er en dejlig kat, som når det passer herren, godt gider putte og kæles. Resten af tiden sover han eller laver unoder, og lære Emina unoder… :venter: Jaja jeg ville have en aby, og det prøver han åbenbart at leve op til. :stuck_out_tongue: Hans held er, at han er utrolig køn og en rigtig dejlig kat, når han gider. :høhø:

Hjemmet har fået lidt flere sovepladser, nu de er to til at bruge dem. Alle vindueskarme er kattepladser, og min rumdeler i stuen, hvor jeg ellers ikke ville have katte, har nu en nullerput stående. :tihi:

Emina åbner jo døre, Alvin åbner mit klædeskab, indtil videre har de dog ikke forsøgt at åbne mine køkkenskabe, heldigvis! :kryds:

Emina og Alvin har det stadigvæk fint sammen, en blanding af ligeglad og nysgerrig på hinanden. Altså på nær når de forsøger at lege, det kan de stadigvæk ikke finde ud af, så der bliver der delt øretæver og hvæs ud. Dog ikke så slemt at de er nød til at leve opdelt, og alt andet kan de fint sammen. De putter ikke sammen, men spiser op og ned af hinanden, snuser ofte til hinanden, også næse mod næse, og de sover også i nærheden af hinanden, så jeg acceptere at de ikke kan aflæse hinanden godt nok til at kunne lege. Desværre, for det tror jeg at de begge to ville have godt af, men de er begge lidt for voldsomme til den anden kan lide det. :frowning:

Jeg nyder at have to katte, og var mit liv anderledes, ville jeg sikkert også have flere. Ud over Alvin vækker mig flere gange hver nat, og er lidt af en bølle der går på borde m.m., så synes jeg ikke det er specielt mere krævende at have to katte frem for en, til gengæld synes jeg glæden ved at have to katte, er meget større end at have en. Så jeg er virkelig glad for at det endelig lykkes mig at få to, og rigtig glad for at det blev Alvin! :hjertehop:

Alvin ææælsker papkasser, både at ligge i, lege i og til at tygge i. Han tygger stykker af, og spytter dem ud. :dokdok: Og så ææælsker han de bånd der er omkring papkasser, det er nærmest det bedste legetøj i verden. :smiley:

1]Et stort tillykke med jubilæet til Alvin og Emina. :smiley:

:flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag:

Vore trio er heller ikke blevet puttekammerater, men har det fint sammen alligevel.:hjerte:

Mange hilsener fra
Rags, Caithlin & Bastian

[QUOTE=FinnFrode;1312945]1]Et stort tillykke med jubilæet til Alvin og Emina. :smiley:

:flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag:

Vore trio er heller ikke blevet puttekammerater, men har det fint sammen alligevel.:hjerte:

Mange hilsener fra
Rags, Caithlin & Bastian

[/QUOTE]

Jeg har ingen forventning om at Emina gider putte, med nogen. :smiley: Men jeg havde håbet at de kunne finde ud af at lege. Det er som om de slet ikke kan aflæse hinanden når de gør det, og eftersom der ikke har været de store fremskridt på det år de har haft sammen, forventer jeg ikke at det kommer til at ske. Men så længe de ellers lever fint sammen, så går det. :slight_smile:

Det kan simpelthen ikke passe at der allerede er gået et år!! :uha: :smiley:

Glæder mig til jeg er normalt gående igen, så jeg kan komme på besøg. :slight_smile:

Jeg tænkte også først, at det år er gået hurtigt. Men nu var han jo også en hemmelighed i ret lang tid :slight_smile: Tillykke med jeres jubilæum :flag:

Herhjemme er det i øvrigt ikke abyen, men huskatten, man skal leve op til, når det gælder unoder. Der er aldrig ballade med abyen :slight_smile:

[QUOTE=galath;1312959]Jeg tænkte også først, at det år er gået hurtigt. Men nu var han jo også en hemmelighed i ret lang tid :slight_smile: Tillykke med jeres jubilæum :flag:

Herhjemme er det i øvrigt ikke abyen, men huskatten, man skal leve op til, når det gælder unoder. Der er aldrig ballade med abyen :)[/QUOTE]

Han var vist kun hemmelig de første 2-3 uger, indtil de var sammenført, men jeg var virkelig lang tid om at få lavet en tråd med ham, så I kunne “møde” ham. :ups:

Jeg har jo kun levet sammen med huskatte, på nær de fire måneder med en aby, og alle mine indtil Alvin, har været så velopdragen så folk jo næsten tror det er løgn. Og der var mange der frarådede mig at få en abyssinier, fordi de skulle være så aktive og laver en masse unoder. Men der vil jo altid være nogen det ikke passer på. :smiley: