2. hold killinger

Jeg har en hunkat som meget gerne skulle få sit 2. kuld killinger i starten af Maj og ih hvor jeg glæder mig til at få killinger i huset igen :hjerte::inlove:

Nu er jeg så ret nysgerrig omkring hvor mange killinger katten mon vil få :? sidste gang fik hun 4 dejlige skovtrolde (alle leve dygtige og unden skavanker) - hvad er sandsynligheden for at hun denne gang vil få flere eller færre killinger?

Har det overhovedet noget at sige med årstiden hvor mange killinger der kommer? :?

hehe jeg ved godt det ikke er noget man kan sige med sikkerhed - uden at få lavet nogle undersøgelser ved dyrlægen - men synes det kunne være spændende og høre hvor mange killinger jeres katte plejer at få :slight_smile:

knus og potedask her fra :tihi:

Ihhh hvor skønt Hanna :wink:
Er det Arn og den på din signatur, der er forældre???

Nej det er ikke Arn - jeg venter dog på at min anden hunkat går i løb så hun kan blive parret med Arn:hjerte::tihi:

Ifølge min gamle dyrlæge, Raiku, var det som oftest ikke det første kuld, der var det største i antal - om det holder stik ved jeg dog ikke, med den besked har jeg haft flere hunkatte, som jeg ikke har parret igen efter første kuld, hvor de fik hhv. 7 og 8 killinger gg

Jeg har dog haft andre hunkatte, som har fået præcis det samme antal killinger ved 1. og 2. kuld, nemlig 4 eller 5 killinger.

hvad er sandsynligheden for at hun denne gang vil få flere eller færre killinger

Det kan man ikke sige med bestemthed, jeg har hørt flere steder, at man siger første kuld som regel ikke er så stort…men det passer ikke altid…jeg har haft katte der fik 6 killinger i første kuld.

Den sidste kat jeg havde i nærheden der fik killinger, den fik 4 i det ene kuld (om foråret) …og i næste kuld fik den 9. (om efteråret)

Her er min lille private statistik:

Hunkat A:

  1. kuld - 5 killinger
    2 kuld - 3 killinger

Hunkat B:

  1. kuld - 3 killinger
  2. kuld - 5 killinger

Tror ikke disse tal gjorde dig ret meget klogere :klapper: