2 katte i forskællig fodringstilstand :-)

Hvad er du i tvivl om Flemming?
Kattes tænder er ikke beregnet til at tygge tørkost med… de er lavet til at flænse og klippe - ikke tygge :slight_smile:
Så mange katte vil ikke engang tygge selv de største tørkost-kroketter… Jeg har en herhjemme…
Hvis du vil hjælpe katten til at undgå tandsten, så prøv i stedet med råt kød… kylling, kalkun, oksekød - det er det man som regel har størst succes med :slight_smile:
Vi fodrer to af vores katte med råt - vi ville gerne udelukkende fodre den råt, men da vi er nødt til at have tørkost stående, har de også mulighed for at spise af dette… Godt nok er det unge katte - men selv tandskiftet gik så fint uden grim lugt fra munden eller særlig rødme af tandkødet…
Vores råfoder baserer sig på produkterne fra www.rigtigkattemad.dk og igen er forhandleren Ann Dorrit fra Mysterycoons Petshop :slight_smile:

[quote=Ann K;330668]Hvad er du i tvivl om Flemming?
Kattes tænder er ikke beregnet til at tygge tørkost med… de er lavet til at flænse og klippe - ikke tygge :slight_smile:
Så mange katte vil ikke engang tygge selv de største tørkost-kroketter… Jeg har en herhjemme…
Hvis du vil hjælpe katten til at undgå tandsten, så prøv i stedet med råt kød… kylling, kalkun, oksekød - det er det man som regel har størst succes med :slight_smile:
Vi fodrer to af vores katte med råt - vi ville gerne udelukkende fodre den råt, men da vi er nødt til at have tørkost stående, har de også mulighed for at spise af dette… Godt nok er det unge katte - men selv tandskiftet gik så fint uden grim lugt fra munden eller særlig rødme af tandkødet…
Vores råfoder baserer sig på produkterne fra www.rigtigkattemad.dk og igen er forhandleren Ann Dorrit fra Mysterycoons Petshop :)[/quote]

Lige pt er jeg totalt ligeglad med tandsten hos mollymus, bare at Freja taber sig ! og hvis hun skal tabe sig, skal der ikke stå noget som helst fremme (jo det fra Lidl kan hun ikke lide), ellers æder hun det. :venter:
I morges gav jeg dem begge det fra Lidl, dog mixed jeg lidt hills tørkost med våd mad til Freja. (ellers går hendes mave nok i stykker?)
Nu prøver jeg Aldi’s våd mad senere idag, så må jeg se hvad der så sker.

Takker foreløbig for svarene, vender tilbage om en uge :slight_smile:

Jamen - det der med at rationere… Sådan troede jeg jo også at det nødvendigvis måtte være, hvis min tykke kat skulle tabe sig.
Virkeligheden med et foderprodukt med lavt kylhydratindhold og masser af vådfoder også uden kulhydrater har vist mig, at det slet ikek er nødvendigt :slight_smile:
Og hvis du oven i købet kan få dine katte overtalt til at spise en kost der består af 50% våd, 30% råt og 20% tørt, så skal du bare se… hun skal nok tabe sig! :slight_smile: også selv om foderet har et højt fedtindhold…