2 katte til en kattebakke

Det burde ikke være noget problem… men husk at sætte en ekstra frem lige i starten. Bare til de har lært hinanden at kende :wink:

Jeg bruker jo kun tre-pellets til mine katter. Det merkes godt der må renses morgen og kveld,fordi den våte pelletsen etter dem har tisset samler seg raskt i bunnbeholderen.
Men slik er det altså fordelt hos oss:
1 stor pellets bakke på hannkattrommet.
1 mindre pellets bakke på kjøkkenet
2 store pellets bakker i kjelleren.

Når jeg har kull,så står der ytterlig en liten pellets bakke på soverommet,dersom jeg har mamman der de første ukene.
I tillegg setter jeg da opp en ekstra pellets bakke i første etasje slik at der er 2 når jeg har kull.

Men sånn i det daglige er der da 4 bakker fordelet på for øyeblikket 8 katter.( Normalen hos meg er 6 katter)
2 hannkatter bruker kun den ene, jentene bruker både den i kjøkkenet og dem i kjelleren, og mine 2 hannkatter bruker kun dem i kjelleren,fordi dem klarer ikke komme inn i bakken på kjøkkenet,da dem er for store til inngangshullet :slight_smile:

Her har ingen problemer med å dele bakkene, og ingen er hyper renslige,dem kan gå på bakken selv om kanskje en annen nettopp har gjort nr 2.
MEN ingen vil gå på bakken dersom MCO kastrat nettopp har gjort nr 2,noe jeg da godt kan forstå - det er en imponerende størrelse på det som kommer ut :tihi:

Jeg prøvde faktisk i går å ta vekk den ene bakken i kjøkkenet,men da protesterte 2 frøkener ,for dem skal ha sitt kjære dametoalett i tillegg,så jeg ble pent nødt til å sette den frem igjen :fred:

Jeg har kun en kattebakke til mine to. Det fungerer fint :slight_smile:

Jeg har bakker til 3 katte, og det fungere… :slight_smile:

Hvor mange bakker Lotte? :smiley:

Jeg har to bakker og tre katte…og det bliver jeg nok ved med, men den lukkede skal ud af stuen på et tidspunkt… ud på badeværelset, hvor den anden også står ude.

Fik for 14 dage siden to killinger, og var selvfølgelig nervøs for, om Tarzan så ville dele bakke med dem. Det er kun killingerne som bruger den lukkede i stuen, men dem er Tarzan heller ikke så meget til…og de deles alle 3 om den store (åbne) ude på badeværelset. Så… Men jeg fortsætter med to, ellers synes jeg ikke to gange rensning dagligt er nok.

Jeg har 3 katte om een Gimpet-bakke (sådan alm. stor, ikke jumbo) fyldt op med en hel sæk kvalitetsgrus.
Mine katte er aldeles ikke sarte! Selv dengang her boede 5 katte, og de ikke var sammenført og nogle kunne ikke tåle synet af hinanden - da hvis de fik muligheden, så gik de gladeligt på hinandens kattebakke :wink: Men heller ikke ift. om bakken er snavset.
Andre katte er derimod ultra sarte med at dele bakke, eller med at gå ind i en bakke, hvor der ligger stort (også selvom det er dens eget). Det kan man aldrig vide, så man må prøve sig frem.
Hvis man sammenfører katte vil jeg til enhver tid foretrække at stille ekstra kattebakker op. Min. een til kat. Man kan jo bare gemme dem væk igen bagefter, hvis/når kattene glædeligt deler.

Jeg har 2 katte og en stor lukket bakke på badeværelset. De har aldrig haft problemer med at dele… Dog kan jeg huske lige da jeg fik dem hjem, havde jeg 1 lukket og 2 ekstra åbne bakker… De ville dog helst bruge den lukkede jeg havde på det tidspunkt… ( De havde aldrig brugt lukket før, men jeg tror der gik lidt sport og leg i det for dem, med at lære at kravle gennem lågen:tihi:)

Da vi satte vores katte sammen brugte den nye kat, med det samme den gamles uden at den gamle kat brokkede sig. De holder dog øje med hinanden hver gang en er derude, men ellers har vi to stående, hvoraf kun den ene bliver brugt.

Vi har en stor bakke oppe i stuen unden overdel på men med en kant der burde holde gruset hvor det bør være (det fungerer ikke helt efter hensigten med de gravemaskiner der bor her), 1 stor overdækket bakke i baggangen, en almindelig overdækket i gæsteværelset, en stor overdækket i kattekontoret, en med kant i bryggerset, to i udestuen begge med låg…den ene stor den anden af almindelig størrelse og 1 i forgangen med låg og i almindelig størrelse. Desuden 3 plastik hundekurve i størrelse stor hund udenfor og 1 størrelse kolonorm superstor hund…alle 4 fyldt med strandsand. Og så er der 463549127634274 blade at pølse og tisse i i øjeblikket.

Mine katte bruger meget sjældent kattebakken, men alle tre deles om den samme uden problemer. Men de undgår den helst - og det er jeg egentlig også meget glad for. :slight_smile:

en god tommelfinger regel er:
antal katte=antal bakker + 1

man kan så justere lidt i forhold til hvor tit man tømmer bakken i løbet af dagen + tømmer og vasker den…

som udgangspunkt bør missen altid have en ‘tom’ bakke at bruge…flere katte kræver derfor flere bakker, hvis man ikke er der til at tømme flere gange om dagen

det vigtigste er altid at holde bakker rene, bruge god grus og have bakker stående gode steder

specielt vigtigt er det at holde den ren - tænk på hvordan du selv gerne vil have dit toilet…og tænk på at det at tømme bakken svarer til at skylle ud…

god artikel om kattebakker

Mine to katte deler den samme kattebakke… Det fungerer ganske fornuftigt :slight_smile:

Mine to katte deles om én almindelig lukket kattebakke på badeværelset. Den ene af kattene, Fuks, lavede ulykker en gang imellem, mens jeg brugte krystaller, men holdt op med det efter jeg skiftede til Extreme Classic med duft. Jeg renser bakken morgen og aften og det fungerer fint. Vi har kun haft problemer med Fukses ulykker mens vi har været væk i 5 dage og de blev passet hjemme. Der tissede han og lavede stort uden for bakken 2 gange, men jeg hælder mest til, at det var i protest for at vi var væk, at han straffede os på den her måde.

Mvh,
Katja.