3 dyrlæge besøg 4 dage

Forsat :kryds: her fra.

3 Synes om

Fortsat god bedring til bpde Tikka og Mille :kram:

4 Synes om

Når jeg skiver dejligt med noget svar på hvad det er. Håber jeg du forstår ordet dejligt , det med og få en besked på hvad der er
må kunne give ri
Istedet for usikkerhed over det uvisse
:kryds: for endnu forsat god bedring til de små katte :klappekat:

Og hvordan går det med dig. :kram:

5 Synes om

Jeg ved præcis, hvad du mener - det giver virkelig ro at være mere sporet ind på, hvad det er vi har med at gøre!

Jeg har følelsen af at være mange kilo lettere, nu hvor Tikka også er på vej i den rigtige retning, så jeg ser frem til en forhåbentlig god nats søvn :blush:

8 Synes om

Jeg håber at intet nyt de sidste dage, betyder at tingene er forsat gået den rigtige vej? :kryds: Vil du opdatere når I har været hos dyrlægen i dag? :slight_smile:

4 Synes om

Det er i hvert fald vores oplevelser, at tingene går i den rigtige retning, så vi håber dagens dyrlæge besøg bekræfter det :kryds:

Tikka drikker stadig en del mere vand end normalt, men spiser nu også tørfoder igen og leger lidt mere og arbejder ihærdigt på at indhente den putte tid hun har mistet mens hun var syg - nøj den kat kan fylde i sengen :tihi:

Mille går også til tørkosten igen med næsten samme begejstring som inden hun blev syg, og er generelt tilbage til at være sig selv :hjerte:

14 Synes om

Så venter vi på, at klokken bliver efter 14 så vi kan ringe og få svar på blodprøver :slightly_smiling_face:

De var usikre på om de havde nok blod til, at kunne måle Tikkas infektionstal så det gjorde de med det samme, tallet er stadig højt, men dog faldet siden i onsdags! Det betyder at Tikka må leve med flere dage, hvor hun skal have antibiotika. Men selvom hun ikke kan lide det, var det så tydeligt i går, da hun fik en tand i mig, at hendes eneste intention havde været at undgå pillen og ikke at bide, så det er jo positivt :hjerte:

Mille regner de med er igennem, hvad end hun havde, så hun kan komme tilbage til sit ene månedlige besøg hos dem for at solensia til hendes gigt :smiley:

Tikka forventes at skulle have taget flere blodprøver, for at følge op på at alt ting er som det skal være, især at infektionstallet falder og nyrerne er ok, men så meget som hun er sig selv igen, så er jeg optimistisk :slightly_smiling_face:

Og jeg glæder mig over, at lægen var helt enig med mig i, at når hun ikke havde ramt dybere med den tand og der ikke var nogen irritation i det efter et par timer, så var en opdatering af stivkrampen nok :smile:

12 Synes om

Tak for opdatering, og hvor dejligt at høre det lyder så positivt! :smil: Forsat :kryds: for det hele forsat går den rigtige vej.

3 Synes om

Tak for opdateringen :hjerte: har dyrlægen nogen ide om hvorfor Tikka er blevet syg og hvad det kommer af.
Spørger fordi jeg absolut ingen erfaring har med nyrebækkenbetændelse.

4 Synes om

Nej det har hun ikke, alle prøve resultater peger på infektion i nyrerne og symptomerne hun havde passer også med det, men smitsom er det heldigvis ikke!

Det kritiske af nyretallene er heldigvis faldet, men de andre er steget lidt, så nu skal hun for en periode på nyrediæt og så skal vi den 29 oktober afsted til dyrlægen igen, med en urinprøve og have taget nye blodprøver.

Så jeg håber hun finder det vådfoder ligeså lækkert som alt det andet hun nu ikke må få :kryds:

Alt ved Milles blodprøver så ud som de skulle, så vi har igen med alderen taget i betragtning en sund og rask senior dame i huset :hjerte:

Hvilket er heldigt, for så har Masso selskab når Tikka skal afsted igen, han begyndte at råbe efter selskab straks han hørte vi kom hjem og gjorde det meget tydeligt, at det altså ikke var sjovt! Selvom han da havde hygget sig med, at spise den flydende godbid han fik i en skål da vi kørte :tihi:

8 Synes om

God bedring med dem begge.

Det erfaring jeg har med nyre-bækken betændelse er fra mig selv, jeg havde ondt og så sov jeg mere eller mindre konstant i en uge.

5 Synes om

Dejligt opdatering, selv om de ikke helt er på toppen :kram:

2 Synes om

Heldigvis er det meget lidt Tikka virker påvirket af hendes tal endnu ikke er fine - jeg kan mistænke hende for at hendes manglende leg på egen pote, kan skyldes at hendes første forsøg blev afbrudt af jeg konfiskerede hendes legetøj, fordi jeg ikke lige kunne overskue hun legede ovenpå mig midt om natten :ups:

Og Masso syntes tydeligvis hendes nye tørfoder smager fantastisk, han har spist mere end en normal dagsration for ham af tørfoder efter vi blandede det op med deres normale mad :tihi:
Det er vist godt vi har bestilt en foderautomat mere, så ham og Tikka får hver deres, ellers blev det godt nok dyrt i foder :joy:

8 Synes om

I morgen står den på opfølgning ved dyrlægen, som gerne vil have en urinprøve, så Tikka og jeg er gået i soveværelset med hendes bakke og håber det lykkedes inden sengetid :kryds:

Ellers bliver hun lukket inde på hjemmekontoret med bakken og jeg i morgen tidlig indtil vi skal afsted…

Men for nu hygger vi :hjerte:

15 Synes om