4. tråd. Hvis du selv kunne vælge

:D:D:D

Hvis du selv kunne vælge dit navn - hvad skulle du så hedde ?

Jeg tror, at jeg ville hedde :

Lotus

Chantal

Siri

Bella

LouLou

Eller noget helt andet…

:savle:

Hvis du selv kunne vælge dit navn - hvad skulle du så hedde ?

Jeg tror, at jeg ville hedde :

Lotus

Chantal

Siri

Bella

LouLou

Eller noge helt andet…

:savle:

[/quote]

Jeg er egentlig meget godt tilfreds med mit navn - jeg har jo ligesom vænnet mig til det.

:ok::ok::ok::ok::ok::ok:

Da jeg var yngre da syntes jeg at “Ayla” fra hulebjørnens klan var fantastisk.

“Morgianna” eller “Morgaine” var jeg også dybt facineret af

“Belladonna” var jeg også ret vild med :slight_smile:

Jeg synes stadig det er nogle spændende navne, men de passer bedre i eventyr og sådan. Gry er vidst meget godt til mig.

Selvom jeg altid har syntes at navnet Gry passede til en høj slank, stærk kvinde med langt platinlond hår og himmelblå øjne. Personifiseringen af en solopgang og scandinavisk blod :slight_smile:

Jeg er lille tyk og brunøjet Gg

Jamen søde Therese, du og jeg er jo smadderheldige, at vores forældre (i mit tilfælde min gartner-moffe) har valgt så godt for os :wehu:
Men hvis dig så lyster, så skrub :stuck_out_tongue: endelig ned på dit lokale kordegne-kontor og bliv min navnefælle :ok: Jeg vil kun føle mig beæret :velkommen:

[quote=MiSi;112952]Jamen søde Therese, du og jeg er jo smadderheldige, at vores forældre (i mit tilfælde min gartner-moffe) har valgt så godt for os :wehu:
Men hvis dig så lyster, så skrub :stuck_out_tongue: endelig ned på dit lokale kordegne-kontor og bliv min navnefælle :ok: Jeg vil kun føle mig beæret :velkommen:[/quote]

Synes da ikke, Therese nævnte MiSi?

-LOL-LOL-LOL-LOL

[quote=Gry Gressbakken;112949]Da jeg var yngre da syntes jeg at “Ayla” fra hulebjørnens klan var fantastisk.
“Morgianna” eller “Morgaine” var jeg også dybt facineret af
“Belladonna” var jeg også ret vild med :slight_smile:
Jeg synes stadig det er nogle spændende navne, men de passer bedre i eventyr og sådan. Gry er vidst meget godt til mig.

Selvom jeg altid har syntes at navnet Gry passede til en høj slank, stærk kvinde med langt platinlond hår og himmelblå øjne. Personifiseringen af en solopgang og scandinavisk blod :slight_smile:

Jeg er lille tyk og brunøjet Gg[/quote]

:smiley: Åh ja, man udvikler sig med tiden - en af mine læreres datter skiftede som 12-årig navn til et andet, storslået klingende dronningenavn fra Arthur-sagnene…
Og kære Gry, jeg synes slet ikke, at en Gry ser ud, som du beskriver. Jeg kender nemlig en Gry mere, der også er, æhm, kraftig, og med brunt hår og et stort hjerte for dyr.
Så du er skam en rigtig Gry - for mig klinger navnet af kry - kæk og ukuelig :slight_smile:

Nej…men Siri :stuck_out_tongue:

Såså venner, nu ikke for åbenmundede på mine vegne - det skal jeg nok selv klare :ups:-LOL

Jeg har i mange år været smadder ked af mit navn, og da jeg var lille ville jeg hedde Paula Abdul :tihi:

Hvis jeg selv skulle vælge mit navn i dag, ville det blive Ayla, da jeg ligesom Gry er stor fan af serien om Jordens Børn, og synes navnet Ayla er smukt. :slight_smile:

Mon ikke der en dag kommer et Jordens Børn kuld, i Casa De Dahl :smiley:

[quote=MiSi;112952]Jamen søde Therese, du og jeg er jo smadderheldige, at vores forældre (i mit tilfælde min gartner-moffe) har valgt så godt for os :wehu:
Men hvis dig så lyster, så skrub :stuck_out_tongue: endelig ned på dit lokale kordegne-kontor og bliv min navnefælle :ok: Jeg vil kun føle mig beæret :velkommen:[/quote]

-fin-fin-fin

Det vil jeg tage til efterretning - blot er jeg ikke sikker på, hvilket af navnene der er dit - meeeeen , jeg har en god fornemmelse.

Måske skyldes tanken om et andet navn, at jeg hedder Therese og så et specielt efternavn oveni.

:inlove::inlove:

Så ved alle telefoniske henvendelser, har jeg altid måttet stave både for- og efternavn.

Så egentlig burde jeg vælge et navn som f.eks. Susanne Hansen.

:besvimer:

Hedder det jeg vil hedde- skiftede mit fornavn i 2001. -høhø

[quote=Therese;113059]-fin-fin-fin

Det vil jeg tage til efterretning - blot er jeg ikke sikker på, hvilket af navnene der er dit - meeeeen , jeg har en god fornemmelse.

Måske skyldes tanken om et andet navn, at jeg hedder Therese og så et specielt efternavn oveni.

:inlove::inlove:

Så ved alle telefoniske henvendelser, har jeg altid måttet stave både for- og efternavn.

Så egentlig burde jeg vælge et navn som f.eks. Susanne Hansen.

:besvimer:[/quote]

Kære Therese,
Jeg synes, at Chantal ville klæde dig, men så er vi ude i endnu flere stave-krav :stuck_out_tongue:
Jeg skiftede efternavn, så snart den nye navnelov kom.
Jeg havde længe gået med tanken om et kunstner-navn, som det også hedder, noget nemt og passende.
Ikke mindst, fordi folk bare ikke kunne finde ud af mit efternavn - det blev til de særeste varianter, og med bindestregen gik det helt galt …
Så eftersom jeg ikke rigtig har nogen familie mere, brød jeg overtvært og valgte et nyt efternavn.
Nemt og praktisk, det er en stor lettelse.
Kunstigt? Jøh, når man nu arbejder meget med kunst.
Lånte fjer? Nøh, snarere dovenskab - man slipper for at skulle stave og forklare for 10 000 millionte gang.
Og i mit nuværende job ser jeg jo, at mine navne er det rene vand!
Folk døber deres børn alt fra Legolas til Loke, med alm. danske efternavne.
Og der er pigenavne i metermål, fra de mest grandiose dronningenavne til variationer, hvor min fantasi bare slet ikke rækker med :tihi:
Så gør du bare livet lidt lettere for dig selv, Therese, hvis du har lyst.
Jeg nyder det: Nu skal jeg kun stave mit fornavn :fløjte:

Marie

Tja… jeg havde som barn en drøm om at hedde noget andet… den stoppede totalt, da jeg fandt ud af at min mor allerhelst ville have kaldt mig Josefine!!!
Nogle gange skal man være taknemmelig for ordblinde mødre, som gerne vil kunne stave deres barns navn! -LOL

Til gengæld kunne det have været sjovt at have haft det efternavn som en af mine fjerne forfædre (flygtet forfulgt fransk hugenot) bragte med sig…Comte de la Cour des VillForts :smiley:
Men det havde min mor nok heller ikke kunne stave til, så vi var nok endt med Hansen i stedet… så foretrækker jeg altså mit oldgamle familienavn