4 ugers rehabilitering coming op

Søndag aften bliver jeg indlagt på Center for Sundhed og Træning i Aarhus - tidligere kendt som gigtsanatoriet. jeg skal være der i 4 uger…
Jeg fik datoen midt i juli sidste år, så har ventet 10 måneder.

Under opholdet er der fysisk træning og vejledning ved fysioterapeuterne, undervisning og vejledning ved ergoterapeut, samt undervisning og samtaler med sygeplejerske. Det hele er en blanding af holdundervisning og individuel undervisning.
Holdundervisningen er sammen med de 5 andre der også bliver indlagt i næste uge. På den måde får man en fortrolighed, og kan bruge hinanden på holdet. De prøver desuden at sætte holdene sammen så problemstillingerne minder om hinanden.

Baggrunden for henvisningen er at jeg formentlig har en relativt sjælden bindevævssygdom, som kan give mange fysiske problemer. Jeg er desuden hypermobil, og har problemer i mange af mine led.
Igennem det sidste år er mine symptomer blevet forværret, og især mine arme er hårdt ramt.

Jeg ser virkelig meget frem til dette ophold, og håber jeg får en masse godt med derfra.
Jeg er på centeret i hverdagene, og tager hjem i weekenderne.
I de næste 4 uger vil jeg altså ikke være ret meget online, hverken her eller på FB. (Men bare rolig, I slipper ikke helt for mig, har jo lidt tid i weekenderne tila t følge op på KG:høhø:)

God bedring og held og lykke med opholdet :ok:

hejsa louise

håber på det bedste for dig og at det bliver gode 4 uger for dig

Tusind tak Helene og Johnny

Ønsker dig det bedste ophold de kommende 4 uger, håber det giver dig lige det du har brug for :slight_smile:

Tak Camilla

Held og lykke med opholdet.
Jeg håber du får en masse ud af det!!

:hjerte::hjerte:

De bedste ønsker om, at det må blive et dejligt ophold for dig, Louise.

Tusind tak Sanne og Tut

Også held og lykke fra mig. Håber du kan få gavn af det :slight_smile:

Tusind tak Elisabeth

den der bindevævs sygdom - hvad er det for en ? ved jo du også har type 1 og jeg døjer med mine led og muskler og er undersøgt i hoved og r… . det positive : jeg har hverken leddegigt,fibromyalgi, borrelia, neuroborreliose eller sclerose. Kan forøvrigt ikke anbefale rygmarvsprøve- det er ikke specielt rart !

Håber du får et fantastisk ophold

:slight_smile:

Kira - det er noget der hedder Systemisk Sklerodermi, en sygdom der er både bindevævssygdom og hudsygdom. Den er - ligesom type 1 - en autoimmun sygdom.

Tak Pia

Jeg håber, at du får et dejligt ophold og en masse, du kan bruge til noget også fremafrettet. :kram:

Jeg håber at du får 4 skønne uger der :slight_smile:

Jeg håber det blir en helt fantastisk og hjælpsom oplevelse for dig Louise. :kram:

Held og lykke :slight_smile:

Jeg håber du får 4 uforglemmelig uger.