7 måneders killing patter stadig på mor

Problemet er at mormissens eneste Pat, der stadig giver mælk, bliver suttet for meget på. Den bliver rød og får sår. Men hvad dælen skal man gøre. Har flere gange holdt dem fra hinanden i 2 uger. Men hver gang får hankillingen gang i mælkeproduktionen igen, når de igen kommer sammen. Jeg har også forsøgt med bodystocking, men hvis katten skal kunne have fuld bevægelighed, kan hankillingen stadig komme til patten. Havde tænkt på at smøre noget på eller sætte plaster på. Men hvad har i af gode forslag.

Jeg forstår ikke helt, at hankillingen - som ikke er så meget killing mere - kan komme til patten, hvis hunkatten har bodystocking på.

Hvis hankillingen ikke er neutraliseret, skal du i øvrigt være opmærksom på, at han snart kan være kønsmoden.

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1155790]Jeg forstår ikke helt, at hankillingen - som ikke er så meget killing mere - kan komme til patten, hvis hunkatten har bodystocking på.

Hvis hankillingen ikke er neutraliseret, skal du i øvrigt være opmærksom på, at han snart kan være kønsmoden.[/QUOTE]

Han er skam for længst kastreret. Men ja, jeg har forsøgt at give hende bodystocking på, men på trods af det finder han stadig vej til patten, da den er svær at dække, samtidig med at hun skal bevare sin mobilitet. Desværre er han meget ihærdig og hun giver desværre nemt op med at holde ham på afstand. Men hvis jeg smører noget på er det jo synd for hende. Tænker et plaster måske er den bedste løsning, da der kun er mælk i en af patterne. EDer er ikke nogen af jer andre, der har stået i lignende situation.

Nej, mine missemødre har altid selv sagt fra når killingerne fik en vis alder (ofte omkring de der 10-14 uger) og derved fravænnet dem lige så stille og roligt.

Jeg har haft tre der har pattet til de var mellem 7 og 9 måneder. Mormis har på det tidspunkt været tørlagt, så det har un været en “narresut”
Jeg har ladet dem patte, og mormis har selv sparket dem væk når hun har ment nok er nok :slight_smile:

Banshee har i større eller mindre grad pattet løs på sin steriliserede mor det meste af efteråret og det er da først den sidste måneds tid, jeg slet ikke har set det. Banshee er fra 31. oktober 2012, så hun har været omkring 14 måneder, da det (i hvert fald midlertidigt) stoppede.

plaster hæfter virkelig dårlig på katte :slight_smile:
Det er lidt synd at han sutter så voldsomt at hun bliver rød, for ellers var det jo bare at lade dem blive ved.
Selvom hun evt fik galastop for at stoppe produktionen, ville han nok stadig tryghedspatte og især på den pat- for den PLEJER jo at give gevinst.

Jeg har faktisk ikke de vises sten at byde ind med desværre.

Ok tak for Info. Ja da han var ca 12 uger sagde hun også fra i ca 2 uger. Var så flad for det gik så nemt. MEN han er sgu desværre en ihærdig rad og hun er for mild og giver for nemt op. Jeg har forsøgt med plaster. Men skal have købt noget der sidder bedre fast

Jeg er fuldstændigt sikker på, at det ikke har noget at gøre med at “give for nemt op”. Min Fanny synes, det er FANTASTISK, at hendes barn har behov for hende stadigvæk (lige pt patter de ikke, men det kan sagtens komme igen og så er det 100% sikkert, at det er med Fannys allerbedste vilje)

Jamen jeg tror skam også hun nyder det i starten, men han sutter så hårdt, at hun mjaver i mine øjne som om det er for ømt. Og det er også et sår nogle gange. Men jeg tror di har helt ret Kia at han vil blive ved. For jeg tror ikke der kommer meget mælk ud af den Pat. Men lidt må der komme.

Flad er seføli glad

så er han hård ved hende. har også en pige som næsten er for god af sig her i huset. det er lidt svært når de ikke siger fra.
Jeg kan ikke komme i tanke om så meget andet end at fjerne ham og aflede ham når han gør det og så pleje hendes hud med fx. olivenolie ( da det ikke gør noget at man slikker på det)
Får det mulighed for at hele helt op KAN du prøve ad med lidt god negl. det er ikke helt fair, men har kureret en der suttede på halespids på den måde.

Det er ikke så pædagogisk korrekt men jeg var desperat ! det var ikke hypersoignering eller stress men en vane som hun hyggede sig helt vildt med. resulat : skaldet, let irriteret halespids uden pels. og en hale der var våde flere cm op hver dag. Så var nødt til at gøre noget

Tak vil prøve god negl. Jeg har lige været på apoteket og købe noget plaster, der skulle kunne sidde fast. Men hvis ikke det virker prøver jeg go negl. Men sys jo også det er lidt synd for mormis, hvis det sKal gå ud over hende når hun soignerer sig. Så håber det her virker

Tja min 7 år gamle Singapura Face of an Angel, patter jævnligt hos min 14 år gl. Burmese Olne, og det hgger de sig gevaldigt med. Oline kan somend godt finde på, at kalde på “babyen” , - men der er altså ingen mælk i patterne:-)

connie - det er jo også fint når det er indimellem og for hyggens skyld. Men når katten bliver rød osv så er det jo lidt synd

Jeg ville så IKKE smøre patten med GoNegl el.lign.
Har selv i tankeløshed fået noget på tungen, og smagen er der MEGET længe, faktisk i et par dage, og kan ikke skylles eller spises væk.

Prøv at smøre hendes pat med Locobase Repair, når ham suttefrederik sover eller er optaget af at lege.