80'erne - hvad husker du?

Jeg sidder lige og hører “Boys don’t cry” med The Cure, hvilket får mig til at mindes 80’erne.

Hvad husker du?

Jeg husker:

Skulderpuder
Kim Schumacher
Michael Strunge

Mine børn er født i 76 og 78, så jeg havde travlt med at gøre dem til søde børn :tihi: …og det lykkedes :thumbup:

Jeg husker 8mdr. på langs -

Det var det hele værd, for jeg fik min yngste søn :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Jeg “husker” indersiden af min mors mave, er født i 1986.

Ja det vrvist det!

1989… Murens fald.

Som en årgang 73 blev jeg teenager på det helt rigtige tidspunkt - lige midt i 80’erne.

Jeg husker:

Musikken - den hænger stadig ved den dag i dag
Neonfarver og siden pastelfarver
Lyserøde vægge i ungdomsværelset og alt tilbehør i hvidt og lyserødt
Mine første pumps
Make-up kursus i ungdomsskolen
Seje tv-serier med lækre mænd, nævner i flæng Miami Vice, Perry Mason (han havde altså en sød assistent) og Mission:Impossible.
En underlig trend med at pandehåret skulle være tilbageredt og så skulle der hænge en enkelt tyk tot tilbage ned over næsen på en :tihi:
Det allerførste single-køb - dengang man hørte tingene på vinyl
Da jeg selv hentede A-has første album som min fødselsdagsgave i januar 1986 :inlove:
Lårkorte nederdele i blødt jersey-stof og haremsbukser på Blå Mandag

…jeg kunne blive ved, men holder lige en pause og hører lidt A-ha, det har jeg vist brug for :rock:

Det der umiddelbart dukker op i mit hoved er Adam Sandler i “Wedding Singer”… den illustrer et eller andet sted hvordan jeg opfatter 8´erne…

Ellers husker jeg mange ting … lidt for mange til jeg ved hvor jeg skal starte tror jeg … jeg kom til dk i 86´så der skete meget i det årti.

Aj, jeg store skovl - jeg glemte jo mine 15 minutes of fame…nåh ja, så 3 da…men hvem tæller.

I 1987 var jeg blandt deltagerne i Kim Schumachers talkshow Kims Korner, det var simpelthen den mest fantastiske oplevelse i hele mit liv.

Lige fra audition i DR i Århus, til hele den laaaange dag i TV-byen hvor højdepunktet var at sidde i make-uppen ved siden af Kim himself. Turde ikke sige noget til ham, men han ønskede da mig held og lykke. Fik vistnok fremstammet et tak :tihi:

Har min optræden på et gammelt skaldet VHS-bånd der ikke har været afspillet i hvert fald de sidste fem år. Jeg håber det kan holde til en sidste afspilning, så jeg kan få indholdet over på en dvd-skive :ok:

[quote=Gizzemissen;149346]Aj, jeg store skovl - jeg glemte jo mine 15 minutes of fame…nåh ja, så 3 da…men hvem tæller.

I 1987 var jeg blandt deltagerne i Kim Schumachers talkshow Kims Korner, det var simpelthen den mest fantastiske oplevelse i hele mit liv.

Lige fra audition i DR i Århus, til hele den laaaange dag i TV-byen hvor højdepunktet var at sidde i make-uppen ved siden af Kim himself. Turde ikke sige noget til ham, men han ønskede da mig held og lykke. Fik vistnok fremstammet et tak :tihi:

Har min optræden på et gammelt skaldet VHS-bånd der ikke har været afspillet i hvert fald de sidste fem år. Jeg håber det kan holde til en sidste afspilning, så jeg kan få indholdet over på en dvd-skive :ok:[/quote]

Jeg husker også engang jeg var på klassetur til DR byen. På et tidspunkt, hvor vi står og venter på at komme ind og se hvor labyrint blev indspillet, kom Kim gående. Dengang så han ikke så godt ud, og han var tydeligt mærket af at han ikke var rask, men vi kunne slet ikke mærke det på ham. Han var så positiv, og det smittende humør han havde, gjorde et stort indtryk på mig. Han var sgu en ener…

Uha, først og fremmest musikken. Det var helt speciel i 80’erne :slight_smile:
The Cure
Depeche Mode
Simple Minds
etc etc etc. Der var så mange fede bands og solister.

Haremsbukser og ruskindsstøvler ggggg Selv mænd gik i dem, hvilket ser totalt kikset ud i dag, når vi f.eks ser Live Aid

Speciel make-up, igen også mænd kunne bruge eye-liner i 80’erne uden at de var bøsser gg

Jeg flyttede hjemmefra sidst i 80’erne :slight_smile:

Virkelig blå øjenskygge, det må være det.
Nå ja og sjovt permanentet hår.

jeg er fra 81, så jeg husker at jeg i slut 80erne fik fat i min tantes mak up og fik det ud i HELE hovedet… det var kradse farver så familien var ved at DØ af grin…

så husker jeg frisurene… kæmpe stort svenskerhår med krøller i og stoooooooooore briller på kvinderne

og ikke mindst - tøjet… det var bemærkelsesværdig stil i 80erne :slight_smile:

Wham - dem kommer vi ikke udenom… :wehuu:

Jeg husker mest:

Tøjet
Musikken
AIDS
Min første virkelige forelskelse

Gamacher!
Sjove, praktiske gamacher, med eller uden strop, ensfarvede matchende eller blomstrede - jeg har gemt dem, jeg elskede gamacher og gør det stadig!
Og så en lang sweaterkjole over - tjuhej og af sted på cyklen :slight_smile:
Og blazere - min elskede, slidt-helt-ned bleggrønne, let rokoko-agtig i faconen, vidunderlige blazer. Må da vist have Ann K til at sy mig en ny med den gamle som mønster… :ups::tihi:

Jeg mødte min mand i 82 … Vi blev gift og fik vores første barn i 87 :thumbup:

80erne var noget end pastelfarver og Tøsedrengene

Det var også det årti hvor Schüter lærte danskerne om kartoffelkur og spænde livremmen ind , fattigt 80erne … Hvor boligrenten var oppe mod 20% …

Det føles som om det igår …

Jeg husker jeg havde neon-grönne strömper og et passende pandebaand.
Haremsbukser… The Cure musik… Pet shop boys… Aloson Moyet…
Kröller… min mor havde STORT haar… Afro-haar… Ah gud, hvor saa hun ud… griner

[QUOTE=Battlestar;149390]jeg er fra 81, så jeg husker at jeg i slut 80erne fik fat i min tantes mak up og fik det ud i HELE hovedet… det var kradse farver så familien var ved at DØ af grin…

så husker jeg frisurene… kæmpe stort svenskerhår med krøller i og stoooooooooore briller på kvinderne

og ikke mindst - tøjet… det var bemærkelsesværdig stil i 80erne :)[/QUOTE]

Oh ja… töjet… jeg synes töjstilen var meget slem… PUHA
Fön-bölger i haaet (ogsaa til drengene) ogsaa kaldet denver-klan-frisurer

:rock::rock::rock:

Blå mascara

Kokosolie, når man tog solbad

Tøsedrengene, Shit & Chanel, Pink Floyd

Enkebal på Damhuskroen med kollegaerne

Da min søn skiftede skole og jeg var med den første dag, og hans klasselærer troede at jeg var hans storesøster…

-fin-fin-fin-fin-fin-fin

Krebsehår, ballonnederdel og stribede gamasher og tyrkerbukser ( hed de det dem med skridtet nede ved knæene ) pikolojakker, og så fik jeg to børn i 80 og 81 :slight_smile: selv er jeg årgang 52 og måske en af de ældste her ? Tror jeg husker 70erne bedre :slight_smile: