81 hunde aflivet

Ja artiklen siger sig selv…

ADVARSEL: MEGET barske billeder

Hvilken artikel? :?

Jeg så det godt i nyhederne tidligere.

Det er en 70 årig dame på bornholm der havde (mener jeg) 86 hunde gående. Det var virkelig nogle skrækkelige billeder af hundende. Det var langhårede hunde, men deres pels var blevet så klumpet sammen, at de alle lignede de der “dreadlocks” hunde :ked:

De 81 af hundende blev aflivet på stedet, så dårligt havde de det.

http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/Nyheder/Bornholm/2010/01/15/080031.htm

Det er i nyheder på TV2 lige nu!

Hold da op :uha: Det er den slags, man normalt ser, når det handler om animal hoarders på Animal Planet. Jeg synes det er uendeligt sørgeligt at det kan komme så vidt i et land som Danmark. Kvinden har jo helt klart manglet det netværk, som kunne have grebet ind langt tidligere :ked:

Jeg er også målløs over at én kvinde kan have 86 hunde (i den tilstand), uden nogen opdager det!

Puuuuh… det er godt nok barske sager…

Jeg er målløs og hvor er det tragisk for både hende det ældre menneske som har levet i det hus, som det er for de stakkels hunde - sikke en afmagt

MVH
Gitte

Enig - stakkels kvinde og stakkels hunde - og elendig lovgivning.

har I set, at hun får lov at beholde 4 - det ved jeg ikke helt, hvad jeg synes om…
http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/Nyheder/Bornholm/2010/01/15/165243.htm

En af kommentarerne:
“Den 70 årige kvinde er aktiv hjemmehjælper i Bornholms Regionskommune???
Hvordan kan det ske???”

Det undrer også mig - særlig taget i betragtning, at hendes nabo tidligere har kontaktet kommunen om hende!

Jeg er faktisk stolt af at bo i et samfund, hvor der trods alt stadig er overskud til at lade en syg kvinde beholde nogle af de dyr, som hun utvivlsomt holder meget af. Jeg håber, at hun kan magte fire hunde (hvem kan sørge for 85???), og at tilsynet kommer til at fungere. Hvis det ikke gør, må de sidste hunde jo fjernes, og det synes jeg er helt i orden - men jeg er altså også glad for, at at en syg kvinde kan få sådan en chance.

mvh. tina

Jae… hvis syge mennesker skal holde dyr selv… Jeg er i tvivl - kan sagtens følge dig og er tildels enig, det er nok mere det der tilsyn jeg tvivler på - belært af års erfaringer med dyreværnsarbejde har jeg ikke meget til overs for de tilsyn jeg har set - så lad os håbe dette fungerer…

Det er jo ikke som sådan en menneskeret at eje hunde… eller burde ikke være det. I dag er det i mine øjne lidt for let at anskaffe sig dyr og have kommunen fjernet dem alle, så havde hun sikkert bare fået nye om en uges tid alligevel.

Det har jeg desværre også set ske tit.