Abby kravler på folk?

Min gamle Abbysinier elsker at kravle op på skødet af hvem han nu syntes ser klap egnet ud. Desværre også på dem der enten ikke tåler kat eller bare ikke syntes om det, hvad kan jeg gøre ?
selvom han bliver skubbet ned kommer han tilbage efter et par minutter, det er trættende og nogen gange lidt pinligt. :dokdok:

Mit gæt er, at der nok ikke er så meget andet at gøre ved det end at advare sine gæster på forhånd :slight_smile:

VH en aby-ejer, hvis kat sætter hår på folk.

Alle mine katte gennem hele mit liv på tværs af racer og herkomst, har altid valgt de mennesker der gider dem mindst, at sidde på :slight_smile: Sådan er det bare :wink:

Det er da fordi deres kropssprog for os siger de ikke vil katten, men for katten er det fredeligt hvis man sidder og helst ikke vil snakke med katten - i stedet for at sidde og meget gerne vil katten og derfor kigger på den hele tiden, og måske også sidder med lidt viftende arme for at få katten hen til sig

[QUOTE=galath;1303460]Mit gæt er, at der nok ikke er så meget andet at gøre ved det end at advare sine gæster på forhånd :slight_smile:

VH en aby-ejer, hvis kat sætter hår på folk.[/QUOTE]

må jo nok give dig ret, de tiltag jeg har prøvet hidtil er uden effekt:pote::pote::pote:

så måske er svaret, at man skal gøre lige netop det- hvis man ikke vil have “besøg” af katten … sig til gæsterne, at de skal kigge på katten (helst uden at blinke :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: ) og vifte lidt med armene i retning med katten :smiley: :smiley: :smiley:

Erkend at du har en aby… Forklar gæster, der ikke bryder sig om katte, at katten altså bor der og har den adfærd og at du forventer at dine gæster tager hensyn til dette… og luk katten inde i et andet rum, hvis du får besøg af katteallergikere. :slight_smile:

Sådan har det været de sidste ca 18 her i huset… med aby’er :wink:

[QUOTE=Lisaastrup;1303458]Min gamle Abbysinier elsker at kravle op på skødet af hvem han nu syntes ser klap egnet ud. Desværre også på dem der enten ikke tåler kat eller bare ikke syntes om det, hvad kan jeg gøre ?
selvom han bliver skubbet ned kommer han tilbage efter et par minutter, det er trættende og nogen gange lidt pinligt. :dokdok:[/QUOTE]

Vi har godt nok ikke Aby, men det er det samme her i huset, men vi “advare” altid besøgende med at fortælle de skal regne med at have en kat på knæene, når de kommer.:høhø:

Kunne ikke være mere enig, min mor var tidligere ikke til katte og kunne ikke forstå, hvorfor det altid var hende de ville op til, indtil jeg fortalte hende om forskelligheden i krops sprog hos katte og mennesker :thumbup: