vi har i et par dage haft en skummel type der har gået rundt og rykket i folks døre osv osv, en nabo og jeg har så været ude og kigge efter ham uden held, men naboen er så medlem af afdelings-bestyrelsen her og har så fået opsnuset hvem fyren er, han er så godt kendt af boligselskabet og der ligger en del klager på ham.
nå, men så her idag ved middagstid gik jeg ude i mit lille værksted og var ved at lakerere et spisebord, da jeg hører noget råberi osv, jeg spidser jo selvfølgelig øre og hører så en stå og råbe om noget med at ruden bliver smadret hvis der ikke bliver lukket op. nåja jeg havde jo lidt trvalt med at få smidt lak på bordet og det er en svær lak at bruge og man skal lakere en hel flade færdig først inden man stopper.
jeg hører så en rude blive knust og gør lynende hurtigt lakpåføringen færdig og går derefter om til hvor lyden kom fra, der står så den gut vi har ledt efter og er igang med at smadret døren ind til en af vores naboer, jeg anråber ham så og beder ham stoppe og slappe lidt af, det tænder ham helt og aldeles af og han stormer imod mig mens han råber, han når hen til mig og griber fat i mig, men uden held overhovedet, jeg afviger ham og skubber ham væk, hvorefter jeg roligt bede ham om at skride,han går tilbage til hoveddøren og samler så en del af en flise op og går så tilbage mod mig med en truende affærd, han stopper lige 1 meter fra mig og gør klar til at slå ud efter mig med flisen, men da han så ser at jeg ikke foretrækker en mine og stadig står kold og rolig opgiver han så, han smider så flisen ned foran mig og går hen og tager hans taske og jakke og går så tilbage mod mig, mens han truer mig med både det ene og det andet. jeg beder ham bare om at smutte og fortæller ham at jeg har styr på hvem han er og at politiet er blevet tilkaldt(hvilket de osse var uden jeg vidste det)
jeg er så så flink at jeg følger ham lidt på vej, da jeg så vender mig om står stort set alle vores nærmeste naboer udenfor deres døre og de har så uafhængigt af hinanden ringet til politiet.
min nabos kone kommer så ud og siger at hendes mand havde villet gå ud osse, men at han ikke var helt frisk, han havde nemligværet til fest hele natten og havde kæmpe hoved på.
nå vi gik så om til hende der havde fået smadret ruden osv, hun var meget rystet og bange, vi hjalp hende så med at få fejet glas-skår op osv.
hun har ikke boet her længe, men var meget glad for at få at vide at vi her holdt øje med hinanden og hjalp hinanden så godt vi kunne.
sig ikke der ikke sker noget her i tilst.
en ting må jeg så gi gutten, han har squ selvtilliden iorden, at forsøge at danse med en gut som mig(196cm høj og en kampvægt på 120 kg) når man selv er knap 160cm og vejer 70 kilo, det er squ i orden og han får point for forsøget.
jeg vil bare gerne kunne bo i et trygt og godt naboskab og derfor er jeg jo selv nød til at gøre noget for at skabe den tryghed både for os selv og vores naboer.
vi har så osse en uskreven regel om at vi holder øje med hinandens hjem osv og da vi bor lidt tæt ved vi godt hvem der kommer her og hvad biler de kører i.
sådan noget gør mig tryg
Johnny du får lige en i en verden hvor folk bliver mere og mere egoistiske, ligeglade og rå, er det skønt at få bekræftet at der er “ordentlige” mennesker derude
jeg syntes nu ikke jeg hverken er sej eller noget andet, jeg har bare gjort det som jeg mener er min borgerpligt, nemlig at stoppe sådan en hattenål i det han nu end havde gang i.
er så træt af al den ballade man ser overalt i lille danmark og ka jeg bare være med til at stoppe en lille procent-del af den, så er jeg glad.
har idag snakket med et par naboer som ikke var hjemme igår, men de havde nu hørt historien og de var alle glade for for at folk her i nabolaget holder øje med hinandens ting og hinanden.
det får dem til at føle sig trygge.
Hej Johnny
Hvis I får lyst til at flytte ind i et pænt kvarter midt i Kbh og her er ikke engang dyrt, så sig lige til, ikk’! Helt alvorligt, vi har haft en del fraflytninger fornylig, så det er ikke helt i skoven.
Mht din beretning, så ville jeg vældig gerne ha’ dig som nabo!
For hele beskrivelsen, incl. størrelse, svarer præcist til fyren i det gale par på 4.
Når han går amok, så går han amok, om det så er på 2 granvoksne betjente.
De er sagt op og det hele, men fogedretten har skam først tid engang i december!
Da dommen faldt i juli, fik vi en ventetid på 6-8 uger stillet i udsigt, men så kom den der fjollede jægerbog bl.a., det er også fogedrettens afdeling…
Så velkommen til Kbh City - bortset fra ham bøllefrøet og hans “Bonnie”, så er her rigtig godt at bo
[quote=Eva;272547]Blev ballademageren så afhentet af politiet?
Efter beskrivelsen lyder han som en psykisk syg person - men kan håbe, at han får hjælp.
Men jeg synes også, at det var godt gået Johnny - de fleste passer jo bare sig selv, og vil ikke indblandes i noget.
[/quote]
politiet var henne på hans adresse og snakke med manden, som ja var psykisk syg, men de tog ham ikke med.
de gav ham vist en bøde for gade-uorden samt et erstatningskrav.
plus han jo nok bliver smidt ud af boligforeningen, da der har været alt for meget ballade med ham igennem længere tid.
[quote=MiSi;272557]Hej Johnny
Hvis I får lyst til at flytte ind i et pænt kvarter midt i Kbh og her er ikke engang dyrt, så sig lige til, ikk’! Helt alvorligt, vi har haft en del fraflytninger fornylig, så det er ikke helt i skoven.
Mht din beretning, så ville jeg vældig gerne ha’ dig som nabo!
For hele beskrivelsen, incl. størrelse, svarer præcist til fyren i det gale par på 4.
Når han går amok, så går han amok, om det så er på 2 granvoksne betjente.
De er sagt op og det hele, men fogedretten har skam først tid engang i december!
Da dommen faldt i juli, fik vi en ventetid på 6-8 uger stillet i udsigt, men så kom den der fjollede jægerbog bl.a., det er også fogedrettens afdeling…
Så velkommen til Kbh City - bortset fra ham bøllefrøet og hans “Bonnie”, så er her rigtig godt at bo [/quote]
tror nu ikke lige kbh er det rigtige sted for mig, jeg trives ikke rigtig i kbh.
fru tonya er fra kbh og hun savner det absolut ikke.
hvis jeg sagde til hende at vi skulle flytte til kbh ville hun prygle mig med et vådt stk wienerbrød indtil jeg kom på andre tanker:høhø: