Adfær efter lang behandling

[quote=lenschow;453482]Og forekomsten af HD hos Snowshoe er lig med 0, for min snowshoe er på Hobro Dyreklinik er testet fri og det er lig med 100 %!

For at kunne bruge procentregning skal der et vis antal til, før resultatet blir signifikant

Nå pjat til side - jeg driller lidt fordi det er fredag :slight_smile:

Hvis I får noget dokumenteret på påstandene, så vil jeg gerne se det. Der er sikkert noget om snakken, og interessant at det er bengalere, din dyrlæge ser det ved, og bengalere, der er oppe i tråden også. Der kunne meget vel være en sammenhæng, som endda kunne bevises, hvis dyrlægerne samlede tallene over en periode og måske fra flere dyrlæger i DK/Udland.

Indtil da er jeg forsigtig med at købe den, må jeg indrømme

MVH[/quote]

Du behøver ikke “købe” noget som helst. Jeg finder det intereresant - men ikke så meget jeg vil bruge tid på det.

Der er jo ingen der har sagt andet end hvad her står - at een dyrlæge oplever en sammenhæng - brug den eller lad være …

Jeg læser det faktisk som du nærmest mener, at er der ikke et stort udenlandsk project der dokumenterere er man enten useriøs eller det ikke er sandheden.

Tænk, personligt syntes jeg sådanne informationer er interessante - hvem ved en dag kan de måsker parres sammen med andres erfaringer.

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation som adfærdsterapeut - så er det for nemtkøbt en årsag …

[quote=Lis Dahlstrøm;453500]Du behøver ikke “købe” noget som helst. Jeg finder det intereresant - men ikke så meget jeg vil bruge tid på det.

Der er jo ingen der har sagt andet end hvad her står - at een dyrlæge oplever en sammenhæng - brug den eller lad være …

Jeg læser det faktisk som du nærmest mener, at er der ikke et stort udenlandsk project der dokumenterere er man enten useriøs eller det ikke er sandheden.

Tænk, personligt syntes jeg sådanne informationer er interessante - hvem ved en dag kan de måsker parres sammen med andres erfaringer.

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation som adfærdsterapeut - så er det for nemtkøbt en årsag …[/quote]

Ja jeg skal kunne dokumentere det jeg siger.

Ang ovenstående Lis - så var det for sjovt - tag det nu roligt:-)

Jeg skriver netop det som du skriver her - at det er interessant. Prøv ind imellem at læse hvad jeg skriver, før du farer i flint:velkommen:

God weekend!

[quote=lenschow;453713]Ja jeg skal kunne dokumentere det jeg siger.

Ang ovenstående Lis - så var det for sjovt - tag det nu roligt:-)

Jeg skriver netop det som du skriver her - at det er interessant. Prøv ind imellem at læse hvad jeg skriver, før du farer i flint:velkommen:

God weekend![/quote]

Der er vel intet til hinder for at sige man har hørt - men ikke fundet dokumentation? Alt begynder et sted, sådan er det …

Jeg farer ikke i flint :slight_smile:

Ok:-)

Og nej det skriver jeg da netop heller ikke… Jeg skriver præcis det modsatte.

Jeg skriver endda “Jeg driller lidt fordi det er fredag” - hvor tydeligt kan man gøre det ?

:slight_smile:

Men pyt nu med det - vi er jo enige, så ingen grund til at tærske langhalm på den misforståelse

MVH

Nu er hende med pletterne over sin løbetid, men vores anden synes så ikke at vi skal gå uden minimum en skør kat, så nu er hun i løbetid (mand hun er vild, skrig skrig, kæl kæl, rul rul, bid bid, kravl på mave med numse i luften, hele dagen / natten).

Når hun er over sin løbetid, tager vi på dyreværkstedet og får dem testet / godkendt til at blive steriliseret. Vi håber det bare er det =)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;453044]Jeg tror stadig på der er en sammenhæng mellem TF og hypersoignerigen - det syntes jeg du skal snakke med din dyrlæge om. Som også kan fortælle om det er ok at sterilisere nu.

Som sagt din kat er ikke den eneste der gør det og har/har haft TF.[/QUOTE]

e af mine katte har haft TF - blev bragt ind i flokken i øvrige fra en kat fra sammen opdræt som var navnet i startet. jef har behandlet kattene og de er nu TF nefativ. de har aldtig haft syn af hypersoignerigen.

i sammenhang med bahandlingen har jeg last alt hvad jeg kunne finde af primær literatur om TF og jag har ikke lset noget om hypersoignerig i sammenhang med TF.

bengaler er meget kontaktsøgende over for deres mennesker. den ene af mine fra godt opdræt kommer hver dag til havelåen for at tage mig imod og miaver så langt til jeg er tilbage fra postkassen og kommer ind til hende. også snakker de meget.

Slikning/plukning af pels: pyh, der kan jeg være med. 1 stk. hunkat, neutraliseret, begyndte på det for 5 år siden, hvor hun stadig var en halvvild udekat. Det viste sig, at være et sår på benet der var årsag til det - efter behandling blev benet fint, men hun har lige siden hypersoigneret sig i større eller mindre grad - og gør det stadig.

Hun er en meget sensibel kat, kun fortrolig med mig. Den bedste metode var dengang, at jeg legede meget med hende, sådan så hun helt “glemte” at slikke sig og blev træt, efter mange måneder blev det bedre (men forsvandt aldrig helt).

Hun har nu kun 1-2 små korte perioder dagligt, hvor hun gerne slikker sig, men ikke plukker sig mere. I de sidste 14 dage har jeg prøvet zylkene - og det tager toppen af slikkeriet - og “kører” hende lidt ned mentalt. Det skal lige siges, at hun i de senere år også har udviklet loppeallergi, så det er meget svært at finde ud af, hvornår er det allergien - og hvornår er det hypersoignering.

Kan varmt anbefale zylkene - og som de andre også skrev feliway til stikkontakt. Ud af vore 6 katte er det 3 katte der reagerer positivt på feliway, altså også kører ned i et lavere gear, én kat går helt i drømmeland over det…