Adgang forbudt!

Jeg tror nu osse du skal tænke dig om inden du anskaffer dig kat …Eller gå igang med at læse om katte og dens natur og instinkter. Fremfor alt må man ALDRIG sammenligne en kat og hund, de er milevis langt fra hinanden i sind og opførsel. En kat kan og skal ikke opdrages som en hund !!

Jeg formoder du er vild med katte ?. Hvis man er vild med katte så er man osse vild med de naturlige instinkter og behov en kat er født med. En kat er født til at gå i højder, og hvis man ikke giver katten lov til det, så fratager man den et behov den er født til. På samme måde er det naturligt for katten at søge sin ejers seng - Katten forbinder sengens duft med sin ejer, og derfor vil den finde behag i at snuppe en lur i sengen ( jeg er så heldig at jeg har 5 katte i sengen hver nat :slight_smile: )

I vores hjem har vi ingen forbudte steder. Jeg bruger ikke tid på at opdrage og ændre katten til noget der ligger fjernt fra dens natur - Hvis det sker, så er det jo pludselig ikke en kat længere, med naturlig opførsel. …Det var MEGET lettere og tog kortere tid, at opdrage mig selv til pr. automatisk at tørre borde af inden jeg går igang med madlavning osv. Jeg gider ikke bruge tid på konstant råben efter en kat som springer op på borde. Tilgengæld har jeg glade katte, som bare opfører sig som de er skabt. Og glade katte trives bedre og bliver sjældnere syge :slight_smile:

[QUOTE=LunaTiC;613184]Battlestar:

Hvad er INOMC?[/QUOTE]

I need one more cat…

Og vi er mange herinde der lider af INOMC - det smitter :tihi:

Nå, men alt dette sagt så kan du selvfølgelig sagtens have at katten ikke er på bordet når du bruger det. Det er de bestemt heller ikke når jeg er der, og kommer der en pote over på bordet mens vi spiser, så kommer der da også et nej, og evt. et let prik på poten så den trækkes til sig igen. Det er kun når vi ikke er i rummet at de er alle vegne :tihi:

Tak alle sammen for jeres kommentarer: )

Til Vivi-Fletcher & Mega;

I har tydeligvis ikke læst min tråd ordentligt.

Jeg har aldrig skrevet at han hverken må være i soveværelset, køkkenet og møblerne. Jeg har spurgt efter ANDRES mening omk de 2 sager og delt mine egen tanker omk det. Der er forskel.
Og jeg er ikke dum, jeg ved udemærket godt at man ikke kan sammenligne en hund med en kat.

Og han må gerne hoppe rundt i min sofa (det skal han, specielt når jeg skal se gyserlol) og på mine skabe etc. Men nej selvfølgelig vil jeg ik lade ham gå rundt på mit køkkenbord eller spisebord.
Han får også 2 klatre-tårne og udgang til en 15 kvm altan når det er godt vejr.

  • Dem der havde ham før spurgte mig som den første, om jeg ville have ham, da de ved han får det godt hos mig, og har sagt at det ville betyde meget for dem hvis jeg tog mig af ham.

så før I en anden gang kommer med jeres negative kommentarer (og jeg hentyder ikke kun til dem herinde i denne tråd) så læs lige hvad der står i de indlæg I svarer på først, m´kay…

Og det gælder også de få andre der har kommet med negative svar om jeg overhovedet burde få ham (i det her og Sovende I Sengen?).
Jeg var ikke ude efter at blive belært om hvad der er bedst for Kenneth eller mig, bare hvordan det foregår hos andre og hvad jeres tanker er…

Men tak til alle andre, tror jeg er mere afklarede nu hvordan tingene skal foregår :slight_smile:

Klart at katten ikke må være i køkkenet !! Det må mine 5 heller ikke, - - - - - og jeg har sagt det til dem gentagne gange, :høhø:- - - - - men de er rystende ligeglade!:dokdok:
Jeg har dog et middel til at flytte dem midlertig fra køkkenbordet, - - - - og det er en gang kogt kylling i madskålene! Det virker ca 3 min :rock:
Jeg har dog gennem et langt liv med katte, accepteret, at det altid er dem der vinder når vi er uenige, - - - -! og helt ærligt, det er jo det jeg elsker ved mine uopdragne katte, -:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: - - - og karkluden er heldigvis opfundet :slight_smile:

Cats og Conni

Undskyld, jeg kunne ikke lade være :tihi:

[QUOTE=Blabl;613501]

Undskyld, jeg kunne ikke lade være :tihi:[/QUOTE]

Den der er altså min favorit LOL-kat :høhø:

Mine kommer ikke på køkkenbordet af sig selv. Ikke fordi de ikke vil, men fordi de er for gumpetunge til at hoppe derop :høhø:

Så artig er vores gamle Milly…

Mange års god opdragelse har lært hende, at hun ikke må gå op på bordet, når menneskene spiser.
Men reglerne kan jo være blevet ændret siden sidst?
Så derfor vil hun som regel gå over på stolen ved siden af dér, hvor maden står, og så snige sig op på bordets fjerneste ende - langt fra maden.
Og derfra vil hun meget langsomt bevæge sig nærmere og nærmere - med girafhals.
Reglerne kan jo være blevet ændret… :høhø:

HAH, FinnFrode… Thane ville sg*dda slet ikke gå op på bordet… en pote dasket ned det helt rigtige sted klarer det lille problem!!!
Og Boy… hvor har han øvet sig på dén manøvre gennem sine ca to år! :smiley:

Ja, man kan jo bare sidde ved siden af og når så den der gaffel begynder at nærme sig munden, så haps, så snupper man det da bare lige der!
Mvh May

[QUOTE=Eife;613588]Ja, man kan jo bare sidde ved siden af og når så den der gaffel begynder at nærme sig munden, så haps, så snupper man det da bare lige der!
Mvh May[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper:

De kunne Tammy lige så godt havde skrevet , når vi skal have kylling her hjemme .
Som man siger ,i krig og kærlighed og når det omhandler kylling , så er alle kneb tilladt i hans verden.:høhø::høhø::høhø:

Så forekommer det jo, at Milly med girafhalsen ikke får lov at komme op på bordets fjerneste ende.
Så sætter hun sig pænt på stolen ved siden af sit menneske og kigger.
Og hvis hendes menneske ikke deler, så prikker hun hende lige så diskret på armen med en pote…

Sådan er min velopdragne Snehvide naturligvis ikke.
Hun tigger nemlig slet ikke, men lægger sig bare stor og mægtig ved siden af bordet.
Erfaring har lært hende, at det virker på mig. :stuck_out_tongue:

Hov, jeg kan se, at jeg var synsk og svarede på noget i en anden tråd du har spurgt om her :høhø:

så…

Jo færre forbud der er, jo nemmere følger katten dem. Så jeg holder mig til forbud imod ting der er farlige (ledninger, kogeplader…) eller ødelæggende (selv om - vores gardiner ligner altså et hulmønster for neden… :tihi:). Men kattene har adgang overalt, de er i senge, på borde, på reoler og på skabe. Jeg synes det er hyggeligt :slight_smile: Ting jeg ikke vil ha’ dem i er bag lukkede låger/iskuffer og pyntegenstande er klistret fast med det der modellervoks (har glemt hvad det hedder). Det fungerer fint :ok:

Selv om jeg er uddannet til hospitalshygejne - (eller måske netop derfor? :gruble:) og har nedsat immunforsvar, er jeg altså ikke bange for at blive smittet med det helt store af mine indekatte. Det er heller aldrig sket, og nu har vi da haft kat siden 1996 :ok:

Men, jeg tror godt jeg ved hvor du er nu. Vi havde også alle mulige idéer om hvad kattene ikke måtte - før vi fik dem. Hehehe… Yeah, right!

Er der ikke nogen der har den der tekst om, hvad katte absolut ikke må - hvor forbuddene bliver mere og mere - ehm - luftige i løbet af teksten?

Ha! Jeg fandt den…
Det værste er, at det er ikke helt forkert… katte er fantastiske til at overtale en til alt muligt… pænt sagt… :wink:

Regler for katte


  1. Vilde katte vil ikke blive fodret !
  2. Vilde katte vil ikke blive fodret med andet end tørfoder !
  3. Vilde katte vil ikke blive fodret med andet end tørfoder, og en lille smule mælk !
  4. Vilde katte vil ikke blive fodret med andet end tørfoder, en lille smule mælk, lidt godter og levnet fisk !
  5. Vilde katte vil ikke blive opfordret til at gøre dette hus til deres permanente bolig !
  6. Vilde katte vil ikke blive kælet med !
  7. Vilde katte vil ikke blive kælet unødigt med - og ikke taget op, eller leget med !!
  8. Vilde katte, som bliver kælet med, og taget op, bliver IKKE navngivet !
  9. Vilde katte, med eller uden navn, er ikke tilladt inde i huset
    overhovedet !
  10. Vilde katte får kun lov til at komme ind en gang i mellem. !
  11. Vilde katte som får lov til at komme indenfor, må ikke hoppe op i, eller hvæsse klør på møblerne !!
  12. Vilde katte får ikke lov til at hoppe op i, eller hvæsse klør i de virkelig gode møbler. !
  13. Vilde katte må være i alle møblerne - men må KUN hvæsse klør i det nye sisal kradsebræt til 2000 kroner !
  14. Vilde katte må kun gå på toilettet udenfor i sandet.
  15. Vilde katte må kun gå på toilettet i den nye kattebakke med låg, og fyldt med det dyre kattegrus !
  16. Vilde katte sover udenfor !!
  17. Vilde katte sover i garagen.
    18… Vilde katte sover i huset…
  18. Vilde katte sover I papkassen med håndklædet, som står I gangen !
  19. Vilde katte sover kun i den nye “kitty comfort” seng, med allergi-frit lammeskind !!
  20. Vilde katte må absolut ikke sove i sengen !!
  21. Vilde katte må kun sove i benenden af sengen !!
  22. Vilde katte må absolut ikke komme ind under dynerne.
    24… Ok - Under dynen - men kun i fodenden !!
  23. Vilde katte må ikke gå på skrivebordet…
  24. Vilde katte må gå på skrivebordet - men ikke i nærheden af computeren !!!
  25. Vilde katte er forbudt at gå på tastaturet når mennesket kjdafhogai hdfaogiæ dhgæadoijfgvæzjk BRUGER DET !!!
    Publiceret af Henrik Pedersen

[QUOTE=Ann R;613616]Ha! Jeg fandt den…
Det værste er, at det er ikke helt forkert… katte er fantastiske til at overtale en til alt muligt… pænt sagt… ;)[/QUOTE]

Ubetalelig. :lol:
Hvem er ophavskvinden til den?

[QUOTE=FinnFrode;613621]Ubetalelig. :lol:
Hvem er ophavskvinden til den?[/QUOTE]

Mjah - forfatteren står opgivet som vores gamle cybernet ven Henrik (gad vide hvad der blev af ham :() Men måske har han oversat den, det ved jeg ikke.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/historier/historie.php?id=1

:slight_smile:

ER Kenneth flyttet ind nu ??

De kunne Tammy lige så godt havde skrevet , når vi skal have kylling her hjemme .
Som man siger ,i krig og kærlighed og når det omhandler kylling , så er alle kneb tilladt i hans verden.:høhø::høhø::høhø:[/QUOTE]

Det ekstra pinlige er så at hun allerhelst laver stuntet ved gæster :ups: De kender hende jo ikke… Og allerhelst med spaghetti…

Tja… Jeg havde virkelig tjek på tingene, da jeg fik min den første. Han skulle ikke sove i sengen og bordene var no-go. Katten har lidt gigt, så han kunne ikke hoppe op på bordet. Til gengæld fik han lov til at sidde med ved bordet på en stol, for det var da nuttet. Og en lille godbid skader da heller ikke… Og det er da meget hyggeligt med en kat i benenden.

Så kom nr. 2… Og han er adræt! Men ikke noget med at være på bordet! Ok, når man gerne vil kigge ud af vinduet, så er det vel ok at gå over bordet…

Så kom nr. 3 og 4… Man må ikke være på sofabordet, men den korteste vej mellem to sofaer er altså over. Og nå ja, når alle pladser er optaget i sofaerne, så må man da gerne sove på bordet. Og spisebordet kan jo tørres af.

Eneste regel, som stadig gælder er at man ikke er på køkkenbordet mens jeg laver mad. Og det respekteres. Måske fordi de må alt andet.