Advarsel! Advarsler!

Jeg synes efterhånden at vi herinde skal advare hver en tråd man opretter om hvad indholdet byder på for ikke at støde nogen.
Ærlig talt synes jeg det er uhørt.
Dette er et åbent forum dvs der er ikke som sån restriktioner på hvad man herinde må diskutere og ytre sig med og de som der føler sig stødt må om ikke andet blive MEGET stødt over den verden vi lever i og hvad gør man irl for ikke at blive stødt? = Forsøger at undgå de udløsende faktorer - ligeledes synes jeg blot de stødte personer bør.
Jeg føler snart at jeg skal sætte advarsel op ved de fleste af mine tråde - HVIS nu der var en som kunne blive stødt over at jeg viser mine feriebilleder fra sidste år :S
Kan vi ikke komme tilbage til de gamle dage hvor det var ok at folk var som de var og man ikke skulle gå med listesko og det var en del af det der gjorde et forum livligt og hyggeligt at være på.
Dette er blot mit lille ønske for fremtiden

enig :wink:

hmm ikke helt enig, forummet tager vel ikke skade af at skribenter er hensynsfulde, eller hva´, når der er tråde med meget personligt indhold, så er det da fint at andre umiddelbart kan vælge dem fra, uden først måske at skulle blive stødt eller pinligt berørt.

Det hedder omtanke og hensynsfuldhed og jeg tvivler stærkt på at disse ting kan ødelægge et forum :thumbup:

jeg er HELT enig med Celina

jeg synes Nataschas forslag om at sætte advarselstrekanten (symbolet) på er rigeligt…

det er fint at være hensynsfuld - men personligt synes jeg efterhånden vi nærmer os misforstået hensyn…

:kram:

Måske er det på tide med et forum - ud over Hulen - som kan bruges til meget personlige og intime ting. Hulen er sådan lidt en blandet landhandel, så man kan ikke være 100% sikker på, hvad en tråd indeholder, og nogle af trådene indeholder altså mere information, end selv jeg har har lyst til at vide.

[quote=Battlestar;220765]jeg er HELT enig med Celina

jeg synes Nataschas forslag om at sætte advarselstrekanten (symbolet) på er rigeligt…

det er fint at være hensynsfuld - men personligt synes jeg efterhånden vi nærmer os misforstået hensyn…

:kram:[/quote]

Jeg er for så vidt enig.
Ofte er det ikke kun “en advarsel” trådstarter sætter op; men også tekst.
M/indeholder nøgenhed - hvor det omhandler at gå på stranden i bikini.

Eller indeholder mange bandeord. Hvor der bandes og svovles.
Jeg synes ærlig talt, at et forum kan trækkes ned på et niveau - hvor det ikke hører hjemme.

Måske behøver man blot tænke på; at ens sprog kan blive “for farverigt”
og for tarveligt…:S

Jeg er lidt blandet enig med alle:-) (Radikal haha)

Advarsler… ja de kan være hensynsfulde, men de kan også misbruges så de mister deres virkning…

Jeg vil derfor gerne advare mod at advare for ofte med alle mulige advarsler. Det er der en gang en klog mand som har advaret mig imod:-)

[QUOTE=Battlestar;220765]jeg er HELT enig med Celina

jeg synes Nataschas forslag om at sætte advarselstrekanten (symbolet) på er rigeligt…

det er fint at være hensynsfuld - men personligt synes jeg efterhånden vi nærmer os misforstået hensyn…

:kram:[/QUOTE]

Jamen det er da rigtigt, hvis så blot advarselstrekanten kun bliver brugt til den type indlæg ellers bliver det hurtigt en umulig opgave at gætte om det nu er kattelegetøj der er farligt, eller lampen fra ikea, hvis folk skal gå glip af vigtige indlæg fordi de tror at nu er det noget personligt eller nøgent der debatteres så er det ikke godt nok

Jeg synes så det er den naturligste ting i verden at vise det hensyn overfor andre mennesker.

Jeg har læst, at nogle folk ikke er interesseret i at læse private ting. Og jeg viser med glæde, at jeg har forstået og respekterer deres holdning.

Når folk bander helt unødvendig meget, og viser den grimme onsdagsfinger så står jeg til gengæld af.
Der er i mine øjne ikke noget at sige til at børn bliver hurtigere og hurtigere til at få et grimt sprog, for de gør som regel hvad de voksne gør, og ikke som vi siger.

Jeg synes det er et godt forslag, at der kunne oprettes en “personlig hule” som kunne bruges til de ikke-katterelaterede personlige emner.

Det vil jeg gerne advare imod!

:tihi::ups:

Undskyld… :høhø:

Eller også skal general og avl være lukkede fora og hulen kan så automatisk blive til mere personlige emner.

[quote=lenschow;220836]Det vil jeg gerne advare imod!

:tihi::ups:

Undskyld… :høhø:[/quote]

Jamen så skal du altså bruge TREKANTEN! :høhø:

Rød trekant til de personlige og gul til katterelaterede :høhø:

Og hvad så med alle de brugere som ikke har læst man skal bruge trekanterne?

Synes Sines løsningsforslag passer bedst :slight_smile:

Jeg synes så ikke at alt det, der handler om katte skal i lukkede forum. Det er jo trods alt et katteforum. Men det er da en god ide at alle dem, der ikke handler om katte, er nogen man kan fra- eller til-vælge.

Nu svarer jeg øverst, så jeg ikke skal læse nedenstående igen.
Det er nemlig den type beretninger, som jeg meget gerne vil advares imod. Kald mig pivet eller hvad I vil, jeg ved, at grusomheder foregår i metermål, og jeg vil gerne yde en indsats imod det, men jeg VIL SIMPELTHEN IKKE VIDE DETALJERNE (JA, NU RÅBER JEG).

Og hvis andre har det ligeså elendigt med viden om andres følelsesliv, så må vi finde en måde at tackle det på.
Personlige sjælekvaler generer ikke mig, men grusomheder gør, og vil jeg have forståelse og respekt for min grænse, så må jeg også udvise den overfor andre.

Måske er det fint med forskellige kulører af advarselstrekanter?
Een til personlige problemer
Een til stødende fotografier
Een til dyremishandling

Er det nok?
Ellers må vi vel have en underafdeling af Hulen, det er set andetsteds, men om det løser problemet, ved jeg ikke.

Jeg ved bare, at der er forskellige ting, der støder forskellige mennesker. Det, der er en spøg for den ene, er et vedholdende mareridt for en anden.
Vi må kunne finde ud af at kunne være her alle :?

[quote=lenschow;220775]Jeg er lidt blandet enig med alle:-) (Radikal haha)

Advarsler… ja de kan være hensynsfulde, men de kan også misbruges så de mister deres virkning…

Jeg vil derfor gerne advare mod at advare for ofte med alle mulige advarsler. Det er der en gang en klog mand som har advaret mig imod:-)[/quote]

[quote=DK Thomani;220887]Og hvad så med alle de brugere som ikke har læst man skal bruge trekanterne?

Synes Sines løsningsforslag passer bedst :)[/quote]

Det kan da godt være at det passer bedst, men kattegale er et helt åbent forum med undtagelse af hulen og jeg sikker på at Regitze ønsker at det skal fortsætte med at være sådanne.

Med hensyn til trekanten i forskellige farver, det findes der nok en løsning på :slight_smile:

Jeg kunne tænke mig en “afdeling” - under-hule eller -
hvad det nu måtte hedde. :?

Hvor de, som har behov for at formidle særdeles intime-
og særdeles private emner kan skrive.
Nogle få personer skriver meget intimt og meget privat.

De overskrider ganske enkelt min blufærdigheds-grænse.

Jeg vil gerne tilslutte mig, at det trods alt er et katteforum.

Selvfølgelig skal der også være plads til pjank og pjat.
For vi kan jo ikke kun tale om verdens dejligste katte, som vi hver især har.

Ja - synes en underhule ville være dejligt. - så kunne man nemmere vælge, hvad man ikke ønskede at læse.
Men det er nok osse kun fordi jeg ikke forstår, hvorfor nogen har brug for at debatere deres privatliv på et offentligt forum for katte :?:? Sorry !!