Advarsel! Advarsler!

Hulen:

De lidt private ting vi ikke vil have på åbent forum

Katakomben (indsæt selv passende uhyggelig musik):

Stedet hvor de meget private og meget intime detaljer er tilladt

[quote=Gry Gressbakken;220951]Hulen:

De lidt private ting vi ikke vil have på åbent forum

Katakomben (indsæt selv passende uhyggelig musik):

Stedet hvor de meget private og meget intime detaljer er tilladt[/quote]

Personligt ville være en meget mere sigende overskrift :slight_smile:

Det var også bare fis Gg

Jeg er faktisk enig med dig, jeg forstår det heller ikke, men for min skyld må folk selv om det…for alle har forskellige grænser for hvor meget de vil “udlevere” sig selv, og for nogen er det en naturlighed at indvi hele omverdenen i deres inderste privatliv…jeg bliver ikke stødt/forarget over det folk skriver om sig selv, kan dog tænke nogen gange…“nej, at de kan få sig selv til at plapre ud med sådan noget”…bliver måske i stedet lidt pinlig berørt på deres vegne, men det er jo så ikke deres problem, og jeg kan bare springe det over hvis tæerne er ved at gå i krampe af at blive krummet for meget sammen :høhø:

Det vi viser omverdenen af os selv består af to faktorer:

Et officielt liv (eks. arbejde og omgang med folk der ikke lige er venner eller familie)
Et offentligt privatliv (det vi mener omverdenen gerne må vide fra privatfronten)

Og så er der den ene faktor vi IKKE viser omverdenen:

Et privat privatliv (Det der ikke kommer andre ved)

Og grænsen mellem hvad der er offentligt privatliv og privat privatliv er så ikke den samme for os allesammen…

Så er der Hulen…nogen føler så det er i mere lukkede omgivelser og derfor ok at fremlægge tingene, og ville måske ikke gøre det hvis Hulen ikke var der…men glemmer måske at tænke på, at det jo sådan set også et offentligt forum, blot med de begrænsninger, at man skal være medlem af Kattegale hvilket jo er næsten 700 mennesker, og så den lille forsinkelse på hvornår “alle og enhver” kan læse og skrive der,

Så at skrive noget i Hulen, fordi man mener det er noget der ikke tåler alles øjne, det er i mine øjne en falsk tryghed…

Felis, den eneste undtagelse er at ikke hele verden kan læse med i hulen.

Det kræver medlemsskab i mindst 30 dage og 100 indlæg.

Udover det giver jeg dig ret. Det er en form for falsk trykhed.:slight_smile:

Hov undskyld hvis jeg stødte med mit indlæg - det var naturligvis ikke hensigten.

KH

[quote=lenschow;221217]Hov undskyld hvis jeg stødte med mit indlæg - det var naturligvis ikke hensigten.

KH[/quote]

Nej, det var det nok ikke Helle…
Men ikke desto mindre, så var det upassende i denne tråd, at komme med så malende og detaljeret en beretning om grusom dyremishandling…
En ting er at MiSi kan være en smule sart :wink: mht beretninger om dårlig behandling af dyr… men denne her var ækel - og fuldstændig uventet!!! Ingen har en chance for at undgå den… Og ja, jeg fik også billeder på hjernen af dine ord!!! Og er nu ikke helt sikker på om jeg har lyst til at sove…
Så vær sød at redigere - det kan du sikkert godt nå… og jeg beder MiSi om det samme i sit indlæg…
Den slags beretninger skal imo have deres egen tråd med en passende overskrift - sådan at jeg og andre har mulighed for at undgå udpenslingen af uhyrlighederne…

TAK! :slight_smile:

[quote=Ann K;221243]at komme med så malende og detaljeret en beretning om grusom dyremishandling…
En ting er at MiSi kan være en smule sart :wink: mht beretninger om dårlig behandling af dyr… men denne her var ækel - og fuldstændig uventet!!! Ingen har en chance for at undgå den… Og ja, jeg fik også billeder på hjernen af dine ord!!! Og er nu ikke helt sikker på om jeg har lyst til at sove…

TAK! :)[/quote]

:?:?:?
Say what?

Nu har jeg set den video Helle ref. til - og beskrivelsen ser jeg slet ikke som malende?
Men jeg er enig i at tråde om dyremishandling bør have “advarselstegn”.

Dette viser meget tydeligt hvor forskellige vi er indrettet - Helles beskrivelse var langt fra noget der stødte mig, jeg finder de meget personlige emner om kærestesorg, sexmisbrug mv langt mere grænseoverskridende!
Dé indlæg kunne jég godt undvære!

Dyremishandling har jeg det sådan med at hvis ikke jeg ved hvad der sker af grusomheder, kan jeg ikke have en “rigtig” holdning til det, da alt jeg så ved om emnet, kun kan være fantasi eller formodninger.
Jeg har netop set et videoklip vdr. en facebook gruppe som jeg helt klart godt kunne have væet foruden, men jeg har stadig set det, før jeg så det havde jeg en formodning om hvad det var og efter, ja så kunne jeg fordømme hvad det var!

Men ja, (og nu kører jeg i ring - burde sove!:doh:) det ville IMO være en hjælp hvis der kunne laves undergrupper man skulle tilmelde sig i, for at kunne læse om f.eks meget personlige ting, dyremishandling mv.

/Mette :sove:

Det var i hvert tilfælde ikke min hensigt, så jeg har rapporteret mit eget indlæg til admins og bedt dem slette det.

KH

Say what?

Nu har jeg set den video Helle ref. til - og beskrivelsen ser jeg slet ikke som malende?
Men jeg er enig i at tråde om dyremishandling bør have “advarselstegn”.

Dette viser meget tydeligt hvor forskellige vi er indrettet - Helles beskrivelse var langt fra noget der stødte mig, jeg finder de meget personlige emner om kærestesorg, sexmisbrug mv langt mere grænseoverskridende!
Dé indlæg kunne jég godt undvære!

Dyremishandling har jeg det sådan med at hvis ikke jeg ved hvad der sker af grusomheder, kan jeg ikke have en “rigtig” holdning til det, da alt jeg så ved om emnet, kun kan være fantasi eller formodninger.
Jeg har netop set et videoklip vdr. en facebook gruppe som jeg helt klart godt kunne have væet foruden, men jeg har stadig set det, før jeg så det havde jeg en formodning om hvad det var og efter, ja så kunne jeg fordømme hvad det var!

Men ja, (og nu kører jeg i ring - burde sove!:doh:) det ville IMO være en hjælp hvis der kunne laves undergrupper man skulle tilmelde sig i, for at kunne læse om f.eks meget personlige ting, dyremishandling mv.

/Mette :sove:[/quote]

Mette… jeg har meget skarpe meninger ang dyremishandling (som du jo ved :slight_smile: )
Men jeg har virkelig ikke spor behov for at få dem udpenslet i detaljer - hverken gennem ord eller billed/videodokumentation… Min fantasi er fuldt ud tilstrækkelig til at gengive grusomhederne uden “hjælpemidler”…
Måske fordi jeg gennem tiden har set nok af den slags? Meget kynisk kan man nemlig sige, at har man først set nogle stykker af den slags sager, så har man set dem alle… grusomheden er den samme - metoden måske lidt anderledes…
Og jeg har i hvert fald ikke lyst til at konfronteres med den slags i en tråd, hvor man diskuterer noget helt, helt andet - trods at dette har tilknytning også til emnet…
For mig havde det været nok, at Helle havde nævnt Peta og dyremishandling :slight_smile:

Forskellen for mig ligger i om jeg har muligheden for aktivt at vælge om jeg kan/vil se billeder eller læse beretninger… det kan jeg ikke, når det kommer i en tråd om noget andet :slight_smile:

Fatter intet af det i skriver om lige nu!!! - jeg ser det som om i joker med hinanden… Hmm, måske er det tømmermændene der trykker! Nåh, lige meget. ´Men der kan man se hvordan der skrevne ord kan blive misforstået!

Til emnet - Jeg synes det er helt fint som det er nu! Jeg ved ihvertfald godt hvad for nogle indlæg jeg ikke gider svare på og nogle gange overhovedet ikke gider læse! Jeg synes også det bliver for meget med alle de advarsler, som nogle gange slet ikke passer til graden af indlæget, men det er bare min mening! Men jeg tænker det er fint at de står der, så andre kan se det.

Det skulle være redigeret væk nu, har søde admins lovet:-)

KH

Kom lige til at tænke på at det måske var en godt ide at bruge bloggen til de meget personlige intime indlæg :?

Går man så ind og læser, ja så er det helt selvforskyldt hvis man falder over noget man ikke kan tåle at læse :slight_smile:

God idé!

[quote=birtheras;221961]Kom lige til at tænke på at det måske var en godt ide at bruge bloggen til de meget personlige intime indlæg :?

Går man så ind og læser, ja så er det helt selvforskyldt hvis man falder over noget man ikke kan tåle at læse :)[/quote]

Det er den bedste íde - som er kommet op indtil nu. :slight_smile:

Så er vi også fri for de her diskutioner.
Og der vil blive større tilfredshed med Kattegale.

Alletiders foreslag… :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

[quote=lenschow;221463]Det skulle være redigeret væk nu, har søde admins lovet:-)

KH[/quote]

Mange tak :slight_smile:
Og Helle, det var faktisk ikke for at være efter dig - men jeg må indrømme, at i den sene nattetime, så var og blev det ganske enkelt for meget med den detaljerede beskrivelse…
Og her var så for en gangs skyld muligheden for at sige fra med det samme og direkte til et meneske, som ikke ville begynde at “forsvare sin ret til ytringsfrihed” - men i stedet forstå, at der altså er nogle derude i livet, som ikke bryder sig om at skulle konfronteres med den slags, når det sker så uventet…

I indlæg, hvor indholdet fremgår af overskriften eller et link inde i selve indlægget, der har jeg og andre muligheden for selv at vælge om vi vil se/læse videre… i nogle tilfælde har jeg overskud til det i andre ikke - men det ved hverken du eller andre jo noget om! Og derfor finder jeg det mest hensynsfuldt, at lade den slags have sin egen tråd - med en passende overskrift…

Til ADMIN:
er det helt umuligt at lade et af de Tags, som man allerede nu kan sætte foran sine indlæg (fx “hjælp”) hedde Personligt eller noget lignende?
På den måde ville et indlæg være tydeligt mærket for alle, også uden at man skule til at huske på firkanter, trekanter udråbstegn og den slags :slight_smile:

HJÆLP…ville være en god íde kun at bruge - når det udelukkende handler
om HJÆLP…
Ellers virker det lidt dramatisk på mig. :S

[quote=Mona Jensen;221993]HJÆLP…ville være en god íde kun at bruge - når det udelukkende handler
om HJÆLP…
Ellers virker det lidt dramatisk på mig. :S[/quote]

Jeg tror, Ann bare mener, at man kan lave endnu en tag, hvor der står “Personligt”

  • Hun mener vist ikke, at man skal bruge “Hjælp” når der er tale om personlige emner :slight_smile:

[quote=birtheras;221961]Kom lige til at tænke på at det måske var en godt ide at bruge bloggen til de meget personlige intime indlæg :?

Går man så ind og læser, ja så er det helt selvforskyldt hvis man falder over noget man ikke kan tåle at læse :)[/quote]

Det er jo blevet foreslået før, men virkede kun meget kort tid.

[quote=Beydana;222023]Jeg tror, Ann bare mener, at man kan lave endnu en tag, hvor der står “Personligt”

  • Hun mener vist ikke, at man skal bruge “Hjælp” når der er tale om personlige emner :)[/quote]

Sådan opfatter jeg det heller ikke -
men undertiden oprettes der en tråd - med HJÆLP.

Hvor ordet HJÆLP ikke passer på tråden ifølge undertegnede :slight_smile: