Advarsel af killinge køber, særligt til skovkatte opdrættere

Jeg var på udstilling i Gram i week enden og vil jeg advare imod denne her killingekøber.
Manden har været i gang i lang tid og blev der august sidste år advaret imod samme mand. Jeg har fået lov af Lone Lindskjalv at kopiere hendes advarsel inde fra NSR. Det var norske skovkatte manden vil have, men man kan aldrig vide om han ikke henvender sig om andre racer.
For at få en sammenhæng sætter jeg først Lones advarsel ind her og så kommer min advarsel nedenunder.
Ved henvendelse til mig privat , kan jeg oplyse tlf nummer og navn på manden.

Nogle af mine killingekøbere har haft en meget uheldig oplevelse med et ægtepar fra Tønder, som købte en 1 år gammel hunkat fra dem (fra deres første kuld). katten skulle bo i en stald sammen med en masse andre katte, det havde køber bare ikke oplyst om, de de købte katten. Kattene kommer aldrig ind, køber vil højst sandsynlig lave “halve norske skovkatte”. Katten ville ikke spise dernede og mine killingekøbere hentede katten igår, jeg så hende idag: hun var tynd som en tråd, havde fået suttet brystvorterne til blods (han havde ikke givet hende p-piller, så hun er sikkert gået i løb og har taget nogle killinger til sig). Han ringede til mig for at købe og jeg oplyste ham om, at jeg havde set katten og at jeg ville sørge for, at han ikke kunne købe en skovkat hos en seriøs opdrætter i DK. Dette medførte 30 minutters verbal overfusning, han er landmand, har haft mink og travheste og INGEN af hans katte er vaccineret, samtlige bor i en lade! Han bor i Tønder, navn oplyses såfremt I kontakter mig på mail eller telefon, så vær meget opmærksom, såfremt han forsøger at købe en killing eller en voksen hunkat!!

Han havde været på udstillingen i Tønder og havde haft kontakt til et Jyrak medlem for at få adressen på mine killingekøbere.

I er velkomne til at ringe til mig for yderligere oplysninger!

Det var en grim erfaring for mine killingekøbere, husk at vi kan hjælpe hinananden med at undgå den slags købere.

Med venlig hilsen
Lone Højris / Lindskjalv

Hej
Jeg var på udstilling i Gram nu i week enden og samme mand fra Tønder som Lone advarer imod er stadigvæk på spil.
Manden henvendte sig til os om køb af en hankilling. Fik oplyst fra manden at han havde flere norske skovkatte. Alle hans katte boede ude i hans lade. Alle hans katte var fertile og gik frit rundt og strejfede.
Mandens plan var at nu skulle han have en ny hankat mere, og at det var et must at det var en ægte skovkat, samt at hans nye hankat ville bo ude i hans lade og at den nye hankat så skule parre hans hunkatte , samt de hunkatte der måtte være rundt omkring.
Fik også oplyst at manden ikke var registreret opdrætter og det havde han ikke i sinde at blive. Han fortalte også at efter hans mening så havde hans katte det godt ude i laden, “de får jo en portion havregryn til morgenmad hver dag” sagde han.
Jeg så at manden gik rundt og samlede visitkort fra Norske skovkatte opdrætterer.
Manden er en lille mand,lidt bleg, gætter omkring de 60-62 år, var iført en lidt mørk blå jakke, blå bukser og havde kasket på hovedet.

Om indlægget overtræder nogle retnings linjer for forumet, venligst vil bestyrelsen så slette mit indlæg igen.
Venlig hilsen Joan

Føj da, jeg håber at alle opdrættere vil være forsigtige og ikke sælge så meget som en legetøjskat til ham

Igen overgår virkeligheden fantasien.

Ork, når de ligefrem er så heldige at få en portion havregryn hver morgen, så kan man da ikke forlange meget mere for kattene?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:

Min mand fortæller nu at manden også samlede visitkort fra Hellig Birma opdrættere, så bondemanden er nok ude efter flere katte racer til sin lade :frowning:

Burde der ikke lige sendes nogle myndigheder eller andet godt omkring adressen…det syntes jeg

Britta , jeg har ikke været der personligt, så jeg kan ikke udtale mig, men det ville da være en super ide om nogen kom på besøg for evt. “at kigge på killinger/katte?” Nogen som bor i nærheden ved 6240 Løgumkloster.

Jeg finder det relevant at lægge disse oplysninger ud på FD mailinglisten.
Der er før bragt tilsvarende advarsler.

Hanne P har advaret på vores birmakatteliste, men jeg smider den lige på vores klubliste også…sikke da en fæl mand -what

Hvis manden er så åben omkring sit kattehold, så frygter jeg faktisk ikke, at en seriøs opdrætter kunne finde på at sælge en kat til ham. Bare det med oplysninger om at han ikke er registreret opdrætter og at kattene bor i en lade vil forhåbentligt få folk til at sige nej til at sælge til ham.

Hvis ikke der sker misrøgt, er der nok ikke meget at gøre der. Der er jo mange steder på landet, hvor kattene løber frit og bor i laden. Men lever de kun af havregrød, må det jo da betegnes som misrøgt.

Så er det vist nu at jeg skal fortælle,at da jeg købte min første britepige i 1992 hos en reg. opdrætter (der stadig er opdrætter),så fik de også havregrød om morgenen og jeg siger jer,der stank værre end et hankattehus allerede udenfor hoveddøren…!!!
At jeg overhovedet købte kat der,begriber jeg endnu ikke den dag i dag…:frowning: !!!

[quote=Hanne N;252998]Så er det vist nu at jeg skal fortælle,at da jeg købte min første britepige i 1992 hos en reg. opdrætter (der stadig er opdrætter),så fik de også havregrød om morgenen og jeg siger jer,der stank værre end et hankattehus allerede udenfor hoveddøren…!!!
At jeg overhovedet købte kat der,begriber jeg endnu ikke den dag i dag…:frowning: !!![/quote]
Fordi du kendte stanken fra internaterne, hvor du hentede din første kat?

(Den stank husker jeg endnu)

[quote=Sheer;252999]Fordi du kendte stanken fra internaterne, hvor du hentede din første kat?

(Den stank husker jeg endnu)[/quote]

Jeg har aldrig hentet en kat fra et internat,men det er nok forkert formuleret…sorry
Min første brite købte jeg hos ovennævnte opdrætter for 3000 kr…
Forestil jer at der stinker KRAFTIGT af kattetis - læs møgbeskidte kattebakker - allerede uden for hoveddøren…det var en styg oplevelse…

[quote=Hanne N;253003]Jeg har aldrig hentet en kat fra et internat,men det er nok forkert formuleret…sorry
Forestil jer at der stinker KRAFTIGT af kattetis - læs møgbeskidte kattebakker - allerede uden for hoveddøren…det var en styg oplevelse…[/quote]
Jo jeg forstod godt hvad du mente, men gættede bare at du havde været på et internat og kigge tidligere i dit liv - det har mange. Det var et skud, men den ramte ikke plet, så. :slight_smile: Tilgiv mig. :slight_smile:

Nu er vi vist kommet lidt OT, men alligevel ikke - for der hvor jeg ville hen er: Folk er så vant til at se katte under kummerlige forhold (og her indregner jeg internaterne, sorry men jeg mener altså ikke at et internatliv er det ideelle for en kat, men respekt til internaterne alligevel, selvfølgelig :slight_smile: ), at mange ikke blinker for at tage en kat hjem som de synes skal reddes fra det sted hvor den er vokset op (for en billig penge - og være langhåret - you know :prut: ).

Åh hvor er jeg træt af det. :ked:

PS: Jo, mange internater stinker skam allerede udenfor, præcist som du beskriver stedet hvor du købte din nfo :(.

[quote=Sheer;252999]Fordi du kendte stanken fra internaterne, hvor du hentede din første kat?

(Den stank husker jeg endnu)[/quote]

[quote=Sheer;253006]Nu er vi vist kommet lidt OT, men alligevel ikke - for der hvor jeg ville hen er: Folk er så vant til at se katte under kummerlige forhold (og her indregner jeg internaterne, sorry men jeg mener altså ikke at et internatliv er det ideelle for en kat, men respekt til internaterne alligevel, selvfølgelig :slight_smile: ), at mange ikke blinker for at tage en kat hjem som de synes skal reddes fra det sted hvor den er vokset op (for en billig penge - og være langhåret - you know :prut: ).

Åh hvor er jeg træt af det. :ked:

PS: Jo, mange internater stinker skam allerede udenfor, præcist som du beskriver stedet hvor du købte din nfo :(.[/quote]

Sheer : Læs liige min tekst igen igen,det var IKKE en skovkat jeg købte…

Sorry, brite-pige så. :slight_smile: Men pointen er den samme.

Hvis kattene spiser det, så er det ikke misrøgt.

[quote=Natascha;253083]Hvis kattene spiser det, så er det ikke misrøgt.[/quote] Næh, ikke sikkert det vil blive betegnet som det, hvis de spiser det.

Hvis valget er at sulte - så er det da klart at de spiser det.

:græde::græde::græde::græde:

Nu har tumpen jo ikke lagt skjul på, hvordan han holder katte - og så er det vel op til sælgerens
samvittighed om man vil overlade en eller flere katte til ham.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown: