Jeg var på udstilling i Gram i week enden og vil jeg advare imod denne her killingekøber.
Manden har været i gang i lang tid og blev der august sidste år advaret imod samme mand. Jeg har fået lov af Lone Lindskjalv at kopiere hendes advarsel inde fra NSR. Det var norske skovkatte manden vil have, men man kan aldrig vide om han ikke henvender sig om andre racer.
For at få en sammenhæng sætter jeg først Lones advarsel ind her og så kommer min advarsel nedenunder.
Ved henvendelse til mig privat , kan jeg oplyse tlf nummer og navn på manden.
Nogle af mine killingekøbere har haft en meget uheldig oplevelse med et ægtepar fra Tønder, som købte en 1 år gammel hunkat fra dem (fra deres første kuld). katten skulle bo i en stald sammen med en masse andre katte, det havde køber bare ikke oplyst om, de de købte katten. Kattene kommer aldrig ind, køber vil højst sandsynlig lave “halve norske skovkatte”. Katten ville ikke spise dernede og mine killingekøbere hentede katten igår, jeg så hende idag: hun var tynd som en tråd, havde fået suttet brystvorterne til blods (han havde ikke givet hende p-piller, så hun er sikkert gået i løb og har taget nogle killinger til sig). Han ringede til mig for at købe og jeg oplyste ham om, at jeg havde set katten og at jeg ville sørge for, at han ikke kunne købe en skovkat hos en seriøs opdrætter i DK. Dette medførte 30 minutters verbal overfusning, han er landmand, har haft mink og travheste og INGEN af hans katte er vaccineret, samtlige bor i en lade! Han bor i Tønder, navn oplyses såfremt I kontakter mig på mail eller telefon, så vær meget opmærksom, såfremt han forsøger at købe en killing eller en voksen hunkat!!
Han havde været på udstillingen i Tønder og havde haft kontakt til et Jyrak medlem for at få adressen på mine killingekøbere.
I er velkomne til at ringe til mig for yderligere oplysninger!
Det var en grim erfaring for mine killingekøbere, husk at vi kan hjælpe hinananden med at undgå den slags købere.
Med venlig hilsen
Lone Højris / Lindskjalv
Hej
Jeg var på udstilling i Gram nu i week enden og samme mand fra Tønder som Lone advarer imod er stadigvæk på spil.
Manden henvendte sig til os om køb af en hankilling. Fik oplyst fra manden at han havde flere norske skovkatte. Alle hans katte boede ude i hans lade. Alle hans katte var fertile og gik frit rundt og strejfede.
Mandens plan var at nu skulle han have en ny hankat mere, og at det var et must at det var en ægte skovkat, samt at hans nye hankat ville bo ude i hans lade og at den nye hankat så skule parre hans hunkatte , samt de hunkatte der måtte være rundt omkring.
Fik også oplyst at manden ikke var registreret opdrætter og det havde han ikke i sinde at blive. Han fortalte også at efter hans mening så havde hans katte det godt ude i laden, “de får jo en portion havregryn til morgenmad hver dag” sagde han.
Jeg så at manden gik rundt og samlede visitkort fra Norske skovkatte opdrætterer.
Manden er en lille mand,lidt bleg, gætter omkring de 60-62 år, var iført en lidt mørk blå jakke, blå bukser og havde kasket på hovedet.
Om indlægget overtræder nogle retnings linjer for forumet, venligst vil bestyrelsen så slette mit indlæg igen.
Venlig hilsen Joan