Advarsel: Billeder af store gnavere!

[QUOTE=HolmeInc;1307574]

Godt nok stor forskel mellem en rotte og en killing.[/QUOTE]
Dyreværnsloven skelner ikke…

§ 1. Dyr er levende væsener og skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
§ 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.
Stk. 2. Miljø- og fødevareministeren kan fastsætte nærmere regler om aflivning af dyr, herunder regler om slagtning og om forbud mod visse aflivningsformer samt regler om, at aflivning af visse større dyr kun må foretages af en dyrlæge eller en anden autoriseret person.

Og det er faktisk lige meget om det er en rotte, killing, mus, due, hamster, slange, marsvin, kanin, etc…

og så forholder jeg mig ikke til det andet - kun at der i dyreværnsloven IKKE skelnes på arten, uanset hvad vi så måtte synes om den enkelte art.

Nå, men jeg har ikke tænkt mig at forsøge mig med rottebekæmpelse af human eller inhuman art. Jeg vil til enhver tid overlade den slags til folk med forstand på det. Jeg vil anbefale, at vi lader den del af diskussionen stoppe her. Det er blevet både påtalt og påvist, hvad der er rigtigt og forkert i forhold til dyreværnsloven i den sammenhæng.

[QUOTE=Felis;1307566]Narh, det er nu ikke korrekt. Alle har nu da lov til selv at fange/aflive rotter på egen grund.
Man må blot ikke selv håndtere rottegift.
Det er enten kommunens skadedyrsbekæmpelse eller firmaer med speciale i skadedyrsbekæmpelse der må være i besiddelse af rottegidt og udlægning af samme.

**Personlig er jeg ret glad for tamrotter og har selv haft en, men vilde rotter, nej tak! **

Haha, den eneste forskel på tamrotter og vilde rotter er, at de vilde ikke er tamme og at de tamme som regel har andre, fremavlede farver ;-)[/QUOTE]

Helt enig, men netop forskellen på om de er tamme eller vilde, er den forskel der gør at nogen af os gerne bor med tamme rotter, men ikke vilde rotter. Og sådan er det jo med mange levende væsner. Jeg nævnte dette, for at vise at selv om jeg ikke er glad for vilde rotter, så er jeg ikke en af dem der slet ikke kan lide rotter. :slight_smile:

Same, jeg har intet imod at man slår snegle, eller andre dyr ihjel. Hverken katte, heste, snegle, rotter eller andet.
Så længe det gøres ordentligt. Vi har en dame som, når sneglene kommer frem, går tur dagligt med hendes pose med salt. og lukker snegle inde. Jeg samler dem pænt op og lægger dem ind i buksen, eller jokker dem i stykker, hvis de er for langt ude til at reddes.

Dertil må jeg sige, at jeg elsker rotter. Men vilde rotter skræmmer mig.

Har haft besøg af rottefængeren her til morgen. Han så rotten oppe i hækken (den ligger der stadig, jeg skal ikke røre ved kræet!), og så røgbombede han hullet ved nedløbsbrønden og mente, at der var hul i kloakken :argh:

Mens han var ved at undersøge diverse brønde ude foran huset, kom naboen ud, og hun siger, at det ikke er første gang, der har været rotter herude. Faktisk er der en del af dem åbenbart :S

Men nu må jeg så vente på, at der kommer nogen fra boligforeningen og gør noget ved nedløbsbrønden. Det er jo herligt. Først bliver forhaven gravet op, og så kan de så gå i gang med baghaven. Jeg håber, de kan nøjes med at grave et lille hul der, hvor brønden er.

[QUOTE=Blunky;1307678]Same, jeg har intet imod at man slår snegle, eller andre dyr ihjel. Hverken katte, heste, snegle, rotter eller andet.
Så længe det gøres ordentligt. Vi har en dame som, når sneglene kommer frem, går tur dagligt med hendes pose med salt. og lukker snegle inde. Jeg samler dem pænt op og lægger dem ind i buksen, eller jokker dem i stykker, hvis de er for langt ude til at reddes.

Dertil må jeg sige, at jeg elsker rotter. Men vilde rotter skræmmer mig.[/QUOTE]

:uha:

Håber da at det ikke er alt for ubehageligt med snegle i buksen??

:stuck_out_tongue:

Håber da at det ikke er alt for ubehageligt med snegle i buksen??

:p[/QUOTE]

Busken :smiley: Må indrømme, jeg kan godt lide snegle, men de skal ikke i bukserne :smiley:

:høhø:

Ku’ bare ikke lade være…jeg er selv vild med snegle – og i dag i det skønne regnvejr, skal jeg ud og finde snegle OG regnorme til paddernes bioaktive bundlag