Advarsel! - Diamond Pet Food - Tilbagekaldes 'worldwide'

Ja jeg har fundet den - tak !

Træk vejret - undskyld mig… men, ‘recall’ betyder at producenten tilbagekalder varen - hvilket så forpligter forhandleren (gennem hans distributionsaftale) til at varetage opgaven “lokalt” overfor slutkunden.

Saml dét du har - isolér det fra alt andet (ud i garagen eller lign.) - kontakt evt. forhandleren først og hør hvad han/hun foreslår af løsning.

Skal du i øvrigt opføre dig eksemplarisk - skal destruktionen også foretages ordentligt - så foderet skal ikke bare smides ud i skraldespand - hvis I bliver enige om at du smider det ud - så kør det til din/jeres lokale Miljøstation (og orientér personalet).

Og vær lidt forsigtig med det hele, ikk’? - gå ikke i panik, men det er dog salmonella der er tale om… :slight_smile:

Er sgu lidt spænddt på at komme hjem og se om jeg har pågældende batchnr.
Forleden havde alle katte en tur med opkast og dårlig mave …

Ja jeg panikker ikke - jeg er bare godt sur

Nogle der kender dette foder?
Det kan jeg måske ha her i morgen. så må de leve på vådt og RC killing indtil da

http://www.teambreeder.dk/Shop/kat/foder-til-voksne-katte/default.aspx

Det foder du linker til prøvede jeg en kort overgang, kattene var ikke vilde med det og fik tynd mave trods det var blandet med deres vante foder

Hmmmm …Og jeg som troede at katte slet ikke var modtagelig for salmonella ? Jeg mener både at ha’ læst og fået fortalt af dyrlæger at katte nedbryder denne bakterie inden den når at gøre skade - Og når man tænker på alle de rå kyller og fisk/kød mange af os giver vores katte og killinger, og aldrig ser skyggen af salmonella symptomer ?

Det vil være en god idé at præcisere, hvilket link du hentyder til ?

jeg køre med Farmina . Begyndte her for ca 10-14 dage siden. jeg har blandet alle fire sammen. det er dem uden korn i jeg har.

Mine har ikke tynd mave og de virker utrolig glade ved det. Min mor er også sprunget på det og hendes burmeser er helt tosset med det. Hun har lam og fisk hendes har heller ikke tynd mave.

Katte kan godt få salmonella, men som det er med så mange andre bakterier er der forskel i hvilke bakterier, der gør hvilke dyre-arter syge. jeg kender ikke til de typer der næsvnes i forbindelse med dette foder, og hvor farlige de er især over for katte.
Men de kan få salmonella fra fugle:
http://patienthaandbogen.dk/infektioner/sygdomme/salmonellasmitte-fra-smafugle-23162.html

Linket nævner dog ikke noget om hvor syge kattene bliver, men bemærk at hvis katten får bakterien, uanset om den bliver syg eller ej, kan den give det videre til mennesker, der netop bliver syge.

Hvis du har købt det via Zooplus, så skal du tage billede af batchen på posen og henvise til at den er købt hos dem med den og den ordrenummer og så skal du bede om at få varen byttet til det helt nyeste, for de har pligt til at tjekke batch inden de sender afsted !

Stakkels alle dem der nu står uden foder :frowning:

Puha jeg var lige noget nervøs for jeg havde bare tømt sækken op i en spand og smidt sækken i garagen og Glenn har selvfølgelig lige idag været på genbrugen med det hele. Men min mor havde fået en sæk magen til hjem samtidig og hun kiggede lige og det er heltdigvis ikke et af numrene :slight_smile:
Men mine har også fået det i en uge nu uden der er sket noget så regnede heller ikke med noget.

Det er den brune variant vi har fået hjem. Jer der har fået en af dem der er tilbage kaldt er det den blå eller brune variant?

Vi har det dårlige foder, og nu har jeg lagt vandret og for at andre måske kan slippe for det, så følger her en lille opremsning af, hvad jeg gør:

  1. Foderet og sækken stilles ud i laden i en lukket beholder - fredag skal jeg om til Elin og i den forbindelse gør vi krav på at få det refunderet sammen med Elins foder. Vi kører den samlet, da det er indkøbt samlet. På deres hjemmeside findes en blanket, som man skal udfylde. Den downloades og sendes ind sammen med foto af sækken. Har man ikke sækken, ved jeg ikke, hvordan man står - men prøv!

2)Jeg har bestilt Farminas kornfri med lam og det er her i morgen.http://www.teambreeder.dk/Shop/kat/kornfri/default.aspx
Indtil da lever de af vådt og killingemad - det sidste er de godt glade for især :smiley:

3)Holder øje med om der kommer symptomer inden for de kommende dage - mest urolig er jeg for min hund, der har tynd mave og virker mat - han er i sammenligning med katte noget mere udsat, og skæbnen ville, at Hugo forleden stjal noget af deres tørkost for første gang nogensinde for han råfodres. Det er mit håb at hans dårlige mave skyldes tørkost og ikke salmonella. Det må tiden vise.

4)rengør alle skåle med kogende vand og virkon s samt de områder, hvor de har stået.

5)Sender producenten en mail med en klage over, at jeg skal læse dette ved ET TILFÆLDE på et katteforum fremfor at få direkte besked på en eller anden måde. Det ved jeg ikke, om jeg har krav på, men jeg klager sgu alligevel.

Det var det.
Nu må jeg bare håbe ingen dyr eller mennesker bliver syge

MVH

[QUOTE=lenschow;872557]…
5)Sender producenten en mail med en klage over, at jeg skal læse dette ved ET TILFÆLDE på et katteforum fremfor at få direkte besked på en eller anden måde. Det ved jeg ikke, om jeg har krav på, men jeg klager sgu alligevel.
[/QUOTE]

Skønne spildte kræfter…

Send dog forhandleren den mail!?.. Hvorfra skulle producenten vide at DU er ramt? :slight_smile:

Jeg har lige idag fået en pose Taste of the wild ind af døren, og den er heldigvis ikke påvirket.
Jeg bestilte den på zooplus.de

Nå ja forhandleren selvfølgelig - tanketorsk

Men de skal ikke dø i synden

Spørgsmålet er om jeg vil fortsætte med det foder, og med at handle der, når deres oplysninger er så ringe!

[QUOTE=KartoffelChips;872571]Skønne spildte kræfter…

Send dog forhandleren den mail!?.. Hvorfra skulle producenten vide at DU er ramt? :)[/QUOTE]

Ja, det var så osse min tanke. Men Zooplus burde orientere deres kunder!

Hvis man har købt online, kender forhandleren jo køberen og kunne sagtens orientere.
Det bør vi da påpege overfor dem.

Det er selvfølgelig noget andet, hvis man køber i en fysisk butik.

Enig - det er jeg lidt skuffet over - jeg ved ikke hvordan de ville gøre det - men det må være deres problem som global forhandler. Det her kan jo også smitte os - herunder børn og svækkede syge… Jeg har haft em mild salmonella en gang, så jeg tager det alvorligt… Det er altså ikke at spøge med at få.

Om en kat kan få det… jeg er i tvivl… for at være ærlig - jeg tror advarslen gælder os mennesker mere end dem…Blot en tanke