Advarsel: Foto af stor edderkop fundet i DK

Og de er helt normale - det vrimler med dem hos mig, og kattene æder dem…

Men de er sgu store!

Havde lige klikket på den selv. Og ja, føj altså… 10 cm??? …
Jeg går aldrig ud i skuret igen, hvor jeg ved der er nogen på størrelse med 5 kr, sidst fandt jeg 3 …
Aldrig derud igen! ><

Det er godt nok nogle store nogle :uha:
Men kommer de her bliver de ædt af vagtmisserne, de eeeeelsker edderkopper :høhø:
Hilsen Lisbeth

Ja, dem har jeg også set mange af da jeg boede hjemme, der laaaaaangt ude på landet. :slight_smile: FØJ, de er klamme.
Og vi havde ingen kat til at æde dem. Hundene synes til gengæld de var skønt legetøj.

Aaaiii fy for den lede!!!

Det var præcis sådan et link jeg IKKE skulle kigge nærmere på - gyser ved tanken.

Gudskelov har jeg aldrig selv set sådan nogle i Danmark.

:uha::uha::uha::uha:

UFF !!!

Hvor er de bare ækle…

:besvimer:

Er sindssygt bange for edderkopper - meeeeeeen…

:juhu::juhu::juhu:

I forgårs var jeg hos min lokale dyrehandler - han tog en MEGA fugleedderkop ud af buret og jeg stod med næsen ca. 5 cm fra den og var SÅ tæt på at røre den…

:rock::rock::rock::rock:

:uha::uha::uha::uha:

UFF !!!

Hvor er de bare ækle…

:besvimer:

Er sindssygt bange for edderkopper - meeeeeeen…

:juhu::juhu::juhu:

I forgårs var jeg hos min lokale dyrehandler - han tog en MEGA fugleedderkop ud af buret og jeg stod med næsen ca. 5 cm fra den og var SÅ tæt på at røre ved den…

:rock::rock::rock::rock:

Det er den slags edderkopper jeg indgår følgende aftale med: Hvis du ikke gør mig noget, så gør jeg heller ikke dig noget.
Den aftale har vi holdt nu i mange år, edderkopperne og jeg:høhø::høhø:
Knus Elin

Spændende og hyggelig nyhed :slight_smile: Tak for den…

Er egentlig bange for edderkopper, men jeg har også en forkærlighed for dem - og i særdeles hed en spindler-slægtning; mejeren… :slight_smile:

Adr! Misser er heldigvis god til at spotte dem, og så kalder hun på mig så vi kan få et glas ovenpå dem, indtil far kommer hjem… hihi… Team-work!!!

Jeg holder MEGET af edderkopper og er vildt imponeret af deres fantastiske vævearbejder. Har I nogen sinde ved morgengry set et stort spind fyldt med dugdråber? :slight_smile:

Jeg havde engang en stor edderfyr boende i et hjørne ved min seng og i lang tid tog den hver aften en gåtur hen over min bog - jeg kunne næsten høre ham trampe … til en af kattene åd den! :ked:

Her i huset er de fredet i klasse A … af mig altså!

Sjovt. Jeg har det generelt fint med edderkopper, men mejere kan jeg slet ikke have med at gøre. De dør altså, hvis de kommer ind her! :bangbang:

[QUOTE=Leopolds mor;541422]Det er den slags edderkopper jeg indgår følgende aftale med: Hvis du ikke gør mig noget, så gør jeg heller ikke dig noget.
Den aftale har vi holdt nu i mange år, edderkopperne og jeg:høhø::høhø:
Knus Elin[/QUOTE]

lige mine ord :slight_smile: - jeg havde i et par år et par der boede på terassen bag en plantekasse, der fik de lov til så længe de blev derude. den dag den ene tog sig friheder og trampede ind i stuen - død…

På Stevnsfortet har de også nogle store edderkopper i de underjordiske gange. Man troede, de var meget sjældne, indtil det viste sig, at masser af stevnsboere havde sådan nogle i deres kældre :tihi: