Advarsel .....Pas lige på!

I disse dage går jeg og venter på en pakke fra zooplus - Pakken er sendt, og jeg har fået besked om tracking nummer og at leveringen vil ske via DHL ( hvilke er første gang, jeg prøver det, da det ellers altid har været GLS )

I dag modtager jeg så denne mail :


Dear customer!

The courier company was not able to deliver your parcel by your address.
Cause: Error in shipping address.

You may pickup the parcel at our post office personaly!

The shipping label is attached to this e-mail.
Please print this label to get this package at our post office.

Thank you for attention.
DHL Services.


Der var en vedhæftning på, som min AV program snuppede …Shit tænkte jeg, for der står jo at jeg skal printe den ud, og tage den med på posthuset for at få min pakke. Gode råd var dyre, så jeg besluttede straks at ringe til DHL’s support …Den søde support / Sanne kunne straks fortælle at jeg skulle være MEGET glad for min AV program, for hvis jeg havde klikket på vedhæftningen, så havde jeg åbnet en bagdør på min computer, og hackere kunne så let som ingenting komme ind i min webbank.

Så pas på, der sidder nogle dirty hackere og sender disse mail i DHL’s navn, kun med formål at liste sig ind på vores computere.

Så jeg sidder stadig tålmodig og venter på min pakke fra zooplus :slight_smile:

Jeg fik den også forleden - men ventede ikke nogen pakke, så jeg tog det bare som en fejl, at de havde sendt den til mig.

Jeg har fået flere af disse henvendelser om pakker, DHL ikke kunne levere - da jeg ikke forventede nogen pakke leveret med DHL, er de røget direkte i mit spam-filter. Ser man nærmere på den adresse, de er sendt til, er det ofte kun domænenavnet (den del af adressen efter @), der er korrekt - typisk for spam.

Det er altså utrolig hvad de finder på af skumle streger :-/
Da jeg fik mailen, blev jeg først irriteret over, at min vedhæftning var blevet fjernet …Nu sidder jeg jo netop og venter på en levering fra DHL, så jeg var et nemt offer. Jeg er ellers forsigtig med vedhæftninger, men når afsenderen tydelig bærer præg af at være afsendt fra DHL, så jeg havde med garanti åbnet for vedhæftningen …Heldigvis forhindrede mit AV program mig fra at blive lænset :slight_smile:

Den email adresse som jeg fik, har denne afsender :
[email protected]

Og i emnelinjen stod der følgende :
Delivery NR.90688

Og jeg tjekkede, det er min ordrenummer fra zooplus :-/

Jeg synes godt nok det er let at hoppe i med samlede ben, når de er så listige.

Det er efterhånden skræmmende, hvad de kan samle op af oplysninger. Lige den der kunne jeg også hoppe på, hvis man netop har bestilt fra Zooplus, og de har skaffet ens ordrenummer. :S

-what Jeg er fortsat glad for, at jeg hverken har netbank eller noget af alt det der elektroniske gear, der åbner bagdøre for trojanske heste og mere eller mindre åbenlyse svindelnumre!
Efterhånden har jeg en mindre samling af kritiske, journalistisk vederhæftige artikler om div. umiddelbart utænkelige internet-bank-kort svindelnumre.
Dette er blot eet i rækken.
Og det kan godt være, at det er mellem 95 - 99% sikkert, men jeg ville godtnok nødig høre til i den lille farezone på 1-5%.

Hvis man har papir på dit og dat og hver sit i egne hænder, så er man trods alt andet ‘better safe than sorry’.
Synes jeg :slight_smile:

Jeg er personligt ret glad for elektroniske måder at sende formularer og lign. på - derunder netbank. Jeg er nemlig for dårlig til at komme ned på posthuset. Og at få skrevet de der adresser. Hæh. :ups:

Sender Zooplus nu med DHL?

Det lyder lækkert, jeg havde en meget dårlig oplevelse med GLS, da jeg handlede hos Zooplus, så jeg skrev til dem, at jeg ikke ville handle med dem igen, før de fik en anden kurer. De smed en masse rabatter efter mig og dem kan jeg måske så bruge nu :slight_smile: For GLS gider jeg ikke :mad:

[quote=Katten i Hatten;279984]Sender Zooplus nu med DHL?

Det lyder lækkert, jeg havde en meget dårlig oplevelse med GLS, da jeg handlede hos Zooplus, så jeg skrev til dem, at jeg ikke ville handle med dem igen, før de fik en anden kurer. De smed en masse rabatter efter mig og dem kan jeg måske så bruge nu :slight_smile: For GLS gider jeg ikke :mad:[/quote]

Ja og nej…

Før i tiden brugte Zooplus DHL. De blev dog kun sendt til Danmark med DHL.
I Danmark blev de så omdelt af Post Danmark.

Jeg har lige modtaget 6 pakker fra Zooplus.co.uk i fredags og de var alle sendt med GLS.

// Martin

Jeg tror ikke at Zooplus sender med DHL i DK :slight_smile:

[quote=DaneX;279988]Ja og nej…

Før i tiden brugte Zooplus DHL. De blev dog kun sendt til Danmark med DHL.
I Danmark blev de så omdelt af Post Danmark.

Jeg har lige modtaget 6 pakker fra Zooplus.co.uk i fredags og de var alle sendt med GLS.

// Martin[/quote]

Hernede er det det samme, næsten. Nogle gange kommer det med DHL men de fleste gange kommer det med postvæsnet eller et privat firma som DHL så har ansat til det. :slight_smile:

Her fungere det upåklageligt :slight_smile:

Vil godt tilslutte mig kritikken af GLS. Som endda truer med at sende pakkerne tilbage, hvis man ikke har fået dem indenfor 4 hverdage.
Og hjemme hos os kan de ikke komme til døren eller ringe på, så sidst vi skulle have pakker, sad jeg fra kl. 8 til kl. 14 og stirrede ud af vinduet uden at kunne foretage mig andet end at vente…

De sidste to pakker fra zooplus vi har fået er kommet via DHL - Det vil sige, at det er den tyske DHL som kører pakkerne til den danske grænse, så overtager Post Danmark det …Men KUN indtil 20 kilo. Pakker over 20 kilo bliver sendt med GLS, som jeg iøvrigt er super tilfreds med :slight_smile:

Så må vi nok sørge for at bestille lidt mindre næste gang, for vi fik nemlig over 20 kg. Men mindre end et gulv-til-loft kradsetræ kunne da ikke gøre det?! :thumbup:

[quote=Mariehønen;280180]Vil godt tilslutte mig kritikken af GLS. Som endda truer med at sende pakkerne tilbage, hvis man ikke har fået dem indenfor 4 hverdage.
Og hjemme hos os kan de ikke komme til døren eller ringe på, så sidst vi skulle have pakker, sad jeg fra kl. 8 til kl. 14 og stirrede ud af vinduet uden at kunne foretage mig andet end at vente…[/quote]

Hvorfor får du ikke bare en fuldmagt fra GLS ?
Jeg har en fuldmagt som sidder fast på vores dør, denne fuldmagt er med stregkoder, så budet sætter bare pakken, og læser stregkoden ind med han ‘dimmer’ :-))

Selvom de ikke kan komme til døren, er jeg sikker på, at du kan lave en aftale om, at de bare sætter dine pakker et bestemt sted.

[quote=Alice;280228]Hvorfor får du ikke bare en fuldmagt fra GLS ?
Jeg har en fuldmagt som sidder fast på vores dør, denne fuldmagt er med stregkoder, så budet sætter bare pakken, og læser stregkoden ind med han ‘dimmer’ :-))

Selvom de ikke kan komme til døren, er jeg sikker på, at du kan lave en aftale om, at de bare sætter dine pakker et bestemt sted.[/quote]

Tjaaa, så skal de stå midt i vores opgang. Hvilket ville være snedigt, hvis ingen andre havde katte, og det var klart angivet, at det er katteting. :stuck_out_tongue: Da dette ikke er tilfældet, og vi bor i et lidt uheldigt kvarter, er jeg ret sikker på, at vores pakker enten ville være raserede eller væk, når vi kom for at hente dem. :øhmm:

Det kan jeg godt se er noget ØV !!
Jeg er simpelthen så glad for min fuldmagt, fordi jeg ikke behøver at sidde og vente på dem …Hvis ikke jeg er hjemme når Post Danmark kommer skal jeg selv hente pakken på posthuset og slæbe den hjem.

Du har ingen bekendte som du stoler på i dit nabolag …Måske kan du få sat pakken af hos dem ?

[quote=Alice;280241]Det kan jeg godt se er noget ØV !!
Jeg er simpelthen så glad for min fuldmagt, fordi jeg ikke behøver at sidde og vente på dem …Hvis ikke jeg er hjemme når Post Danmark kommer skal jeg selv hente pakken på posthuset og slæbe den hjem.

Du har ingen bekendte som du stoler på i dit nabolag …Måske kan du få sat pakken af hos dem ?[/quote]

Hos os er det ikke engang nok at være hjemme, for vi har som sagt hverken ringklokke eller dørtelefon. Sidste gang ringede han til os, før han kom, hvilket var rigtig sødt - det kunne bare have været rart at vide, for jeg nåede da at vente i 6 dødssyge timer. :thumbdown:
Så på trods af halvskidt service og sure servicemedarbejdere er PostDanmark faktisk at foretrække - fordi de har et lager, der ligger i nærheden.

Nej, vi kender ikke rigtigt folk ude hos os, så…og det er også træls at få det leveret hos familie, for de bor forholdsvis langt væk, og så varer det altså noget tid, før man får tingene.

Det er bare meget svært, hvis man bestiller tørfoder og grus, da de pakkes med 2 stk i hver og dermed kommer over 20 kg. (og ja pakker med 2 x 10 kg tørfoder registreres også som værende over 20 kg)

// Martin