Har lige lavet følgende til avisen
Dyreværn advarer efter at kat gik i jernfælde
Dyrenes Beskyttelse i Viborg advarer katteejere mod en mishandler, efter at en kat lørdag aften ved otte tiden blev fundet fastklemt i en dyrefælde af jern ved Møgeltoft i Viborg. Det var beboerne på adressen, der kontaktede dyreværnet, efter at de havde hørt og set katten i fælden.
- Katten var slemt tilredt, og vi måtte aflive den hurtigt hos vores dyrlæge. Der var tale om en kat på cirka ni måneder, som ingen ejer havde, men det kunne lige så godt have været en hund eller ejerkat eller endda et barn, der havde trådt på fælden, og jeg er ikke i tvivl om, at det er en bevidst handling, at fælden er placeret der, siger kredsformand ved Dyrenes Beskyttelse i Viborg Connie von Moos.
Hun er rystet over sagen, som politianmeldes i dag mandag. - Det ligner en art dyrefælde, måske til ræv eller ulv, og som er ulovlig at bruge i Danmark. Den ligger fladt på jorden, og udløses, når du træder på den, siger Connie von Moos.
Jeg har foto, men dem behøver I vist ikke se. De har brændt sig ind på min nethinde, og jeg vil gerne advare alle med katte mod at lukke dem ud i området, da det ikke er første gang DB finder sådan en fælde i Viborg med katte i. Jeg er dybt rystet - hvis nogle ved noget, så kontakt Viborg Politi eller DB i Viborg. Den er placeret der med vilje. Man kalder den også en rævesaks…