Adventsgaver

Køber i adventsgaver til jeres børn?

Det gør vi, da en pakkekalender til 3 børn bliver meget dyr, hvis gaverne ikke bare skal være noget kedeligt ragelse. :slight_smile:

Vi har jo tre børn, to drenge på 6 og 13 og en pige som blir 11 i januar, og vi er normalt riiigtig dårlige til at få købt adventsgaverne i god tid, men er blevet enige om at der skal være styr på alle 12 gaver inden første søndag i advent, så det håber jeg da vi kan holde :smiley:

Er der nogen der har gode idéer til hvad vi kunne købe til dem? Prisleje omkring 100 kr. pr. gave :slight_smile:

Jeg ville gerne hjælpe dig hvis jeg kunne, men jeg aner simpelthen ikke hvad der er in for børn i den alder :høhø:

Skriv lidt om hvad de går op i for tiden… Interesser og sårn.

Joey (6 år) Lego, Lego og så lige lidt mere Lego :tihi:

Debbie (næsten 11) Tøj, mobilen, make up…

Nicki (13 år) Kæresten, (dyrt) tøj, fyrværkeri, mobilen…

Ha ha… Jeg har en til mit “barn.” Han bliver snart 20, og jeg har lavet en “pakkekalender” til ham med en special øl til hver dag. Men det er nok ikke et hit til dine børn :smiley: Jeg kan huske fra dengang jeg var barn, der fik vi meget blade og sådan. For mit vedkommende var det hesteblade. Derudover fik vi nogle små legetøjsting, det kunne f.eks. være noget til barbie, eller speicegirls billeder, men altså, det er nok ikke det, som er et hit mere. Ellers er der også altid film og sådan noget :slight_smile: CD’er var også et hit…

Jeg gik året igennem og fandt ting til pakkekalenderen.
Ofte var de på tilbud, fordi det var en rest eller sidste års hit.
Så det blev ikke så dyrt med pakkekalender til 3 unger.

Nu er de så store at de kun får adventsgaver, men de gør deres kærester også, af mig.
Igen bruger jeg hele året til at finde ting og sager til næste julekalender.

[quote=Mig og Mille T;297303]Jeg gik året igennem og fandt ting til pakkekalenderen.
Ofte var de på tilbud, fordi det var en rest eller sidste års hit.
Så det blev ikke så dyrt med pakkekalender til 3 unger.

Nu er de så store at de kun får adventsgaver, men de gør deres kærester også, af mig.
Igen bruger jeg hele året til at finde ting og sager til næste julekalender.[/quote]

Ihh hvor ville jeg ønske jeg var så vel organiseret :ups:

Det er ikke at være velorganiseret, men nærig hehe

hvad med DVD-film ?

semi-nye film er da ved at have ca det prisleje ?

:tihi:

[quote=Battlestar;297306]hvad med DVD-film ?

semi-nye film er da ved at have ca det prisleje ?[/quote]

De plejer faktisk at få en DVD hver en af søndagene, og en anden af søndagene plejer de at få tøj. De bliver heldigvis alle 3 glade for bløde pakker :slight_smile:

Ellers en rigtig god Idé Gitze, tak :slight_smile:

nu ved jeg ikke hvad de har for telefoner… men memory cards ?

hvis deres memories ikke er så store kunne de jo få hver et nyt kort der var større så de kan have mere musik og længere filmklip på mobilerne ?

Du kunne give dem, eller de store af dem,
en biografbillet,
en god bog,
en billet til svømmehallen til dem selv og en kammerat,
et computerspil,
taletid til mobilen,
nyt sengetøj med deres idol eller interesse,
en julekage-opskrift med lovning på at du vil bage sammen med dem samme eftermiddag

Hmmmmm, nu kan min fantasi ikke lige finde på mere…

Tak for alle jeres gode idéer :slight_smile:

Et billede af deres mooarr :stuck_out_tongue:

-LOL jeg ka lige forestille mig Nickis fjæs, og så hans første udbrud: Seriøst??? :uha:

Hans favorit udtryk i øjeblikket :cool:

Vi giver også adventsgaver, til vores 2 rødder på 9 ½ og 14 ½ ! symtes altid det er svært hvad de skal have, men max 100 kr pr barn pr søndag.

Her er et par bud fra hittekattefronten :tihi:

Altså jeg trorlidt vi laver adventsgaver til vores to drenge, de er 3 år og 1 år i december :smiley:

Ej, jeg synes det er en god idé med adventsgaver til børnene, det er hyggeligt.

Måske det kunne være en af ugerne kunne være en oplevelse af en eller anden art. Sådan som Sussie også siger med en bif-tur eller andet sjovt. Måske en formiddag i et helt rum fyldt med klatrevægge og andet sjovt til tre aktive børn.

Annie, dette er måske ikke en ide der fungere for dig, men da min datter var lille lavede jeg en alternativ gavekalender til hende.

Jeg købte små ting der ikke kostede det store og så hængte jeg snore op i mit køkkenvindue. 6 snore med 4 gaver i hver og så måtte hun selv bestemme hvilken gave der skulle klippes af. :slight_smile:

Behøver jeg at sige at naboens unger var misundelige :høhø: