Nu er det snart første søndag i advent så jeg er begyndt at tænke over hvilken adventskrans/adventsfad det skal købes ind til i år.
Jeg tror det bliver et adventsfad med bloklys.
Det kunne være meget sjovt hvis nogel har lyst til at vise deres adventskran/adventsfad frem. Ting fra sidste år er også velkommen
Der kommer billeder af min når jeg har fået noget bikset sammen
I år bliver vores ret så kedelig. Vi må nøjes med ny indkøbte adventslys i noget glas noget, med 1-2-3-4 på hvert glas. Og en grim nissemand i kalenderlys, og det er det. - I år er der intet kreativ at hente…
Glæder mig til at se hvad andre finder på og viser frem.
[QUOTE=Gizzemissen;735890]Nu jeg tænker over det har jeg faktisk ikke haft adventskrans siden jeg fik kat for 9 år siden. Adventskrans og kalenderlys.
Måske jeg skulle forsøge at vride hjernen og finde på en kattesikret udgave til i år ;)[/QUOTE]- Vi har et kalenderlys i LEGO, og det er i hvert fald kattesikret.
Vi har aldrig brugt adventskranse i vores familie. Min mor havde godt nok en i sortlakeret metal med røde æbler på… Den var faktisk ret pæn (gud ved hvor den blev af?!) men vi glemte altid at tænde den.
Kalenderlys har heller aldrig været den store succes her. Jeg har ikke nerver til tre siatalerkillinger + levende lys… Og vores forrige katte var heller ikke sådan at man fik lyst til at ha levende lys tændt.
Jeg har enkelte lysestager der er kattesikre… men igen glemmer jeg at tænde de lys i dem…
Nu sidder vi så heller ikke sådan samlet omkring sofabordet hver aften. Vi sidder sådan cirka foran hver vores computer L
Sådan så min kalenderlys-dekoration ud sidste år
Og lige et lidt bedre billede af adventsdekorationen:
Kransen genbruges i år, da den er tilpas lille til at den ikke behøver være tændt i tiiiiiiiimer hver søndag. Skal bare lige have lavet en ny dekoration den kan hvile på.
Adventskrans havde jeg kun den første jul sammen med Saga… hun syntes det var en faaaaaantaaaaastisk seng jeg sådan havde lavet til hende på spisebordet :klapper:
Siden har jeg lavet forskellige dekorationer - men stoppede igen da vi fik Namacoola… en aby og juledekorationers pynt gav mig stress
Måske man skulle prøve igen… kræene herhjemme er jo ved at være forholdsvist velopdragne
[QUOTE=Battlestar;736052]sådan her ser min ud hvert år
super enkel
[/QUOTE]
Hvor er den alså flot Jeg får helt lyst til at tage et billede af den vi hænger op i kirken. Den minder lidt om din men er kæmpe stor. Prøver om jeg ikke kan huske at tage et billede af den på søndag.
I år ser vores sådan her ud:
Vi har selv været i skoven og samle grankogler, bær, hvisne blomster… gran lys og mås, mos? staves?? -er købt. Så fik det lige et par sprøjt med en sølvspray til sidst
Mellemste kids dekoration:
Yngste kids dekoration:
Ældste kids dekoration:
[QUOTE=birtheras;739448]Min ser sådanne ud og står fremme hele året :høhø:
[/QUOTE]
Jeg benytter samme model, blot i børstet stål. Sidste år brugte jeg hvide, høje lys, enebær blev omviklet og under/om hver lysholder bandt jeg en sløjfe af rød- og hvidternet bånd, der fik rynket endestykkerne. Enebæren går igen hvert år, lys og bånd skifter så udseende.
I år er min første jul hjemmefra og jeg havde egentlig ikke tænkt mig at købe/lave en advents stage, men min mor havde denne med til mig sidst hun var her oppe
Den synes jeg er rigtig sød, og lysene er så små vi sagtens kan få brændt dem selvom den kun er tændt når vi sidder ved spisebordet
Jamen her er vi ikke kommet så langt. Det er en fast ting at Jeg og Linea sammen med Claus er i skoven lørdagen inden 1. advendt og der finder vi hvad vi skal bruge til året dekoration/krans. Så I må vente lidt med billeder, det er faktisk også det eneste julepynt vi har, jeg er bare slet ikke til julen, dog er der i år flyttet en meget sød nisse ind som en af lærene på Thomas skole har lavet og jeg vandt til skolefesten