"Æg" efter indsprøjtning?

Brian havde gået og snuflet et par dage og med noget flåd fra øjnene, så da jeg alligevel skulle til dr dyr med Dise i sidste uge, kom han med…
Han havde en grim øjenbetændelse og lidt lyd på lungerne og flåd fra næsen, så han blev sat i antibiotikabehandling for begyndende lungebetændelse… Hos dyrlægen fik han en indsprøjtning med antibiotika og jeg skulle så selv fortsætte med piller herhjemme…
Nu her kan jeg så mærke, at der er kommet et såkaldt “æg” på indsprøjtningsstedet… er det noget man skal gøre noget ved, eller vil det gå væk af sig selv?

Brian er frisk og frejdig - og har faktisk været det hele tiden… han snuflede og nøs bare lidt :slight_smile:

Er han øm på stedet?
Min første tanke er, at der er kommet baciller ind via indstiksstedet - og at det har sat sig som en byld :frowning:

[QUOTE=Churchtown;805174]Er han øm på stedet?
Min første tanke er, at der er kommet baciller ind via indstiksstedet - og at det har sat sig som en byld :-([/QUOTE]

Set ikke… det genrer ham overhovet ikke at jeg piller og roder… Jeg var nemlig også bange for at han hade fået raget en byd til sigg, men det er det ikke…(og antibiotikaen i pilleform ville vel også have gjort kål på en egentlig byld? )

En sådan hævelse ses ofte, hvis vaccinen/antibiotikaet har været for kold.
Min dyrlæge ruller først ampullen frem og tilbage mellem hænderne for at lune den før indsprøjtning.

[QUOTE=Mega;805190]En sådan hævelse ses ofte, hvis vaccinen/antibiotikaet har været for kold.
Min dyrlæge ruller først ampullen frem og tilbage mellem hænderne for at lune den før indsprøjtning.[/QUOTE]
Ja det har jeg også oplevet ved nogle af mine når vaccinen har været kold .
Ligger også mærke til ved mig selv når jeg ikke har fået mine insulinpen ud af køleskabet lidt før jeg begynder på en af de nye ,

[QUOTE=Mega;805190]En sådan hævelse ses ofte, hvis vaccinen/antibiotikaet har været for kold.
Min dyrlæge ruller først ampullen frem og tilbage mellem hænderne for at lune den før indsprøjtning.[/QUOTE]

Tak for dette råd…

Ann det ses nogen gange… Jeg tror ikke du behøver at være bekymret… bare masser stedet, så forsvinder det i løbet af et par dage.

Japardor, den ene hanmisling i mit J-kuld fik et vaccinationsæg. Det så grimt ud men han fejlede intet. Jeg kan ikke huske hvor mange dage der gik før han så ok u digen, men vil tro det var 5-7 dage. Men det er også 7 et halvt år siden
Jeg tog et billede af hans æg, men kan deværre ikke lægge billeder herind efter jeg har fået ny puter