Ælte ælte=av

Har et lille “problem”. Artig ELSKER at stå og ælte i mig mens vi snakker sammen. Problemer er så jeg for det meste er hmm let påklædt når der er lidt varme i vejret og så gør det pænt ondt med sådan en negl ind i huden.

Ved det er et tegn på hengivenhed osv så hvordan lærer jeg ham at holde kløerne inde når vi snakker. Kan jo ikke rigtig skælde ham ud han viser jo bare han hygger sig. Jeg klipper hans kløer konstant men han får dem slidt skarpe på ingen tid :frowning: Hvad kan jeg gøre :?

du kan ikke gøre andet end at klippe dem endnu tiere… desværre

Og så fjerne katten fra den bare hud :slight_smile:

…eller bide tænderne sammen og tænke andre tanker :rock:

Du behøver ikke skælde ud, men bare fjern ham fra dig når det gør ondt, evt. sig av. :slight_smile:

Jeg har samme problem med Tasja, hun ælter også rigtig meget og altid med kløerne fremme.

Hun ligger gerne på maven af mig hver aften, det har sket at jeg sidder dybt koncentreret om en film og ikke lige opdager at hun vågner. hun starter starks med at ælte og jeg giver en hyl fra mig i bare forskrækkelse.

Stakkels Tasja flygter i vild panik, men kommer alligevel igen efter 5min for at se om quinden er blevet normal igen

Laban er en rigtig æltegris med kæmpe klør. Jeg har et tæppe på sofaen klar til at hive ind over maven når han kommer travende. Det er ikke altid jeg når at beskytte dellerne med tæppet, så bider jeg det i mig og har ondt af mig selv bagefter:)

Victor har æltet mig én gang indtil videre. Det var ikke min mave, men min hals, da jeg lå og halv-sov en morgen inde i sengen.
Er du SYG det gjorde sgu ondt, så var lidt i tvivl om han æltede, eller om han var igang med at gnave min hals åben. Først bed jeg smerten i mig, og “nød” at han æltede mig for første gang, men til sidst blev det for meget, og så flyttede jeg ham altså væk.

Jeg må indrømme at jeg langt henad vejen finder mig i det. Det er jo kattens måde at fortælle den elsker dig.

Man kunne altid se det på mig når jeg havde haft Gizmo med på udstilling, min højre arm lignede for det meste en nålepude, fordi han æltede og æltede og æltede uafbrudt når jeg havde ham på armen.

Men hvis det bliver for meget plejer jeg lige at løfte dem lidt og så placere poterne et andet sted, nogen gange fortsætter seancen, andre gange gider de ikke efter at være blevet forstyrret.