Ændrer sig når kæresten er hjemme

Hej…

Jeg undrer mig lidt over vores hankat på 1½ år (Mikkel)… I hverdagene er han så super kælen når det tager ham, hver aften når jeg går i seng kommer han og putter, men når min kæreste kommer hjem i weekenderne (han er jo som nogen ved inde ved militæret), så gider han ikke rigtig og han kan nemt finde på at flyve i benet på os med tænder og kløer - hans lunte er virkelig kort nogen gange…

Hvad kan være grunden? Vil han bare ikke dele mig?

Jep hvad bilder du dig ind, at lade kæresten komme med i seng, det er jo hans og kun hans mor. -hop der er vel ingen fornuftig grund til at han kommer hjem i weekenden, er der -bananer

Ja, det kan godt være jalousi… :frowning:

husker kæresten at give lillemissen meget opmærksomhed?

En veninde har fortalt om sin venindes kat, der demonstrativt går ind og tisser i hendes undertøj når hun har haft herrebesøg…

hehe… en fornuftig grund:

Han var her først :slight_smile:
Han har adresse her :slight_smile:

Det var så to

Han forsøger, men Mikkel gider ikke rigtigt…

Han må endelig ikke give op.

Masser af rigtig misseguf når “far er hjemme” serveret af far sføli :slight_smile:
Men kan godt forstå det er et problem :frowning:

Tror bare han er lidt på randen til at opgive for Mikkel bider eller går bare når min kæreste vil nusse… Men det er jo bare lidt underligt, for vi har haft Mikkel i 1½ år og der har min kæreste været her hver dag, nu har han så kun været hjmme i weekenderne i en periode på 4 mdr…
De har aldrig været bedste venner de to, men nu bliver det bare lidt for meget synes jeg - det er jo også mig han flyver på i weekenderne…

Er han kastreret?

Er han ellers meget teritorial?

Tror det er meget naturligt… Da jeg havde Felix, ville han hellere ik finde sig i at der kom “fremmede” og besøgte hans mor… han bed dem og fløj på dem, hvis de nærmede sig ham eller mig -høhø

Bella kan dog også finde på at blive fornærmet og gå sin vej, hvis Allan ligger i sengen herhjemme…

han er kasteret ja

og han ved hvor han hører hjemme og har sine favorit pladser og steder, men i forhold til Nynne kan han godt dele

Hmmm tjah… nu er jg jo ikke dyrepsykolog, men umiddelbart vil jeg tro det er jalousi og at din kæreste endelig ikke skal give op selvom Mikkel er et “bæst” indimellem.

Hvad siger i andre kloge hoveder??

Jeg er helt enig, i det du har skrevet [smilie=hate-tunz.gif]

det lyder faktisk meget fornuftigt det du der skriver

Mig fornuftig??? så HAR morfinpillerne kicket ind!!! -hæhæ

Lige et spørgsmål: Har du kun Mikkel?

Med udgangspunkt i et Ja, er jeg nemlig ikke helt sikker på andet, end at Mikkel udviser det, der kaldes legeaggressivitet, og det kan godt tolkes negativt. I Mikkels øjne er du hans mor, og hende ter man sig ordentligt over for, men når din kæreste så kommer, kan han betragte ham som en, han kan få afløb for sine behov for at fange, bide fast i og tumle med. Og så bliver du inddraget, når han er “oppe at køre”.

Du/I må under ingen omstændigheder skælde Mikkel ud, og brug kun jeres hænder til rolige og blide berøringer. Bliver han for voldsom, så udstød et skingert hviiin, så stopper han formentlig.

Og så ville jeg anskaffe en legekammerat til ham. Uanset hvor meget man tager sig af sin kat, kan man aldrig erstatte selskabet af en anden kat.

jeg er enig med Mega - jeg tror også der er en vis sandsynlighed for at det er legeaggressivitet… især sådan som du beskriver Mikkels adfærd…

har en veninde vis kat laver præcis det nummer der - belastende men katten kan jo ikke gøre for det…

en anden ting der slår mig i teksten er at det lyder som om far har væeret der fast i lang tid og nu er han der kun i weekenden… det er muligt Mikkel bare ikke er særlig god til at håndtere at far forsvinder hele tiden…

Knus og -pote dask

Tillader mig lige at svare -rulleøjne . Hun har en kat til - Nynne . [smilie=hate-smile.gif]

Jeg har skam to katte :wink:

Han er måske bare lidt dobbeltmoralsk mikkel, for han elsker at ligge og nusse og hygge i min kærestes vasketøj :s

Forstår ham virkelig ikke… :stuck_out_tongue:

ik flere som har bud ?

må indrømme jeg ikke rigtig er kommet fre til et logisk svar endnu…