Ændring i toiletvaner

Hej alle

Mila har fået lov til at komme ud, og har gjort det i et par måneder nu vil jeg tro. Hun besørger altid i sin kattebakke - hvad enten det er tis eller afføring, selvom hun går ude.

Hun har nu siden i søndags kun tisset i sin kattebakke. Hun spiser normalt og vil stadig gerne lege osv. Kan det ske, at hun er begyndt at tisse indenfor og tage sig af det andet udenfor? Er det normalt eller skal jeg have hende en tur forbi dyrlægen. Er virkelig i tvivl, fordi jeg ikke rigtigt kan se nogle ændringer i hendes adfærd.

Hold hende evt. inde til hun bruger bakken til stort, og du kan se om alt er OK ift det? :slight_smile: Men det kunne godt være det, ikke det de fleste af hos herinde nok har så meget erfaring med :slight_smile:

Det kan sagtens være hun har fundet et godt sted ude, hvor det er nemt at grave lidt. Flere af mine elsker at skide midt på græsplænen (!) eller i noget nyskuffet jord, hvis de får chancen :slight_smile: Afføring efterladt ude er jo med til at sende signaler til andre katte - “her bor jeg!”.
VH
Susanne

1 Like

Jeg har helt droppet kattebakke - mine har stort set aldrig brugt den, når de først er begyndt at komme ud, med mindre de selvfølgelig er grounded i længere tid af en eller anden grund…

Hos mine er det mest omvendt, men en af dem gør også ind imellem, som @Susanne_W beskriver herover. Desværre har jeg ikke rigtig noget løs jord, så det er også midt på græsplænen :roll_eyes: