Æv nye sommerhus katte igen i år

Ja så er tiden ved at være inde til at kunne spotte hvilke af nabo lagets nye katte der højst sandsynligt er “sommerhus katte”.

Lige nu har jeg en lille sort tynd kat gående rundt omkring huset og den ser ikke for godt ud.
I går så jeg en ny hun kat med 3 killinger i hælene, de var vel 8-9 uger.

Jeg håber sådan at de høre til et sted og at der ikke kommer flere. Jeg kan simpelthen ikke fatte at der hvert år skal rende sådanne stakler rundt bare fordi familien danmark er totalt uvidne eller kolde i røven. Der bliver gjort en del opmærksom på at det er forkert at “anskaffe” sig sommerhus kat men folk bliver bare ved jeg fatter det ikke.

kan kun give dig ret det er forfærdeligt -ked -ked

Og med alt det der er fremme omkring dette, må man undres over at det bliver ved og ved og ved og ved [smilie=hate-boid.gif]

Enig -thumbs

Udover at jeg ikke forstår hvor ansvarløs man kan være at gøre sådan, så fgorstår jeg heller ikke hvordan man kan lade være med at tage katten med hjem til efteråret?!? Man bliver da knyttet til sådan et dyr?

Det er så frygteligt og så pi… ondt og det skær helt ind i mit lille kattehjerte -blåblå

Ja det gør ondt, meget ondt, når man oplever efterladte katte, smidvæk katte og hvad folk ellers finder på for at undgå at være deres ansvar bevidst.

Du finder sommerhuskatte, her på stedet får vi feriekatte, som jeg kalder dem. Det er dem folk kyler ud af bilen inden de kører på ferie.

Kan ikke lade være med at tænke på det ramaskrig der ville lyde hvis vi snakkede sommerhushunde og smidvæk hunde.

Knus Elin, der selv har to små feriekatte boende.

Der er p.t. heldigvis ikke andre katte som måske er sommerhus katte. De 2 andre er vi obs på så vi eventuelt skal ind fange dem. Her bor et meget sødt ældre par som gør alt for områdets katte og de plejer at være dygtige til at finde ud af om kattene har ejere og ellers fange dem og skaffe dem et bedre liv.

Enig -thumbs