Afføring i potteplanter

Godaften.
For en uge siden hentede jeg en skøn hankilling på 4-5 måneder fra en kærlig familie. Han er en værre røver og er som en killing skal være. Han er opsøgende, nysgerrig, leger, spiser og vil gerne snakke med vores kat vi havde i forvejen (hun er ikke nær så interesseret). Alt er som det skal være umiddelbart… men!

Selvom jeg ordner hans kattebakke som iøvrigt ikke bruges af den anden kat, så står han gerne og skider og tisser i vores store Potter med mindre træer og andre planter… desuden også i en stor daybed. Hvad Søren kan jeg gøre for at stoppe det?

Var han kassetrænet hos familien han kom fra?

Det fik jeg er vide. Ganske kort tid efter han kom hjem var han i kattebakke . Som skrevet kan jeg se i hans bakke den flittigt bliver brugt :slight_smile:

Siden han ved hvad han skal bruge bakke til og jeg antager at du holder dem meget rent dvs tømmer den flere gange om dagen, så er det nok bare en dårlig vane.
Potteplantejord er sikkert bare mere dejlig at skrabe i, så jeg ville gøre det ubehageligt/ikke lokkende. Det kan gøres med Vita vrap, staniol, små pyntesten osv.
Det samme med daybed, gør den super ren med enzymer så alt lugt er væk på tæpper etc. og så ellers en tyk glat voksdug på som sengetæppe. Det ser måske ikke så kønt ud, men det sikkert ikke sjovt for ham at skide i/på

3 Synes om