Afgørelse fra Felis Danica

Så kom afgørelsen endelig fra Felis Danica.

Det er en bittersød afgørelse.

Opdrættere er blevet dømt til at betale 11.157,50.

7.157,50 til at dække dyrlægeudgifter og Malous købspris på 4000 kr.

Det nævnte beløb på 11.157,50 kr. dækker ikke engang de reelle dyrlægeudgifterne.

Jeg har fået medhold i at opdrætter har solgt undervægtige og syge killinger.

Det jeg ikke har fået medhold i er, at opdrætter har overtrådt moralske og juridiske regler hverken for bestyrelsesmedlemmer i JYRAK eller for opdrættere i Felis Danica.

Derforuden opfordre nævnet mig til at politianmelde opdrætter for ulovligheder begået med killingerne sundhedsbøger.

(Den sag køres hos Veterinærstyrelsen så …)

Har Aslan og Malou fået den oprejsning jeg ønskede? JA!

Har opdrætter fået en disiclinær dom, således at det ikke gentager sig med andre killinger/killingekøber? NEJ!

Netop det at opdrætter bare har fået et lille klap over fingerne og et pålæg om at betale mig en sum penge, gør at jeg overvejer at anke sagen, for som jeg hele tiden har sagt det her handler IKKE om penge, men om dyrvelfærd.

Den eneste trøst er at da afgørelsen falder ud til min fordel vil den bliver offentliggjort i Kattemagasinet med opdrætters navn.

Syntes jeg afgørelsen var retfærdig? Nej personligt syntes jeg at opdrætter slap alt for billigt. Hendes måde at holde kattene på er der slet slet ikke grebet ind overfor og det syntes jeg er skamligt. Især da Felis Danica oplyser at deres medlemmer ikke har moralske eller juridsike forpligtigelser udover købelovens krav. Det er sgi da skammeligt!

Spørgsmålet er skal jeg acceptere en delvis “sejr” for mine killinger (med mindre opdrætter anker) eller fører jeg sagen videre i Forretningsudvalget???

Kære Mai

Ikke helt hvad jeg håbede på, men alligevel glæder jeg mig over, at du trods alt får medhold og at afgørelsen offentliggøres i magasinet.

Intet kan bringe Malou tilbage og intet kan fjerne de ting, som Aslan er gået igennem… Men din kamp har ikke været forgæves og lur mig om det ikke rygtes i opdrætterkredse, hvad hun er for en, for det sker ikke hver dag, at nogen får medhold i sådan en sag.

Jeg mener også, at du skal melde de falske sundhedsbøger til politiet, for der er tale om dokumentfalsk og det er jo også strafbart. Hvorvidt de gør noget ved sagen, kan jeg ikke sige noget om, men mon ikke hun bliver lidt bleg, når hun oplyses om, at der også er indgået en politianmeldelse.

Lov mig, at du ikke sletter dig fra KG, før alle har fået denne opdatering.

Jeg beklager, at hun ikke også fik det sidste rap over fingrene. Hvorvidt du skal køre sagen videre, det skal du nok mærke efter i maven. Har du kræfter til det?

Mai: Jeg beundrer dit mod og din kamp og jeg glæder mig over, at du har fået medhold, intet andet havde været rimeligt. Jeg sender et kæmpe kram i retning af dig. Tak fordi du har delt din kamp med os.

Hej Pernille.

Tak for dine søde ord.

Nej det var heller ikke helt hvad jeg havde håbet på.

Jeg er naturligvis glad for at afgørelsen stadfæster at mine killinger var syge og undervægtige og at opdrætter ikke burde have solgt dem.

Det jeg kan beklage er som nævnt at det kun får en økonomisk konsekvens for hende og så at afgørelsen kommer i Kattemagasinet.

Jeg kan blot håbe på at opdrættere tager hånd om det internt ved at undgå at bruge hendes katte i avl eller udlåne deres egne avlshanner til hende, men så heldig er jeg nok desværre ikke! (Hun har jo nogle fantastisk smukke avlskatte så…)

Jeg må tilstå at jeg vil kontakte Pia i morgen og forlægge hende at afgørelsen opfordre til at: “kontakte Den Danske Dyrlægeforening som skal undersøge om dyrlægeintresser måtte være krænket” samt om det er nødvendigt med en politianmeldelse, når sagen er givet til Veterinærstyrelsen.

Dernæst vil jeg også forlægge afgørelsen for konsulenten for BB-klubben og rådspørge mig der.

Jeg har fire uger til at beslutte mig i. Og til hvorvidt jeg orker at kæmpe videre - yep for et blik på Aslan og mine tanker på Malou og erkendelsen af hvad de kunne have været forskånet for, ja det driver mig og såfremt der bare er en mikroskopisk chance for, at opdrætter kan stoppes ja så vil jeg kæmpe videre.

Hvor er det dejligt for jer, at i delvist har vundet sagen. Jeg tager hatten af for, at du orker at kæmpe videre, og især med tanke på fremtidige killingekøbere.

Når du nu bliver opfordret til at politianmelde, synes jeg da bestemt at du skal følge opfordringen.

-respekt

Enig…

Tak for de søde ord Troldemor.

Jeg har talt med Elaine i dag (vet. sygeplejerske) og hun fortæller at hun aldrig har hørt at en opdrætter har fået bedsked om at betale så stort et beløb, så det i sig selv er positivt.

Jeg venter stadig på at få et overblik over hvem der gør hvad og hvorfor. Altså om jeg skal politianmelde eller om veterinærstyrelsen gør det???

Jeg skal nok give jer en opdate, når en sådan forligger.

(Har været uden “mus” derhjemme og det er altså helt umuligt at undvære til ens pc´er!)

Stort tillykke med den for dig lunkne sejr [smilie=hate-tunz.gif]

Det er sjældent at høre om så stor en erstatning ja, og jeg håber du får kræfter til at køre sagen videre.

For dig har det aldrig været pengene, så jeg kan godt forstå du er skuffet, men jeg har stor tiltro til at hvis du kører den videre, vil det også få diciplinære konsekvenser for denne opdrætter.
-ROCK

hvor er det bare godt… Stort tillykke

Jeg synes det er flot, at du har kæmpet for din ret.

Jeg er først lige gået igang…

Er der sat en dato for hvornår hun skal betale dig senest ??

For hvis hun ikke gør dette, kører sagen jo automatisk videre, når du fortæller at du ikke har fået pengene…

Den sag burde komme i FU. [smilie=hate-tunz.gif]

Jeg synes, du skal acceptere Nævnets afgørelse og så ellers gå videre privat med politianmeldelse m.m.
Anker du afgørelsen til FU, kan du risikere, de omstøder kendelsen.

En anden ting er, at opdrætteren også kan anke Nævnets afgørelse til FU om ikke andet så for at forhale sagen.

Jeg er overbevist om, hun er “dømt” i opdrætterkredse.

Fortsat god kamp - Følger den spændt!

Nå det er vist på tide med en opdate.

Jeg har ikke modtaget mine penge rettidigt - havde jeg regnet med det? NIX!

At opdrætter forsøger at forhale sagen, kommer ikke bag på mig, men den undskyldning der er fremsat overfor klagenævnet er helt hen i vejret og jeg håber da vitterlig ikke de køber den! På killingefronten ja der er der lige et nyt kuld der skal søges stamtavler på, så fed forhalingstaktik, således at det ikke går ud over hendes muligheder for at hente “tavler” på det nye kuld.

Jeg har (DESVÆRRE!) opgivet at anke selv om sandsynligheden for at opnå en disiplinær afgørelse desværre ikke er ret stor, da opdrætter i den afgørelse der er faldet har fået en løftet pegefinger og et “fy skamme dig!”.

Jeg er stadig ved at undersøge hvem - mig, veterinærstyrelsen eller dyrlægen, som er blevet opgivet som værende den der har tilset mine killinger,der skal stå for anmeldelsen.

Det jeg dernæst tænker er at ok, så indrømmer opdrætter at hun selv har udfyldt sundhedsbøgerne og hvad sker der så? Hun får en bøde for dokumentfalsk, fordi hun lod som om det var dyrlæge XX, men er der ingen regler i JYRAK eller Felis Danica for at opdrætter selv kan udfylde sundhedsbogen, ja så kan hun jo blive ved med at udfylde dem og som køber tror man jo at når killingerne har en “sundhedsbog” og et vaccinationsstempel ja så er det en dyrlæge der har fortaget begge dele og ja det ved jeg så i dag at det er det ikke nødvendigvis, da opdrættere kan og må vaccinere selv.

Er der nogen der ved om det er forbudt at opdrætte selv underskriver sine killingers sundhedsbog iflg. hovedklubbernes og Felis Danicas regler? Hvis nogen kan besvare dette vil jeg blive meget glad.

Den her sag hænger MIG LANGT UD AF HALSEN - jeg fatter vitterlig ikke at man kan slippe afsted med det hun har gjort og det eneste der sker er en økonomisk sanktion. Men jeg håber at Mega har ret og at hun er “dømt” i opdrætter kredse. Jeg vil igen igen håbe at dem jeg har talt med som har fået killinger der var syge, ville stå frem for ellers er det kun de der har været “heldige” at få ok katte der taler for opdrætter og jeg mener vitterlig at der er tale om “held” da jeg har hørt alt for meget “sjuft” om den opdrætter efter jeg stod frem.

Nå men ja I kender historien og jeg køre i samme rille så …

Lige et ekstra pip. Bebrejder hende at Aslan bliver nødt til at være enekat resten af livet, om det er fair eller ej er jeg lidt lige glad med for i min lille sort/hvide verden er det også noget hun er ansvarlig for, da havde Aslan og Malou ikke være så syge, havde en ny killing jo ikke udgjort en fare for Aslan!

Jeg kan vitterlig godt sætte mig ind i hvorfor nogen mennesker når der til hvor deres vrede og foragt går over i had. Jeg tror jeg på skalaen er nået et godt stykke op over det punkt der hedder foragt og ringagt, men at hade nogen det magter jeg nok ikke, men skulle jeg hade nogen, så ville de stå øverst på min liste. Så nu vil jeg bare være primitiv og håbe at deres r** må klø og deres arme er for korte! -sorry men sådan har jeg det med de mennesker.

Har opdrætter kørt sagen videre i ankenævnet ??

Karen.

Det har jeg spurgt om for to uger siden, da jeg jo ikke mente at det var nødvendigt at anke hvis opdrætter havde anket, men det har forlyder der intet om at hun pt. men hun har bedt om forlængelse af tidsfristen - for såvel betaling som ankefrist, med en begrundelse om at hun ikke har modtaget brevet før længe efter fristen var overskredet pga. flytning. Sjovt nok er jeg også flyttet i den mellemlæggende tid, men har mærkelig nok modtaget samtlige breve dagen efter de er blevet afsendt. Mystisk især fordi vi bor i samme by og “deler postvæsen”.

Er der nogen der holder Kattemagasinet og ved om afgørelsen har været deri? Bliver den holdt tilbage når opdrætter f.eks. anker eller kommer Felis Danicas afgørelse altid deri uanset om der ankes til Forretningsudvalget? Vi jo meget gerne se den artikel. Hvordan får man fat i Kattemagasinet???

Alle medlemmer af en hovedklub får KatteMagasinet - man kan vist også abbonere på det.

Jeg har kattemagasinet og hvis du giver mig sags nr så kikker jeg, og jeg sender det gerne til dig :-))

Åh Mai, hvor gør det mig altså ondt for jer, hele denne historie. Hvor er det grusomt at en person kan være så ond. Og stakkels Aslan.

Håber det allerbedste for jer.

Trøstekram fra mig -ked

Mai - Klagenævnets afgørelser plejer kun at blive bragt i KatteMagasinet én gang årligt, hvor det forgangne års afgørelser så alle opsummeres. Du skal mao. ikke regne med nødvendigvis at finde afgørelsen mod “din” opdrætter i det næste nummer.

hvilken opdrætter er det dog, er det en man sådan kender noget til ?

puha man skal sørme passe på derude, når man leder efter et sted at købe sin næste misling.
jeg kan godt forstå du er skuffet, selvom du delvist har fået medhold, det ville jeg også være.

Jeg sidder og tænker på hvor jeg kan finde forhistorien og hvad der har udløst denne diciplinærsag.

Mai,
Stærkt gået - jeg har aldrig hørt nogen blevet tildelt så stort et beløb, så måske Klagenævnet er ved at mande sig op?
Jeg kan ikke forestille mig andre end en autoriseret dyrlæge der kan udfærdige sundhedsbøger (er det en af dem hvor man bare sætter x’er i rubrikker, jeg mener det er vel svært at se hvem der har sat et x. Det er vel også i den kattens vacciner står?