Afklaring omkring Buster

Så har jeg talt med dyrlægen, og der er kommet svar på den endelige blodprøve.

Det de målte på hedder Fruktosamin, og den var lidt forhøjet, men ikke alt for meget.
Vi aftalte at jeg starter ham op på det insulin der hedder Lantus, og så måler hans blodsukker om morgenen. Efter nogle dage skal jeg så køre en profil på ham, dvs. måle blodsukker 2, 4 og 6 timer efter at jeg har givet ham insulin.

Dyrlægen sagde at sådan som prøverne så ud er der stor sandsynlighed for at han kan komme af insulinen igen, og så bare holdes på diabeteskost.

Jeg har målt hans blodsukker i dag, og det sagde 18, og det var okay sagde dyrlægen, det skal op omkring de 30 før den er rigtig gal når det handler om katte.

Det er helt fint at jeg giver ham råt mad, da ren protein er godt til diabeteskatte. Men hans “grundfoder” er diabetesfoder, både vådt og tørt.
Pga hans dårlige tand er han mest til vådfoder lige nu, men lige så snart den tand er ordnet - og det skal helst gøres inden for 60 dage, ift. sygeforsikringen - skulle han gerne kunne spise tørfoder igen uden problemer.

De sidste par dage har været rigtig hårde for mig, fordi jeg har ventet på de blodprøvesvar. Så det er en lettelse nu at vide at leveren intet fejler, og at hans diabetes er i mild grad.
Jeg har også tænkt mange tanker om Busters fremtid sammen med mig.
Som jeg har skrevet i de andre tråde er der ingen tvivl om at selvfølgelig skal han behandles. Men jeg har også tænkt at dette måske forkorter Busters liv en smule. Men som dyrlægen sagde har vi formentlig fanget det på et tidligt tidspunkt, så det er en lettelse for mig.

Buster virker relativt upåvirket af situationen.
Han spiser hans vådfoder og rå foder, opfører sig rimeligt som han plejer og det er beroligende for mig.
Da jeg målte hans blodsukker var vi ikke helt enige, for jeg måtte stikke ham i øret 3 eller 4 gange før det lykkedes mig at få blod nok. Men han var heldigvis ikke mere fornærmet at han ville gnide kinder lige efter.
Insulinen forventer jeg ikke at få problemer med, han reagerer i hvert tilfælde aldrig når han bliver vaccineret, og insulin skal sprøjtes ind på samme måde, og i samme område.
Det eneste vi er uenige om i disse dage er antibiotika-pillerne, men indtil nu har jeg da fået min vilje…

Nu vil Buster og jeg tage det stille og roligt resten af dagen, og så starter vi med fælles-stikning i morgen…

(Vi aftalte i øvrigt at jeg bare bruger af min egen insulin til Buster, så der kan jeg spare lidt penge)

Hej Louise
Det er da dejligt at få den besked. Og skønt han er samarbejdsvillig.
Rigtig meget held og lykke med det
:slight_smile:

Dejligt at høre :thumbup:

Sikke gode nyheder - så har I to et morgenritual sammen. Øvelse gør mester:-)

:slight_smile:

Tak for en update på Buster - det lyder ikke så slemt endda - så slap I to nu af og nyd det dejlige vejr ude i Busters have.

:hjerte::hjerte:

Har lige talt med dyrlægen igen om Busters behandling mm.
Da hans blodsukker stadig er lige vel højt blev vi enige om at han nu skal have insulin 2 gange i døgnet.
I weekenden skal jeg gerne tage en glukose-kurve på ham, dvs. jeg skal måle hans blodsukker ca. hver 1½ time, hele dagen, for at se hvordan han reagerer.
Han er meget glad for al den vådmad han får serveret for tiden, og han spise meget. I aftes fik han spist så meget, så det hele endte på gulvtæppet efter en opkastning. Heldigvis var jeg ikke faldet i søvn endnu, så kunne få det fjernet inden vi skulle sove.

Han accepterer at få taget blodsukker, men han er ikke vild med det. Men heldigvis er han ikke typen der bærer nag, så vi kan som regel nusse og gnide kinder lige bagefter.
At få insulin tager han helt rolig. Han kigger på mig når jeg stikker ham, men det er også det…

Du er sgu sej, Louise! Jeg ville være rystende nervøs for at skulle stikke mine katte. Men du er jo selvfølgeligt vant til at håndtere nålen…

Så har jeg haft endnu en telefonkonsultation med dyrlægen.
I går målte jeg en glukose-kurve på Buster, og det var tydeligt at hans blodsukker stadig er for højt, så nu er han sat op i insulin. Det skal lige have 3-4 dage for at slå igen, så måler jeg ham igen, og regulerer insulinen.
Så længe han stadig har den dårlige tand kan det godt være svært at regulere blodsukkeret pga inflammation, så vi aftalte at han skal have lavet sine tænder d. 3. august.
Han spiser godt af sit diabetes-tørfoder nu, heldigvis, og er glad for alt det rå mad han får, det er i hvert tilfælde min vurdering, for han glemmer helt at tigge godbidder:tihi:

Godt…at Buster har dig Louise…:hjerte: :hjerte:

Fortsat god bedring til ham, dejligt med opdateringer.

Nu er insulinet vist ved at slå igennem hos Buster:thumbup:
Jeg har lige målt hans blodsukker, og det var 9,7, og mit behandlingsmål er at holde ham mellem 7 og 10.
I morgen bliver Buster rigtig sur på mig, for der er jeg nødt til at måle profil på ham, dvs måle med 1½-2 timers mellemrum, for at finde ud af hvornår insulinet topper, og hvor godt det virker. Det er nødvendigt med disse profiler for at få dosis tilpasset bedst muligt.

Juhuu - nu virker insulinet på Buster.
Efter aftale med dyrlægen er behandlingsmålet et blodsukker mellem 7 og 10, har målt det til 7,3 i eftermiddag:thumbup:
Så nu skulle vi gerne være på rette spor:kryds:

[quote=louiseogbuster;409481]Juhuu - nu virker insulinet på Buster.
Efter aftale med dyrlægen er behandlingsmålet et blodsukker mellem 7 og 10, har målt det til 7,3 i eftermiddag:thumbup:
Så nu skulle vi gerne være på rette spor:kryds:[/quote]

Sikken en lettelse :slight_smile: tillykke med det, håber han har det godt :thumbup:

Dejligt at det går godt med Busters :slight_smile:

Tak
Jeg kan mærke han har det meget bedre, han er stort set lige så fræk som før.
Siden han begyndte på insulin har han ikke sovet oppe i sengen sammen med mig, men i nat gjorde han:thumbup:
Håber han på en eller anden måde kan se sammenhængen mellem stikkene og det at han har fået det bedre:kryds:

Dejlligt at vide din Buster har det godt igen og lur mig om han ikke godt ved det er for han eget bedste du gør det du gør.
Knus Elin

Buster har det rigtig godt nu.
Hans blodsukker er rigtig fint, så fint at jeg faktisk er nødt til at sætte hans dosis en smule ned fra i morgen.

På tirsdag skal han af sted til dyrlægen og have en tandrensning og fjernet den dårlige tand, som var grunden til at vi kom til dyrlæge da vi gjorde.
Det er første gang Buster skal i narkose mens jeg har ham, og kan mærke at jeg er ved at være godt nervøs for hvordan han reagerer på det.
Den eneste gang han tidlige har været i narkose var da han blev kastreret, og det er næsten 6 år siden, og der ved jeg ikke hvordan han reagerede på det.

Det går fint med hans nye diæt, han elsker at få serveret 5-6 mindre måltider om dagen, og han elsker især at 3-4 af de måltider er vådt/råt. Ang det rå tror jeg dog at han ikke kan tåle hakket oksekød så godt i maven, da han flere gange har kastet op når han har fået det. Men stykekr af oksekød og kylling, det fungerer fint.
I morgen vil jeg købe en oksebov og skære ud i passende stykker, så han kan få det.

Louise - Dejligt at høre at det går fremad. Jeg har en pige der heller ikke kan tåle hakket oksekød, det ryger op hver gang… Så hun får ikke det mere, men hun kan sagtens tåle ikke-hakket oksekød.

Så er Buster hjemme igen efter turen til dyrlægen.
Han har fået en tandrensning, og vi troede der skulle fjernes en tand pga,. Neck Lesion. Heldigvis var der ikke tale om det, så tandudtrækning var ikke relevant.
Iflg dyrlægen klarede han det bare så flot, beklagede sig slet ikke.
Da de alligevel skulle tage nogle blodprøver på Buster bad jeg dem om at tage en fruktosamin-test, da det viser hvordan hans blodsukker har været de sidste uger. Den test kan jeg ringe og få svar på i løbet af nogle få dage.

Han virker fuldstændig frisk oven på narkosen og har spist 1/3 dåse vådfoder - af de dåser med 200 gram - og lidt tørfoder. Han har vasket sig, og nu ligger han og slapper af ude i havestuen.

Det er dejligt at han klarer det så flot. Og nu kan jeg slappe af igen, for nu er det overstået. Var noget nervøs på Busters vegne.

Dejligt indlæg søde Louise…:wehuu:

Kys til Buster…lige i panden…:hjerte: