[QUOTE=holymoly;1100388]Det undrer skam også mig. Og jeg har i mere end 15 år skrevet artikel efter artikel, som er blevet delt og delt, om netop den slags ting. De ligger også på min hjemmeside, hvis nogen gad at læse dem, men det gider mange mennesker ikke.
Jeg er, som jeg også skrev i første indlæg, nået frem til, at de mennesker, som giver 2500 for en “ægte uden stamtavle” med en enkelt loppe- og ormekur, det er simpelthen et andet segment end mine købere. For mange mennesker er det tilsyneladende en slags “omvendt snobbeeffekt”, når de kan få “præcis det samme, for den halve pris”. Så kan man råbe, til man bliver blå i hovedet, om, at det faktisk hverken er det samme eller den halve pris; de er ligeglade, for de har skudt papegøjen. 
Ja, men hvis jeg averterer i dba til 5000, så ringer de jo ikke til mig for at høre, hvorfor de er så dyre. Og jeg kan ikke rigtig få en annoncetekst, som er lang nok til, at jeg kan forklare, hvorfor mit “produkt” faktisk er en bedre handel end den “ægte uden stamtavle” til 2500, som de har kig på. Så jeg tror ikke, at det er et segment, som jeg kan nå. :)[/QUOTE]
Nej, du har måske ret 
Altså jeg overvejede selv at købe en ægte uden stamtavle, fordi jeg ikke havde 10.000 kr til to katte, velvidende at der var nogle ting jeg ikke ville få med i købet.
Men droppede det hurtigt igen, da jeg så hvad sådan nogle katte bliver solgt til og begyndte at regne på det. Og fordi de bare gav mig en dårlig fornemmelse, mange af de “opdræt” virkede som pengemaskiner, ringede til en hvor det viste sig hun havde 3 kuld på forskellige moderacer alle til salg til 3000, uden noget som helst ordnet 
Jo, altså jeg tror virkelig der er mange som ikke ved det. Fordi rigtig mange af dem som jeg taler med om mine katte, slet ikke kan forstå det at jeg har give så meget for dem (og det jeg har betalt har vist ikke engang dækket kastrationen af dem), men langt de fleste kan faktisk godt forstå det når jeg forklare det. Har også hørt flere komme med de gamle historier om at blandingskatte er mere sunde, at det er bedst at finde en racekat, hvor den ene af forældrene er hus kat eller en anden race osv.
Ved dog ikke hvordan man skal nå dem