Afskærmning under trappe

Nu skal jeg lige bede om nogle kreative øjne :slight_smile:
Vi har en trappe, hvor der indtil nu har været en reol under. Den er kommet væk og nu skal alt showgrej og kattebakkerne stå der.
Men jeg vil have skærmet af, så “rod” og bakker er skjult bag et forhæng eller lignende.
Nu kommer det jeg skal have hjælp til :wink:
Jeg påtænker at sætte forhænget op med velcro, så det er let at tage ned og vaske.
Men er det pænt med sådan et lige stykke stof? Eller skal jeg lave som et gardin med rynkebånd?
Trappen er selvsagt skrå, og jeg ved ikke om det bliver kawt med gardinstang?
Alle ideer er velkommen, måske nogle løsninger, som jeg ikke lige har tænkt :slight_smile:

Jeg ville lave det som gardin, og droppe velcroen. Sådan én bliver hurtigt træt, og har en tendens til at løsne sig, når ‘man’ kravler op.
I stedet ville jeg bruge en gardinskinne eller badeforhængskroge.

2 Synes om

Jeg har tænkt tanken, men måske det i min naivitet kunne fungere :sunglasses:

Så bliver det formentlig stang med glidere, for de andre kroge kan ikke rigtigt være der, så det kommer til at ligne noget :blush:

Tænker en gardinstang og rynket forhæng er pænest, men tænker du sjal forberede dig på at udskifte det årligt.
Uanset om du bruger bruseforhæng eller gardinstof, så er det ikke kønt efter et år, hvor misserne har kravlet i det

Skide være med at det skal skiftes, det skal bare ikke ligne en hovsa løsning. Jeg regner med at købe dralon stof. Det kan holde til lidt af hvert.

3 Synes om

Det er helt sikkert en smagssag :sweat_smile: Jeg synes ikke rynkede gardiner er pæne, så der hvor vi måtte bruge løsningen med gardin, hænger det glat på gardinstangen.

Jeg tror heller ikke løsningen med velcro kan holde i længden. Tænker du evt kan sætte en lille krog eller noget øverst, så det ikke glider ned :slight_smile:

1 Synes om

Jeg fandt lige et par billeder af det glatte gardin :slight_smile:


12 Synes om

Det er lige nøjagtigt sådan jeg har tænkt :slightly_smiling_face::clap:t2::+1:t2:

Vi har en skinne i for neden for kattene ikke kunne lege for meget hule med det… Men måske dine vil se det som en god mulighed for at klatre :lol:

5 Synes om

Jeg kalkulerer med det bliver nyt legerum :crazy_face::joy::heart:

5 Synes om

Hvilken slags skinne er det?
Jeg har tænkt at et dobbelt blybånd (dem til tunge gardiner) skal i for neden, men en skinne er muligvis smartere :face_with_monocle:

Øh… Sådan en gardinskinne :sweat_smile:

Den skulle lige ind og vende et par omgange :joy::joy::joy::+1:t2: