Afsted til dyrelægen

Utroligt nok er det den mest rolige af vores katte der skal afsted i dag, han har fået nogle grimme sår på sin bagpote, han går fint nok, men de ser ikke for godt ud, så for en sikkerheds skyld skal han lige tjekkes så der ikke går alt muligt dumt i poten…

Der er et “stort” sår lige over hans ene tå (det er på størrelse med den her: :blegne:, så er der et mindre sår lige skråt overfor lidt højere oppe og så er der et lige under den ene trædepude…Ved ikke om han er blevet bidt eller hvad der er sket, men det kan dyrelægen vel fortælle når vi kommer ud…

Her de sidste par dage er der kommet en stor grå kat som åbenbart mener den ejer vores terasse, så vi er jævnligt ude og jage den væk når vi kan høre der er ballade…så det kunne jo tænkes at det er den der har været i klammeri med Midi…

det er bare noget rigtig øv, mine katte skal jo have det som blommen i et æg…

det er sikkert “ingenting”…:kryds::kryds::kryds:

Kan han være blevet påkørt?
Katte får ofte skader på bagpoterne ved påkørsel. Man kan vist også se det på, at bagkløerne bliver flossede.

tror jeg også, for havde det været ømt ville han ikke kunne gå ordentligt på poten, og han ville også holde sig for sig selv hvis han havde ondt, men jeg er jo en hønemor, så det skal jo lige tjekkes…hellere en gang for meget afsted end en gang for lidt…:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Vivi: det eneste der er at se er de 3 sår, der er INTET andet, heller ikke med klørene, har tjekket ham helt igennem, og han er så sød at der var ingen brok overhovedet…

det er sikkert et bidsår - de kan blive frygtelig inficerede fra tændernes bakterier, så en rigtig god ide at få dyrlægen til at kigge på det, der skal sikkert antibiotika til

også min tanke…min gamle hunkat jeg havde da jeg var lille kostede røven ud af bukserne (undskyld udtrykket) fordi hun var så teritorial, om det så var en schæferhund og dens ejer der var på det modsatte fortorv så skulle den have tæsk…så temmelig tit hun havde sår og bylder…

Ja, det kan være rigtig dyrt at have udekatte. Måske du skulle overveje at forsikre dem eller - endnu bedre - hegne haven ind? :slight_smile:

Håber at det viser sig ikke at være alvorlig :kryds::kryds::kryds:

Kan man nu også forsikre kattene?
Troede kun det var noget man gjorde med dyre racekatte gg

hvordan fungerer sådan en forsikring?

Kig f.eks. her:

Det er en smart ide, hvis man ikke har så mange dyr.

[quote=Buffy;146027]Kig f.eks. her:

Det er en smart ide, hvis man ikke har så mange dyr.[/quote]

Jeg har 4 katte og en halv hest…og så går vi og leder efter det perfekte hus og den perfekte kat, nu Elvira ikke lever mere…Skulle helt være en MCO, men nu må vi se, kan jo nemt være der pludselig står en anden kat og stjæler mit hjerte…

Så er siden gemt til når Lars kommer hjem, så må vi se på det sammen der…men det lyder jo meget fornuftigt…

:s:S:S

Uff, lille mis da… husk at vende tilbage med, hvad det er…

:slight_smile:

Han har været oppe og slås, intet alvorligt, vi skal give ham lidt pencilin de næste dage og så burde det være overstået…

PYHA…

Tak for updaten :slight_smile: Det var godt at det ikke var værre

ja mon ikke, men jeg er godt nok overrasket over at det lige netop var ham der røg op og toppes, for han er den mest roooolige kat jeg nogensinde har mødt/ejet/set…

Havde det været My eller SS så havde jeg ikke været så forbavset, for de er altså nogle stride banditter…ss