Afstemning: Frontlines virkning

Ren nysgerrighed, da nogen påstår at Frontline virker og andre at det ikke gør.
Jeg er selv en af dem hvor Frontline Pour-on Vet ikke virkede da Mea havde lopper for 5-6 år siden.

Tak for jeres stemmer :slight_smile:

Åh jeg syntes det er et svært spørgsmål… Vi oplevede sidste sommer at intet virkede på de lopper vi havde fået ind i huset… Først efter 3 mdr hvor den stod på støvsugning flere gange om ugen - sprøjten på inventar og katte :stuck_out_tongue: så fik vi buk med dem… Det er nok det værste angreb vi længe har været udsat for og håber så sandelig aldrig det skal være så svært igen at komme af med de små ikke inviterede gæster …
Vi brugte Frontline alle gangene da vi har katte der ikke tåler andre end den variant.
Hunden er mega følsom over for lopper og bare 2 lopper så har hun kløet sig i stykker så det er meget nemt at opdage her i huset hvis vi har fået lopper… så angrebet var ikke engang stort de var bare umulige at få buk med…

jeg syntes at en afstemning om alle de forskellige former for loppemiddel der findes ville være bedre :slight_smile:

Birthe - Ikke lige til det jeg skal bruge den til, men du må meget gerne selv lave en med alle de typer der findes :slight_smile:

Jeg har den erfaring at Frontline virker rigtig godt.
Man skal bare være meget omhyggelig med at få væsken ned på huden af katten.
Kommer det bare i hårene virker det ikke.

Så skil pelsen godt ad, og dryp på huden - helst flere steder.

Jeg har aldrig prøvet at have lopper i huset :tihi:

Tror det er 20 år siden vi fik lopper ved køb af kat, så min info er antik…
Vi brugte almindelig frontline og dengang virkede det sammen med alt muligt andet.
Jeg hængte også Vapona strips i vores hjem og brugte Abselut Død til omgivleserne , og ja jeg ventede barn og var ved at tabe ham så jeg overdrev kraftigt fordi jeg hader det krapyl… - vores hjem var en giftbombe
Jeg fraråder KRAFTIGT at bruge VAPONA og ligeledes Abselut D men det er vist udgået ?

[quote=PiaR;355973]Jeg har den erfaring at Frontline virker rigtig godt.
Man skal bare være meget omhyggelig med at få væsken ned på huden af katten.
Kommer det bare i hårene virker det ikke.

Så skil pelsen godt ad, og dryp på huden - helst flere steder.[/quote]

Selvom det kommer ned i huden så virker mærket ikke hjemme ved os…

Rent fagligt har jeg indtryk af at Frontline virker på lige så højt plan som andre produkter. Som PiaR skriver handler det ofte om medicinen er givet korrekt. Og af flere omgange!

Normalt skal der minimum 2 eller 3 behandlinger til før man er helt af med larver og æg også.

Dyrlægen - Det tror jeg så ikke på er korrekt. Jeg har helt sikkert sørget for at få det godt ned i huden på min kat og vi behandlede med frontline i over 1 år uden succes!! Jeg måtte hver aften rede mellem 5-15 lopper af hende som jeg slog ihjel, og det var altså hvor vi behandlede ifølge intervallerne (faktisk liidt oftere en gang eller to så vidt jeg husker, ren desperation til sidst) angivet på pakken.
I øvrigt - hvordan vil du forklare at de samme mennesker typisk kan komme af med lopperne via advantage, er de så bare pludselig meget bedre til at give dette produkt end frontline? :wink:

@ Eife: Ja, jeg kender godt problemet og har hørt om det før. Jeg kan ikke forklare det. Ikke andet end det er biologi og forskellig medicin virker forskelligt på alle.

Advantage er mere tyktflydende og kommer i nogle andre pipetter. Måske er det nemmere at få rigtigt ned i huden? Jeg giver af og til recept på Advantage, hvis Frontline ikke virker godt nok. Måske vil din dyrlæge gøre det samme? Eller han/hun har måske endda også en bedre ide?

Søren

Kan ikke lade være med at tænke at her har vi at gøre med et eksempel på at brugerens erfaringer kan kommer fagmanden her dyrlægen til gode. Det skulle da være utroligt at så mange kattejere er så dårlige til at bruge et produkt og så meget bedre til at bruge et andet uden at der var/er en anden grund.

Hvis jeg som opdrætter skal øse af mine erfaringer til nye opdrættere vil jeg da helt klart sige at mine kattes lopper reagerer ikke som jeg ønsker på frontline og frontline combo.

Undrer mig over at en dyrlæge ikke reagerer på samme måde, når hans/hendes patienter fortælle om hvilket middel der fjernede loppeplagen, men troligt bliver ved med at ordinere frontline produkterne og først når man dunker dem hård nå nej høftligt men vedholdent ber om navnet på et andet produkt får at vide at du kan da også bruge …

Den ene af vores dyrlæger gik dog så vidt at vedkommende fortalte at hjemme lå et større lager af ubrugeligt … som selvfølgelig betød penge lige ud af vinduet. Er et et usælgeligt lager det der driver værket eller hvad!

[quote=Dyrlægen;356907]@ Eife: Ja, jeg kender godt problemet og har hørt om det før. Jeg kan ikke forklare det. Ikke andet end det er biologi og forskellig medicin virker forskelligt på alle.

Advantage er mere tyktflydende og kommer i nogle andre pipetter. Måske er det nemmere at få rigtigt ned i huden? Jeg giver af og til recept på Advantage, hvis Frontline ikke virker godt nok. Måske vil din dyrlæge gøre det samme? Eller han/hun har måske endda også en bedre ide?

Søren[/quote]

Ja, det er underligt at et middel ikke virker og et andet gør, i hvert fald hvis det ikke er resistens der er tale om :slight_smile:

Jeg har ikke længere problemer med lopper (det er en del år siden, hvor jeg iøvrigt kun havde en kat). Og har siden (af andre grunde) skiftet til en anden dyrlæge. Der købte jeg sidst jeg så en loppe (på mig, så aldrig nogen på kattene) advantage uden problemer. Ved ikke om de fører begge mærker eller kun advantage, men jeg spurgte efter advantage (til 40 kg hund) og fik det :slight_smile:

Hos os har Frontline Combo altså virket fint :slight_smile:

Det har det altså også her i flere år, indtil jeg et år så mig nødsaget til at betragte mig som loppe opdrætter også. Købte advange og pidst væk var lopperne fra den ene dag til den anden.

Hos os virker Frontline Combo.

Vi har aldrig lopper. :thumbup:
Men virkningen på flåter udebliver.
Dem hiver jeg jævnligt af.

Jeg har købt et loppemiddel i USA, som jeg lige har givet dem.
Det skulle virke på flåter - nu får vi se…

Ja, jeg er heller ikke i tvivl om at det jo da må virke hos nogen, for ellers ville det da nok hurtigt ryge af markedet :slight_smile:
Men kan så se på afstemningen her at der er flere end jeg havde forventet hvor det ikke har virket :slight_smile:

Jeg er ikke tilfreds med Frontline, her bruger vi Advantage.
Det virker bedre syntes jeg.
Hilsen Lisbeth

Det er så mange år siden, jeg sidst har haft lopper (hvis egentlig overhovedet :S), at jeg ikke har stemt, men jeg mener faktisk at have hørt, at det skulle være et regionalt problem - altså at i nogle områder er lopperne blevet resistente over for Frontline og i andre er de ikke - og jeg mener f.eks. at på Midt- og Sydsjælland er det kun Advantage, der duer (sådan helt generaliseret ud fra de ting, folk har skrevet i diverse tråde gennem tiderne)