Afstemning i folketinget

Først og fremmest tillykke til de homoseksuelle som nu kan blive viet i kirken. :flag::flag:

Dernæst:

Jeg bliver lidt pigesur over at så mange folkevalgte, udebliver fra afstemningerne. Er det for pokker ikke det de sidder der for?

Sjovt nok udebliver de aldrig fra valgstederne når de kæmper for at få r**en i en taburet, men gider de den taburet når de endelig har fået den?

Kan da glæde mig over at den person jeg stemte på, var på sin pind og stemte for!

May… af og til så sidder de til diverse møder på deres respektive kontorer… en lampe lyser, når der er afstemning og så kan de på den måde give deres stemme uden at være til stede…
Er politikeren helt afklaret med sin holdning til et givent forslag, er det en udmærket måde at lade vedkommende arbejde for føden :wink:

Jeg er meget ambivalent i forhold til den afgørelse og min personlige overbevisning omkring tro :slight_smile:
Men det er min PERSONLIGE holdning, og der er uden tvivl rigtig mange der er glade, så tillykke til dem :slight_smile:

Tillykke til de homoseksuelle, det manglede bare. Det kan ikke være folks seksuelles tilhørssted der skal bestemme om de kan blive velsignet i kirken eller ej !
Hvad angår mødedeltagelsen/stemmeafgivelsen, så er det jo besluttet at de enkelte stemmer efter overbevisning og ikke efter en partibeslutning - De eneste som stemte kollektiv nej, var vist Fremskridtspartiet …Man må så bare håbe de møder ædru. Det var en skandale til afslutningsdebatten, hvor Sophia Løhde ( V ) sejlede rundt i en brandert, og snøvlende forsøgte at føre en debat - Hold op hvor var det pinligt at se på :-/

Mange tak. Sådan, synes da også det var på sin plads!

[QUOTE=Mai;868084]Jeg bliver lidt pigesur over at så mange folkevalgte, udebliver fra afstemningerne. Er det for pokker ikke det de sidder der for?

Sjovt nok udebliver de aldrig fra valgstederne når de kæmper for at få r**en i en taburet, men gider de den taburet når de endelig har fået den?

Kan da glæde mig over at den person jeg stemte på, var på sin pind og stemte for![/QUOTE]

Alle medlemmer behøver ikke være i folketingssalen, og de behøver ikke alle at stemme. Det sikrer de såkaldte clearingsaftaler. Fra www.ft.dk:

Clearingsaftaler er uformelle aftaler mellem folketingsgrupperne. Aftalerne sikrer, at et antal folketingsmedlemmer fra hver partigruppe kan få ”fri” fra afstemningerne i Folketingssalen, uden at der derved rokkes ved, hvilke partier der har flertal i Folketinget.

I praksis indgås aftalerne typisk, ved at partigrupperne aftaler for en hel folketingssamling, hvor mange medlemmer hver partigruppe kan ”cleare” hos hinanden. Når et medlem er clearet, stemmer medlemmet ikke i salen den pågældende dag. Medlemmet kan dog godt være i Folketinget og passe sit øvrige politiske arbejde.

Det er det enkelte parti, der selv planlægger dag for dag, hvem der stemmer, og hvem der er clearet. Der skal deltage mindst 90 folketingsmedlemmer i en afstemning, før Folketinget er beslutningsdygtigt.

Nu er det jo ikke Europaparlamentet, så jeg tror ikke, man skal gå ud fra, at folk pjækker og laver ingenting, fordi de ikke er til stede ved afstemningerne.

Jeg holder mig til, hvad der står i biblen. Men det er jo også bare min personlige holdning.

Selvfølgelig skal homoseksuelle da også kunne blive gift?!
De lever jo sammen alligevel … :smiley:

Se det er jo netop, det der gør det uhyggeligt svært.
I GT står der skrevet at mand ikke må leve med mand. (Moseloven)
I NT er tilgivelsen og næstekærligheden i fokus, så hvad er rigtigt og hvad er forkert??? og hvem er den der skal dømme :slight_smile: (lad den der er uden synd kaste den første sten)

JEG har i hvert fald meget svært ved at beslutte mig for om jeg synes det er rigtigt eller forkert.
Der skrives og er med i vielse skriften at “størst af alt er kærligheden” og tja… det er vel essensen af et ægteskab, hvad end det må bestå af :slight_smile:

Man må så formode (og håbe) at det er frivilligt om præster vil foretage vielsen. :gruble:

Ja, homoseksuelle, der vil have kirkens velsignelse gør det åbenbart ikke af religiøse grunde. :cool2:

Hvorfor så ikke bare vælge rådhuset :gruble:

Næ, det er også der filmen knækker for mig - hvorfor skal man absolut have kirkens velsignelse? :confused:

Det jeg holder allermest af ved den nye lov, er nemlig frivilligheden. De homoseksuelle kan på lige fod selv bestemme om de vil borgelig eller kirkelig vies, samtidig er der frivillig for alle landets præster, om de vil vie et homoseksuelt par, eller ikke.

Hvor ved du det fra :?

Jeg synes det er fint at loven nu er ens for alle, for hvis homoseksuelle er gode nok til at være betalende medlemmer af folkekirken, er det kun fair at de kan benytte sig af alle kirkens tjenester på lige fod med os andre.

Hvorfor ikke ?? Homoseksuelle, kan vel på lige fod som hetroseksuelle godt være kristne :-). Kristne homoseksuelle skal vel ikke fratages den kirkelige cermoni, bare fordi de er født med et andet tilhørsforskel ?

OK, det er da altid noget :smiley:

De er ikke kristne nok, hvis de er homoseksuelle :muhaha:

ENIG: http://www.radikale.net/chrsen/indlaeg/2012/03/25/praester-skal-bare-makke-ret-og-vie-homoseksuelle

Jamen Eva, mener du at to mænd eller to kvinder, er mindre ‘værd’ end to af forskellig køn ? Siden du ikke mener de skal have samme muligheder ?