Aftensmad - April

Så er vi gået ind i April måned - så jeg lægger ud med en ny aftensmad tråd :slight_smile:

I aften står den på Spaghetti Carbonara :savle:

Melon :smiley:

Et eller andet fra menukortet på Reef’n’Beef i Jernbanegade ved Rådhuspladsen :slight_smile:

Og det blev så til
Krokodille Wonton m honning og sød chilli - meget typisk australsk :slight_smile:
Beef af sirloin, krydret med bushpepper, med græskarmash og kartoffelflager…
Desserttallerken med bla Pavlova, cheesecake og eucalyptys7myntesorbet…

Tror det ender med en kebab fra den lokale pizzapusher :smiley:

Kartofler, grøntsager, sur/sød sovs og hamburryg.

Nu har jeg i dagevis savlet over den reklame med timianpølser.
Så i dag har vi fået æggekage med pølser, bacon, cherrytomater og masser af purløg.:slight_smile:
Det har vi ikke fået siden sidste sommer.
Hilsen Lisbeth

Et stykke rugbrød med makrel , agurk stave og tomater.

Men i går fik vi lækker tagliatelle med tiger rejer vendt i cognac fløde(cremefine) sauce dryset med frisk forårsløg/timian/persille :savle:

Brian skal vaskes, og jeg tager lidt mad med…
Så det bliver noget med en tomatsalat, evt pastaslat, måske en købefrikadelle… og så lidt hjemmelavet rabarbergrød :slight_smile:

Jeg tror vi skal have noget kylling - med nye kartofler, hjemmelavet agurkesalat og noget rabarberkompot.

Er total blank for ideer, og skabene er tomme, gider ikke tage bussen til tønder så må se hvad vores lille købmand har som kan bruges i aften.SUK!!!

Omelet med rugbrød til… Let og billigt :slight_smile:

Fandt noget kyllinge kød og friske grønne asparges hos købmanden…
Så her skal vi have kartoffel aspargssuppe med kylling og et drys chili .

Vi skal have frikadeller med kartofler, grøntsager og smørsovs :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Idag står den på, rodfrugtsmos (kartofler, pastinak og persillerod) med stegte kyllingetern, cherry tomater, champignon, løg, grønne asparges, alt steges i krydres let :slight_smile: mums jeg glæder mig :slight_smile:

En blandet salat med brune bønner

Flødekartofler med krydret kyllingebrystfilet fra ovn - det skal være nemt men må også gerne smage godt :ok:

Musaka og masser af grønt

Hjemmelavede burgere og jumbo pomfrites

Kæresten arbejder længe…igen. Så jeg har blandet nogle forårsløg, æg, karry og creme fraise og er i gang med at riste noget brød til :slight_smile:

I dag står den på boller i karry og dampet broccoli.
Har endnu ikke bestemt om jeg vil have nudler eller brune bønner til.