Aftensmad juli 2010

Synes det er så hyggelig med aftensmadstrådene, får en masse inspiration fra dem.
Vil prøve at lave en som vi kan bruge i juli.
Jeg lægger ud:

I dag står den på en blandet salat med tomat, spirer, squash og fennikel. Dertil ovnbagt laks med spinat og revet ost.
Det er klar til at spise om et øjeblik…

Jeg var usandsynlig heldig da jeg var i SuperBest ved middagstid efter toiletpapir. Ikke alene var det gode toiletpapir på tilbud :høhø: - men jeg fandt også lige aftensmaden i delikatessen…en fin sampak med to færdigstegte bøffer, to burgerboller, to poser dressing og salat, skivet tomat og løgringe nok til to burgere. Så skal bare lige varme boller og bøffer og så er der mad.

Til dessert - eller natmad - er der en bakke friske danske jordbær der nydes au naturel med vanillecreme til :savle:

Jeg er ved at lave tacco med kødfyld, og selvfølgelig en masse grønt. Senere står den på koldskål m. ferskner, pære og jordbær.

i aften fik vi tarteletter med hjemmelavede hønsekød fyld… jeg tror også det kommer på menuen i morgen

Salat med røget andebryst :slight_smile:

Nunuu fik tørkost :slight_smile:

Victoria råt oksebøf :ups:

Charlie lidt rejer :høhø:

Her har den i dag stået på:

Nye små kartoftler med persille og smør. Kogt først og derefter grillet.

Grillede grøntsager, rødløg, squash, rød peber og sukkerærter.

Grillet Limousine entrecot + spareribs.

Pyhaaa, hvor er jeg mæt! Der er slet ikke plads til jordbær og is, men det kommer der nok :slight_smile:

Knus Gitte

Jeg har holdt fødselsdag i dag/aften og vi har grillet … koteletter med salat og hvidløgsdressing, hvidløgsbrød, grillet løg … skyllet ned med kold øl og rødvin.

I aften var jeg alene, husbond er sammen med nogle tidligere studiekammerater, så jeg fik ravioli med ostefyld med portobellosvampe og kylling ristet på pande.

I morgen står den på ‘lunner’ (sen frokost/tidlig aftensmad) med nogle gode venner og deres børn, så der skal grilles kotelletter og pølser, tilbehør bruschetta med hjemmelavet tomatsalat, kartoffelsalat og pastasalat - dessert frisk frugt :slight_smile:

Grillet flanksteak med små nye kogte kartofler, der også kom på grillen med krydderurter og salt. Dertil hjemmelavet tzatziki og salat med tomater, feta, jordbær og tørrede bær og nødder.

Desserten var en masse danske jordbær :savle:

Det var en af de gode dage rent aftensmadsmæssigt :yah::yah::yah:

Jeg har lyst til at spise alt det i har fået… Men det er jo desværre spist…

Tror jeg har for meget alkohol i kroppen endnu til at tænke på aftensmad, eller mad generelt!

Til frokost en kyllinge sandwich og til aften en lille let anretning bestående af parmaskinke - frugt og ost. Dertil brød :slight_smile:

I aften bliver det forårsruller og nudler med sweet chili sauce.

Vi gider ikke handle, og det var hvad vi kunne finde i gemmerne :yah:

Vi får gæster og så skal der grilles :slight_smile:

Hvidløgsmarinerede koteletter, spareribs,
grill pølser og oste pølser. Tilbehøret er
kartofler á lá Annie og nogle spændende
ovnklare kartofler med rodfrugter som jeg
fandt i Bilka i går, flutes og bearnaise.

:savle:

En dejlig nem og let ret (især rigtig lækker her om sommeren :savle:)

Rucola salat ligges nederst på en tallerken, herefter ligges der tomatskiver henover samt mozarella i skiver. Til sidst fyldes der kogte Tortellini pasta henover (vi plejer at bruge dem med skinke) - og til sidst hældes der enten olivenolie eller græskarolie henover. Og så evt lige pinjekerner henover også.

NAM NAM! :thumbup:

Vi skal have risotto med skallotteløg og kylling :smiley: …og masser af cheddar i :ups: :tihi:

Her står den igen på en blandet salat, og så laver jeg noget a la spinat-gratin med revet ost.
Har haft gæster i eftermiddag, så aftensmaden skal ikke være det tungeste.

Ja, så blev det søndag!

Har lige tændt op i grillen. Vi skal have hjemmelavet bacon burger. Både bacon og bøfferne tilberedes på grillen - så får det den gode grillsmag :slight_smile:

Men ellers er der alt hvad en burger behøver af tilbehør. Dressingen er hjemmetlavet :slight_smile:

Knus Gitte

Vi “opdagede” lige risotto i forrige uge, og MUMS det er bare godt!

Her står den på kartoffelsalat af den sommerlige slags: Nye kogte kartofler vendes i en dressing af olivenolie, citronsaft, en smule hvid balsamico og salt og peber, og en stor håndfuld hakket persille tilsættes. Jeg har så også puttet finthakket rødløg, peberfrugt og chili i. Dertil skal vi have grillede kyllingefileter, der har ligget i en marinade af olivenolie og green harissa-krydderi. Det hele serveres med hjemmelavet tzatziki :savle:

[quote=GSA;400762]Ja, så blev det søndag!

Har lige tændt op i grillen. Vi skal have hjemmelavet bacon burger. Både bacon og bøfferne tilberedes på grillen - så får det den gode grillsmag :slight_smile:

Men ellers er der alt hvad en burger behøver af tilbehør. Dressingen er hjemmetlavet :slight_smile:

Knus Gitte[/quote]

Det fik vi i fredags, det var også bare rigtig godt! Hjemmelavede grillburgere :savle:

Jeg bruger vist denne her smiley :savle: lige rigeligt :øhmm:

Vi har grillet Ribbensteg og spist grønt salat til og Græsk Landbrød med hjemmelavet Pesto af Rucola og tomat med olivienolie med hvidløg… mums :slight_smile: