Aftensmad - november

Ny måned = ny tråd

Her står den på råkostsalat med de grøntsager jeg lige har hjemme.
Og så har jeg købt laksefars hos fiskemanden i dag, så der tager jeg noget af det og bager i ovnen, og får til.

Vi skal være hos tandlægen med Missebarnet kl 18, så vi får sen mad i dag.

Menuen står på aspargessuppe med kødboller og masser af asparges.
Og flute.

Salat med røget laks, kaviar, æg, tomater og oliven. Hertil godt brød :slight_smile:

Vi skal havde en spagetih ret… jeg laver nogen kød boller af mager hakket okse kød. Kommer gedeost, hvidløg, løg, chili, peberfrugt, soltørrede tomat (plus andre små ting )og friske krydderurter i.

Laver en tomat sovs med frisk cherry tomater og når den er lavet skal kødbollerne i.

Har lavet flutes og der serves revet prima donna ost til retten MUMS vi skal hygge i aften :thumbup:

Vi har såmæn bare fået hjemmelavede burger …Men det smager nu osse godt :slight_smile:

Nu har jeg spist chili con carne med røde ris fire dage i træk…så i aften bliver det noget så simpelt som noget af en pose Flensted kartoffeltern med løg, ristet på panden og derefter spist med ketchup. Trænger til lidt forandring :tihi:

Vi har taget kyllingebrystfileter op af fryseren. Jeg har ikke rigtig besluttet mig om de ryger i ovnen au naturel, eller om jeg skal forsøge mig med at fylde dem med noget friskost og persille og så parmaskinke omkring.

Tilbehøret bliver bare blandet salat og tzatziki.

Vi skal have osso buco gryde med grønsager i - har noget ris fra igår af, som jeg kan varme op også :slight_smile:

I dag skal den stå på noget så almindeligt som frikadeller, kartofler og sovs, for det er godt nok længe siden vi har fået det.

Vi skal bare have noget nemt idag - medister på rugbrød med rødkål til. Dejlig hurtigt.

Hilsen Sanne

[quote=R500;482789]Vi skal havde en spagetih ret… jeg laver nogen kød boller af mager hakket okse kød. Kommer gedeost, hvidløg, løg, chili, peberfrugt, soltørrede tomat (plus andre små ting )og friske krydderurter i.

Laver en tomat sovs med frisk cherry tomater og når den er lavet skal kødbollerne i.

Har lavet flutes og der serves revet prima donna ost til retten MUMS vi skal hygge i aften :thumbup:[/quote]

Åhh hvor lyder det lækkert!

tror stemningen er til paella i aften ,.

Lasagne med tzatziki :slight_smile:

Svensk pølseret :slight_smile:

Kyllinge nuggets med ris og karrysovs

det endte med en ½ pizza

Her har den stået på ris med karry kylling gryde :slight_smile:

Knus Gitte

Spidskål, porrer, majs og hakket ko i karry med cous cous.

Rester af fødselsdags-middagen fra i mandags :slight_smile:

i dag (og i morgen) er suppedag :savle: Har købt rodfrugtsuppe og “combi-suppe” (grønsagssuppe med kød- og melboller) …her endnu ikke bestemt mig for, hvilken suppe skal spises i dag og hvilken i morgen :slight_smile: