Aftensmads tråd

Det er vist ved at være længe siden at vi har haft en tråd om aftensmad og lige nu kan jeg bare ikke tænke på andet med den duft der breder sig her i huset :ups:

Udbenet lammekølle stukket med hvidløg og kryddret med salt og peber.
Hertil grøntsager og salat :savle:

Det er rest dag her hjemme…

Vi skal havde ovn ret . Kød sovs med kartoffelmos låg…

Her er jeg ved at lave grøntsagssuppe.
Kartoffel, persillerod og gulerod er kogt godt møre, og er blevet blendet. Har kommet en omgang rosenkål i, og regner med at suppen er klar om ca. 10 minutter.

her står den på fyldt rødspætte med spinat og feta, dertil god stærk sovs af rødpeber, bacon, oliven og godt med hvidløg og chilli. mumms

Forårsruller og blandede grøntsager fra købmandens frostdisk. Lidt creme f med Linghams til at hælde over.

  • ikke spor ophidsende, desværre.

Her står den på en ordentlig portion hønsekødssuppe med gulerødder, pastinakker, løg, porrer, hvidkål, selleri og kylling :smiley:

Nemt, hurtigt og billigt: Kylletter med ris og bearnaise sauce :smiley:

Her står den på hjemmelavede burgere, min kærestes initiativ :slight_smile:

Aner det ikke men håber manden finder på at lave suppe… :fryser:

Eller svinger du bare bussen herned - vi har rigeligt :rock:

Syns fandme jeg har kørt rigeligt i bus i dag. Startede kl. 5.45 og kørte til kl. 9.50 i en bus, hvor varmeanlægget ikke virkede, så der var mellem minus 6 og minus 10 grader inde i bussen - OG DET ER SGU IKKE LØGN. Har så fået fri her kl. 17 så ikke mere bus i dag.

Ej øv, det var da helt umenneskeligt :fryser:

Nå, men jeg kan da lige hælde noget suppe i en kuvert og sende til dig så :tihi:

[quote=Jane;328231]Ej øv, det var da helt umenneskeligt :fryser:

Nå, men jeg kan da lige hælde noget suppe i en kuvert og sende til dig så :tihi:[/quote]

-LOL Husk kuverten skal være vandtæt.

Og ja det var umenneskeligt. Havde blå ben, blå arme og blå tæer til sidst… Hey jeg var sgu blåtortie :tihi:

Her står den på kyllingefilet i karrysovs med ris og broccoli til.

Forårsruller med hjemmelavet sur-sød sauce og ris. :slight_smile: De gode klistrede jasmin-ris -savle

Imorgen står den på osso buko (er på bud i Bilka denne uge, hvis nogle skulle være interesseret), men aner intet om hvordan man laver sådan nogle, så det må blive kærestens hovedpine. :?

Torsdag står den på Oksemedaljoner (24,- for to stk.)

Fredag skal vi have bøf (kan ikke lige huske hvad de hedder, men plejer at koste 70,- for 2, vi kom af med 30,- pga. dato, men de røg jo lige i fryseren :))

Idag står den på rugbrød, jeg snupper med pandstegt fiskefilet. Mums

Planen var ellers resten af den omgang mørbradgryde jeg lavede igår, men det har jeg bare ikke lyst til idag… :tihi:

Vi har lige fortæret en gang blandet miks med nakkekoteletter, ris, løg, hvidløg og grapesaft og så lige et lille skvis tomat puré :tihi:

Og som dessert fik vi appelsin fromage som jeg lavede i formiddags :savle: UUHHMMM det var guf.

Vi har lige fået tortillaer i ovnen med hakket oksekød, hvidløg, chili, majs og massere af rød og gul peper. og selvfølgelig lækker chedder på toppen :slight_smile: og så har vi fået en tomatsalat til.

Det smagte nu dejligt :slight_smile:

Forresten så lyder de der supper da også bare lækre!

Tortillas med cheddar ost, løg, tomater, agurk, orange peberfrugt, majs og salsa :savle:

Aner det ikke, men min datter har lige ringet og sagt at der er mad, så…