Aftensmads tråd

jeg er simpelthen ved at være tom for ideér når det kommer til aftensmaden.

nogen der har en ide til hvad vi kan få os og det må meget gerne være børnevenligt.:slight_smile:

Hvad med pita brød, det er sjovt for børnene og sundt med alt det grønne.
det er altid en favorit herhjemme, men der er selvfølgelig også kun mig ;o)

De fleste børn vil gerne at de kan se alle de ting de spiser, så pitabrød er en god idé!

Hvis du vil gå i den anden boldgade kan du lave “sammenblanding” med dem.
Det er det vi skal have i aften og det er godt!
-Man tager de grøntsager man har i køleskabet og skære dem småt (meget, meget småt ud!!!) og blander dem sammen (eller lader være så kan børnene faktisk igen selv vælge hvad de vil have)

  • Så koger man noget ris (vilde ris er rigtig gode) bulgur kan også sagtens bruges men jeg ved ikke om børn er så vilde med det. Man kan blande grøntsagerne der i, eller som sagt hhave det i forskellige skåle!
    Vi skal have asperges, gul peber, gulerødder, agurk og løg i dag)

  • Idag skal vi have laks til (alt andet kød kan også bruges) og det steger vi på panden bare med salt og peber. derefter skære vi det i mindre stykker og blander det i risen/bulguren.

  • Så laver vi hen dressing af olivenolie, citron, salt og peber og hælder over det hele! Mums det er godt!

  • Hvis det skal være lidt luksus lynsteger jedg nogle rejer med hvidlæg og chili og putter i! Og så en ordentlig omgang persille! Det er godt

Det her er jo ikke en fast opskrift men den giver mulighed for varriation og at man kan tage hvad man har i køleskbet. Og meget vigitgt så kan børn prøve en masse nye grøntsager (måske de ikke smager første gang men det kommer!!) og de kan sagtens hjælpe med at skære tingene ud! Bare giv den en smørkniv (eller en saks til de “blødere” grøntsager eller hvis de er ældre en rigtig kniv.

Jeg håber det kan hjælpe lidt!

Det lød da også som et super lækkert alternativ, skal snart ud og handle, så måske jeg også kan få lidt inspiration til i aften så den ikke står konstant på pita ;o)

I andledning af gemalens fødselsdag, skal vi have culottesteg, med grønsager og en lækker is med frugt til dessert.
Knus Elin

:savle::savle::savle:

Jeg skal ha’ hjemmelavet kold kartoffelsalt og tunfrikadeller…

Det er amme-namme

:savle:

ahhh kartoffelsalat, det er jo ved at være vejr til det, super skøn ide

:savle:

Ja, det smager bare SÅ godt… godt med små fine løgstykker, purløg, lidt hvidløg og sårn’t…

Lavede det i går, så i dag smager det endnu bedre…

:savle:

Uhh nu er det mit mundvand der løber af med mig.
det er så super skøn en dansk sommer ret. og så med et par ristede grill pølser til, uha da

Åh, hvor jeg kender det når man når til aftensmad indkøbet og man tænker: " hmmmm, og hvad skal man så finde på IDAG? " Suk

Idag skal vi have lasagne. Mums, jeg glæder mig allerede. :smiley:

Vi har fået kylling bryster idag, som jeg har skåret halvt igennem og banket lidt flade.

Jeg har jeg rørt l smøreost naturel op med persille og purløg og krydderier/salt og lidt hvidløg. Det har jeg smurt på brysterne indvendigt.
Så har jeg lukket dem sammen og rullet parmaskinke rundt om. Ca 2 skiver til hvert bryst. Ind i ovnen på 200 grader.

Dertil har vi fået kartofler som jeg har skåret i både og putte/salt krydderier på og også ind i ovnen.

Frisk salat med tomat og agurk, med olie/vineddike/honning og lidt sennep dressing.

Når kyllingen er færdig og har trukket lidt, skæres skiverne ud lige som andebryster. Det ser knald godt ud med det røde fra parmaskinken, hvide kyllingekød og det grønne fra krydderurterne.

Bon appetit :slight_smile:

[quote=SineGry;171436]Vi har fået kylling bryster idag, som jeg har skåret halvt igennem og banket lidt flade.

Jeg har jeg rørt l smøreost naturel op med persille og purløg og krydderier/salt og lidt hvidløg. Det har jeg smurt på brysterne indvendigt.
Så har jeg lukket dem sammen og rullet parmaskinke rundt om. Ca 2 skiver til hvert bryst. Ind i ovnen på 200 grader.

Dertil har vi fået kartofler som jeg har skåret i både og putte/salt krydderier på og også ind i ovnen.

Frisk salat med tomat og agurk, med olie/vineddike/honning og lidt sennep dressing.

Når kyllingen er færdig og har trukket lidt, skæres skiverne ud lige som andebryster. Det ser knald godt ud med det røde fra parmaskinken, hvide kyllingekød og det grønne fra krydderurterne.

Bon appetit :)[/quote]

Okay - jeg er syg i potten, jeg ved det godt, men lige her spruttede jeg sq lige af grin -LOL

Nå spøg til side.
Vi skal have pasta med kyllingefileter og sovs :smiley:

Oprindelig postet af SineGry
[I]Vi har fået kylling bryster idag, som jeg har skåret halvt igennem og banket lidt flade.

Jeg har jeg rørt l smøreost naturel op med persille og purløg og krydderier/salt og lidt hvidløg. Det har jeg smurt på brysterne indvendigt.
Så har jeg lukket dem sammen og rullet parmaskinke rundt om. Ca 2 skiver til hvert bryst. Ind i ovnen på 200 grader.[/I]

[quote=Annette O;171439]Okay - jeg er syg i potten, jeg ved det godt, men lige her spruttede jeg sq lige af grin -LOL

[/quote]

Måske stof til en ny film … ?? :stuck_out_tongue:

Jeg savner tiden til at lave købe ind og mad i øjeblikket, så i den seneste uge har jeg nok fået koldskål 3 dage, tror jeg.
I morgen er planlagt hjemmelavet pizza - og jeg har hjemme til en gang fiskelasagne, det bliver måske på torsdag :slight_smile:

Her står den på kyllingelår med salat og flutes til…

Jeg valgte den nemme løsning, jeg blev inviteret med på mad hos min venindes forældre og skyndte mig at sige pænt ja tak.

menuen blev til kyllinge bryst med skive kartofler og brocoli.

heldigvis elsker den mindste brocoli

Det er også altid et hit.

Vi skal have kyllinge overlår med rå kartoffelbåde med oregano på, bare ind i ovnen med det hele smurt godt ind i olivenolie også -thumbs (salt og peber også self.)
Og en lækker salat til og kold hyldeblomstsaft - ihh glæder mig

Her fik vi gryderet med kylling, kokosmælk, karry og porrer m/ris :thumbup:
…nu har jeg så bare for-spist mig :ups: