Aftentur i haven

Jeg havde lovet Florian en aftentur i haven, fordi jeg har været kedelig og skrevet eksamensopgave hele dagen i går og i dag. To timer blev det til!

Hvis man vil have lidt ekstra udsigt fra låget af sandkassen, så kan man da bare stille sig op på hende den tobenene, der sidder der alligevel.

På æblerov hos naboen. “Hov, dame, du er på den forkerte side af plankeværket!”

“Der er hul i hegnet, du skal bare kravle igennem her. Hvad mener du med, at du er for stor?”

“Jamen, jeg HAR da lige været i bad?”

“Nu har jeg siddet her i over tre minutter! Mon der nogensinde kommer fugle forbi det foderbræt?”

“Mig? Nej, jeg kender da overhovedet ikke hende den mærkelige dame, der tager fotos af svampene i græsplænen.”

“Hov, er det naboens dreng? Ham kan jeg godt lide at lege med!”

“I’ve smelled some things, man.”

Så bliver man altså træt!

Træt - eller er det for mange sjove svampe?

Jeg ved ikke, hvad det er for nogle svampe. Der er en del af dem i græsplænen. Jeg forsøger at holde Florian lidt væk fra dem i tilfælde af at de er giftige, men de er næsten over det hele. Mon der er nogen herindefra, som kan indentificere dem? :slight_smile:

Hvor er han smuk - og dygtig til at gå i snor :inlove::inlove:

Haha, sikken en morsom billedserie :smiley:

Ikke det der ligner, men katte er som regel meget dygtige til at undgå giftige planter og ting. De er langt mere snerpede med hvad de vil have i munden end hunde er, og det er nu ganske praktisk. Vi har også lidt diverse svampe på græsplænen hvert efterår, men aldrig nogen katte der piller i dem - eller bliver dårlige af dem, hvis de alligevel har pillet.
VH
Susanne

Værsgod :wink:

Den brugte vi i “Planter, protister og svampe” faget

http://www.mycokey.com/newMycoKeySite/MycoKeyIdentQuick.html

Tak! Han er faktisk rigtig dygtig til at have sele på. Jeg kommer dog på overarbejde engang imellem, når han løber gennem hækken til naboens have og vikler sin line rundt i bøgehegnet - så skal jeg ned og kravle og vikle ham ud igen. De ture i haven giver mindst ligeså meget motion for mig som for ham. :tihi:

[QUOTE=Susanne W;1263810]Ikke det der ligner, men katte er som regel meget dygtige til at undgå giftige planter og ting. De er langt mere snerpede med hvad de vil have i munden end hunde er, og det er nu ganske praktisk. Vi har også lidt diverse svampe på græsplænen hvert efterår, men aldrig nogen katte der piller i dem - eller bliver dårlige af dem, hvis de alligevel har pillet.
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er godt at høre. Jeg er lidt nervøs, for han “rævehopper” på nogle af svampene (tror han mon, at det er mus?), og jeg ved, at han godt kan lide at bære sit “bytte” i munden, når han fanger bolde indenfor. Men indtil videre har han ikke tygget i nogle svampe mens jeg har kigget på ham, så jeg håber, det går. Han nyder sådan at komme ned og løbe på græsplænen i lang line. :slight_smile:

[QUOTE=ThildeL;1263811]Værsgod :cool2:

Den brugte vi i “Planter, protister og svampe” faget[/QUOTE]

Tak! Jeg er ikke specielt god til at beskrive de forskellige svampe, men jeg er kommet frem til, at den ene slags vist nok er en art blækhat. Så langt så godt. :stuck_out_tongue:

Han er så fin en dreng :hjerte: Og hvor er det lækkert for ham, at du gider tage så lange ture :smiley:

Det er for det meste ham selv, der bestemmer, hvor lang turen skal være. Jeg tager ham ned i haven i hans transporttaske og lader den stå åben ved foden af trappen. Når han gerne vil op, går han selv ind i tasken og lægger sig. :slight_smile:

For det meste går vi ca. en time. Hvis det er vådt udenfor, gider han som regel ikke være ude så længe, så bliver det kun 30-45 minutter. :stuck_out_tongue: