Agility - vi har også resultater i dag

Jeg udstiller ikke længere katte. I stedet bruger jeg af og til tid på at deltage i agilitystævner med min hund. Endda med meget bedre samvittighed, for selv om kattene kan vænnes til at være på udstilling, så ved jeg, at de meget hellere ville blive hjemme i haven, hvis de fik valget.:tænkekitty: For hunden er et stævne derimod en festdag; meget sjovere end at være hjemme i haven :weee:

I dag har vi været til stævne i Næstved med sindssygt mange tilmeldte. 300 starter blev det vist til i alt… :besvimer:

Vi gik fejlfrit i Agility klasse 1 og spring klasse 2, men missede oprykningspointene pga. tidfejl. I spring var vi bare ét sekund over tid :doh:
Men vi fik da en 1. plads og en 2. plads, så vi fik gode præmier med hjem. :klap:

Vi var også fejlfri i agility åben klasse, men med næsten 17 sekunders overtid, så det endte med en 11.plads. Nå ja, og så blev vi disket i spring åben, men der gik han også så langsomt, at det alligevel kunne være lige meget :høhø:

Ak ja, der er vist ingen tvivl om, at vi skal træne (endnu mere) hastighed - eller også må han dopes. :tihi:

ÆV - nu får jeg jo abstinenser! :klapper:

Supergodt klaret… racen er jo ikke liiiige det man forventer at se på en AGbane :wink:

[QUOTE=Ann K;912600]ÆV - nu får jeg jo abstinenser! :klapper:

Supergodt klaret… racen er jo ikke liiiige det man forventer at se på en AGbane ;)[/QUOTE]

Ha, du skulle have set nogle usædvanlige racer i dag. Jeg nævner bare fransk bulldog, welsh corgi cardigan og boston terrier (sidstnævnte var dog også så langsomme, at de fik Yugi til at ligne en væddeløbshund :klapper:)

:lol: Åh - det ville jeg have givet penge for at se!

Eller… måske ikke alligevel…
Da jeg startede i Herlev Agility Team var der noget så usædvanligt som en Bullmastiff på holdet for de øvede! :slight_smile: Det var ikke elegant… eller særligt hurtigt… men det var sikkert og næsten altid indenfor tidsgrænsen :wink:

Else, nu har jeg glemt hvad det er for en hund du har?:slight_smile:

Min søster går meget til Agility med sine bjørnehunde, faktisk ligger den lokale agilitybane på deres mark :smiley: (et sted på Bornholm) og de er da vist gode til det :slight_smile: Eller har været i al fald… der sker jo udskiftninger i en hundeflok,og det er faktisk længe siden jeg har spurgt til lige det :slight_smile:

Men det er flot at se på, når det er en hund der lige ved hvordan den skal skæres :smiley:

Tillykke med placeringerne :slight_smile:

Vores er vist overhovedet ikke egnet til sådan noget. Det er han vist alt for nervøs til :tihi:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;912667]Else, nu har jeg glemt hvad det er for en hund du har?:slight_smile:

Min søster går meget til Agility med sine bjørnehunde, faktisk ligger den lokale agilitybane på deres mark :smiley: (et sted på Bornholm) og de er da vist gode til det :slight_smile: Eller har været i al fald… der sker jo udskiftninger i en hundeflok,og det er faktisk længe siden jeg har spurgt til lige det :slight_smile:

Men det er flot at se på, når det er en hund der lige ved hvordan den skal skæres :D[/QUOTE]

Yugi er en shih tzu-blanding :slight_smile:
Nu kender jeg ikke lige til bjørnehunde, men de bedste agilityracer er som regel border og sheltie. De er ikke så nemme at løbe med, fordi de i deres enorme hurtighed let laver fejl, men for en øvet handler er de fantastiske. (Og der var nogle helt utroligt dygtige hunde/førere i dag i den bedste klasse, hold op, det var klasseopvisning, de lavede :respekt: ).

Hvis man har agility som første prioritet, så skal man selvfølgelig vælge en border, men for mange af os er hunden anskaffet som kæledyr først og fremmest, og så går vi også til agility med dem. Derfor har vi alle mulige racer, der måske ikke er perfekte til agility, men hey, kan man få en terrier til at gennemføre banen er det næsten en større udfordring end at løbe med en border. :høhø:

Øj, det lyder godt nok som en skøn lille race! Jeg var inde og læse om den her. Er det sådan helt off, eller passer det meget godt på racen? :slight_smile:

Men stort tillykke med resultaterne. Dejligt at det gik så godt :slight_smile:

[QUOTE=Else;912774]Yugi er en shih tzu-blanding :slight_smile:
Nu kender jeg ikke lige til bjørnehunde, men de bedste agilityracer er som regel border og sheltie. De er ikke så nemme at løbe med, fordi de i deres enorme hurtighed let laver fejl, men for en øvet handler er de fantastiske. (Og der var nogle helt utroligt dygtige hunde/førere i dag i den bedste klasse, hold op, det var klasseopvisning, de lavede :respekt: ).

Hvis man har agility som første prioritet, så skal man selvfølgelig vælge en border, men for mange af os er hunden anskaffet som kæledyr først og fremmest, og så går vi også til agility med dem. Derfor har vi alle mulige racer, der måske ikke er perfekte til agility, men hey, kan man få en terrier til at gennemføre banen er det næsten en større udfordring end at løbe med en border. :høhø:[/QUOTE]

Ja altså når man først har set en PERSER løbe (ti:hi:) agility… så kan alt sade sig gøre :slight_smile:

Du ved godt hvorfor man ikke må parre en Shi-tzu med en pitbull, ikke? Fordi så bliver det til BullShiT :wink:

Shitzu’er er så KÆRE :smiley:

Min mands bror og svigerinde har Shih Tzu, og de er herlige.

Havde Max ikke været så nervøs, så havde han sikkert været god til Agility, da han er mindre og hurtigere end hans større konkurrenter :høhø:

Tillykke med de flotte placeringer :slight_smile:

[QUOTE=Eife;912924]Øj, det lyder godt nok som en skøn lille race! Jeg var inde og læse om den her. Er det sådan helt off, eller passer det meget godt på racen? :slight_smile:
[/QUOTE]
Altså nu er han kun 3/4 shih tzu (resten er gravhund) og jeg havde ikke set den beskrivelse du linker til før, men den er da spot-on.:ok: Det med tænd-sluk plejer jeg faktisk at bruge, når jeg skal beskrive temperamentet.

Det er SÅ praktisk med en hund, der kan nøjes med en lille tur rundt om huset, de dage man ikke har tid eller kræfter til andet, men som uden problemer kan følge med på en 5 kilometers løbetur eller en 10 km vandring de dage, hvor det er på programmet. :slight_smile:
Samtidig er han en samarbejdende hund og derfor let at træne, men uden at være så menneskeafhængig, at han bliver klæbende eller ikke kan være alene.:ok:

Eneste ulempe ved shih tzu’er er at de ikke er ret kønne,:tihi: og at den lange pels er temmelig håbløs. Yugi bliver klippet hver 3. måned, for vi kan overhovedet ikke rede hans pels. Til gengæld ser det vildt sødt ud en måneds tid efter klipningen, når pelsen er rigtig teddybjørnsagtig.:inlove:

[QUOTE=Else;913673]Altså nu er han kun 3/4 shih tzu (resten er gravhund) og jeg havde ikke set den beskrivelse du linker til før, men den er da spot-on.:ok: Det med tænd-sluk plejer jeg faktisk at bruge, når jeg skal beskrive temperamentet.

Det er SÅ praktisk med en hund, der kan nøjes med en lille tur rundt om huset, de dage man ikke har tid eller kræfter til andet, men som uden problemer kan følge med på en 5 kilometers løbetur eller en 10 km vandring de dage, hvor det er på programmet. :slight_smile:
Samtidig er han en samarbejdende hund og derfor let at træne, men uden at være så menneskeafhængig, at han bliver klæbende eller ikke kan være alene.:ok:

Eneste ulempe ved shih tzu’er er at de ikke er ret kønne,:tihi: og at den lange pels er temmelig håbløs. Yugi bliver klippet hver 3. måned, for vi kan overhovedet ikke rede hans pels. Til gengæld ser det vildt sødt ud en måneds tid efter klipningen, når pelsen er rigtig teddybjørnsagtig.:inlove:[/QUOTE]

Dejligt at høre. For vi har jo kigget lidt på mulige hunderacer sådan til den der hund vi måske engang skal have langt ude i fremtiden, og ud fra beskrivelsen så lyder shih tzu absolut som en muligt kandidat :slight_smile:
De ting du selv fremhæver her er også netop nogle af de ting vi også gerne vil have i en hund :slight_smile: Bortset fra det med pelsplejen :tihi: Men jeg synes så de ser langt kønnere ud efter en klipning… Bare en skam man vel så ikke kan udstille dem? :slight_smile:

[QUOTE=Eife;913707]Dejligt at høre. For vi har jo kigget lidt på mulige hunderacer sådan til den der hund vi måske engang skal have langt ude i fremtiden, og ud fra beskrivelsen så lyder shih tzu absolut som en muligt kandidat :slight_smile:
De ting du selv fremhæver her er også netop nogle af de ting vi også gerne vil have i en hund :slight_smile: Bortset fra det med pelsplejen :tihi: Men jeg synes så de ser langt kønnere ud efter en klipning… Bare en skam man vel så ikke kan udstille dem? :)[/QUOTE]
Men hvad vil du også udstille for? Agility er meget sjovere, ikke mindst for hunden :smiley:
Det er meget almindeligt at klippe shih tzu’er - faktisk tror jeg ikke, jeg har set en shih tzu i fuld pelslængde (men jeg tager jo heller ikke på udstilling) :wink:

[QUOTE=Else;913711]Men hvad vil du også udstille for? Agility er meget sjovere, ikke mindst for hunden :smiley:
Det er meget almindeligt at klippe shih tzu’er - faktisk tror jeg ikke, jeg har set en shih tzu i fuld pelslængde (men jeg tager jo heller ikke på udstilling) ;)[/QUOTE]

For at prøve det :smiley:
Ligesom jeg også har prøvet at være med til kåringer for heste osv.

Men blev jeg enig med mig selv om at shih tzu var racen, så ville jeg nu også se stort på det med udstillinger, hvis det var…