Agressiv kat :(

[quote=Itzy Bitzy;254507]Kan umiddelbart ikke finde nogen der er tættere på end den i Hillerød i november…jo den i Albertslund, men der er vel lukket for tilmelding (+at han skal have en ormekur i morgen, så ved ikke om det er så smart?)
Vil prøve at holde udkig efter en hobbyudstilling[/quote]

Albertslund holder åbent til torsdag, så det kan du godt nå. :ok:
Ormekur har ingen betydning - der er jo stadig flere uger til udstillingen :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;254510]Albertslund holder åbent til torsdag, så det kan du godt nå. :ok:
Ormekur har ingen betydning - der er jo stadig flere uger til udstillingen :-)[/quote]

hmm…tænker lige over det…ville du melde ham til begge dage, eller bare den ene?

Jeg ville kun melde ham til én dag. Når det er hans første rigtig udstilling er mere end en dag rigeligt i min mening :slight_smile: selvom det går strålende den første dag er det jo ikke sikkert at han kan holde til to dag i streg.

Btw., så tror jeg at jo før I kommer afsted, jo bedre. Jo yngre han er, jo nemmere har han ved at omstille sig til nye ting :slight_smile:

Absolut kun en enkelt dag :slight_smile:

[quote=Eva K;254520]Jeg ville kun melde ham til én dag. Når det er hans første rigtig udstilling er mere end en dag rigeligt i min mening :slight_smile: selvom det går strålende den første dag er det jo ikke sikkert at han kan holde til to dag i streg.

Btw., så tror jeg at jo før I kommer afsted, jo bedre. Jo yngre han er, jo nemmere har han ved at omstille sig til nye ting :)[/quote]

Er 90% sikker på at han bliver tilmeldt til lørdagen :slight_smile: (tager lige et bad og ser om ikke jeg så bliver 100% sikker :tihi:)

Hehe - god idé. Det skal jeg egentlig også have taget :wink: Håber du får fundet en beslutning.

…endnu et bevis på, at jeg ikke er helt inde i udstillingsverdenen…hvad er farvegruppe? :ups:

Det ved jeg ikke om man har hos siam? Det mener jeg lige at have snakket med Kira om i weekenden at man ikke havde?
Men hos coon’er er det f.eks. den gruppe ens kats farve hører til.
Jako er sort tabby uden hvid - og hører derfor i gruppe 3. I samme gruppe er blå tabby uden hvid :slight_smile:

[quote=Eva K;254646]Det ved jeg ikke om man har hos siam? Det mener jeg lige at have snakket med Kira om i weekenden at man ikke havde?
Men hos coon’er er det f.eks. den gruppe ens kats farve hører til.
Jako er sort tabby uden hvid - og hører derfor i gruppe 3. I samme gruppe er blå tabby uden hvid :)[/quote]

Mener heller ikke, at jeg har hørt om det før…nå, tilmeldingen er ihvertfald sendt afsted :slight_smile:

Min anbefaling, klog af skade. Bær din kat til dommerringen i en transportkasse. Et råd mere - sørg for der er et åbent bur i dommerringen.

Klip kløerne lidt tættere end du plejer.

[quote=Lis Dahlstrøm;254700]Min anbefaling, klog af skade. Bær din kat til dommerringen i en transportkasse. Et råd mere - sørg for der er et åbent bur i dommerringen.

Klip kløerne lidt tættere end du plejer.[/quote]

Kommer nok til at bære ham til dommerringen i en hule eller noget. Han stresser helt vilt i en transportkasse, så tror bare at det vil gøre det hele værre…

hmm…bliver mere og mere overbevist om, at det er dyrlægen, han ikke kan lide :?
Vi har lige givet ham en pille mod orm, her i aften. Selv om vi holdt ham, åbnede munden og gav ham en pille, så sagde han ikke en lyd! :smiley: ingen knurren eller hvæsen, han brugte kun poterne til at skubbe os væk med, ikke nogen brug af klør og han nappede ikke efter os :thumbup: der er håb endnu :smiley: Så hvis en dommer vil kigge ham i munden, så bliver vi bare nødt til at lære ham at smile på kommando eller gøre det for dommeren :tihi:

du kan give bachs blomstermedicin… jeg har hørt at flere bruger det, men ved ikke om det virker

Det kan måske også være stedet hos dyrlægen, altså at der lugter for meget af fremmede dyr og ting.
Engang vi var til dyrlægen stank der af hankattepis inde på et af undersøgelsesrummene og min kat var godt nok lidt for meget på dupperne pga det :frowning:

[quote=Denise;255157]Det kan måske også være stedet hos dyrlægen, altså at der lugter for meget af fremmede dyr og ting.
Engang vi var til dyrlægen stank der af hankattepis inde på et af undersøgelsesrummene og min kat var godt nok lidt for meget på dupperne pga det :([/quote]

Præcis - det kan være lugten af andre dyr. På en udstilling er det både lugt og det at sidde ved siden af/overfor andre dyr. Det er jeg sikker på var det der fik min han til at “tilde”

Jeg har heldigvis blomstermedicin “på lager”, købte det egentlig til mig selv, da jeg har det med at stresse i uvante omgivelser. På hobbyudstillingen fik han også lidt, så faldt han hurtig til ro igen :slight_smile: Så det tager jeg helt sikkert med på udstilling (han får nok lidt inden, da han jo stresser over transportkassen)

[quote=Denise;255157]Det kan måske også være stedet hos dyrlægen, altså at der lugter for meget af fremmede dyr og ting.
Engang vi var til dyrlægen stank der af hankattepis inde på et af undersøgelsesrummene og min kat var godt nok lidt for meget på dupperne pga det :([/quote]

Tror også at det er noget hos dyrelægen, for han begynder at mjawe så snart vi er kommet indenfor døren. Og inde i konsultations-rummet er det endnu værre. Men når vi har ham med i bilen i sele eller med i sommerhuset, så er der ingenting at mærke på ham og han lægger sig som regel bare til at sove.

På hobbyudstillingen (igen, men jeg har kun den at referere til :ups:) tog han det meget pænt og stressede kun over den lille m**unge der generede ham. Artos opdagede sådanset ikke at der var andre katte, før vi tog burgardinerne ned. (næste gang tager vi ham nok i transporttasken, før vi piller dem ned, live and learn :))

måske kan du lave transportkassen om til et “godt sted” guffer i alle afskygninger…det der kan få ham til at synes om transportkassen…felispray …catnip…måske … håber du finder en løsning

Transportkassen står fremme inde i stuen, med et lækkert tykt tæppe indeni. Artos og Flykra stås som regel om at få lov at sove derinde :slight_smile: Problemet opstår først, når kassen lukkes (selv om der er net både for og bag). Har prøvet forskellige ting, men det der fungerer bedst for Artos er, at være i sele og sidde på mit skød dvs. ikke at bruge transportkassen…langt fra optimalt, men vi arbejder på sagen :slight_smile: Har købt en felifriend spray, til når han skal i transportkassen og ikke kan have fysisk kontakt til os, det har hidtil været en ok løsning…selv om han “synger” lidt under transporten :tihi: (men han er da stoppet med at forsøge at kæmpe sig ud af den)

Affødt af denne tråd: Er der ingen mulighed for at træne en kat gradvis til at vænne sig til udstillinger? En kat som Artos ville have større mulighed for succes hvis han fik en gradvis tilvænning fra lille og lærte at det er rart - men med gradvis vil der i starten være tale om ganske kort tid i det miljø, der skræmmer.

MVH

[quote=lenschow;259824]Affødt af denne tråd: Er der ingen mulighed for at træne en kat gradvis til at vænne sig til udstillinger? En kat som Artos ville have større mulighed for succes hvis han fik en gradvis tilvænning fra lille og lærte at det er rart - men med gradvis vil der i starten være tale om ganske kort tid i det miljø, der skræmmer.

MVH[/quote]
Hmmm, jo så skal man have tilladelse til at gå før tid. Evt. tilmelde katten for 150 kr udenfor bedømmelse og få tilladelse til at gå før tid.

Det er måske en lidt dyr træning. Og kan ikke ske så ofte, for så mange udstillinger er der jo heller ikke.