Agria dyreforsikring

Nu kommer Agri jo snart til DK, er der nogen herinde fra der er blevet kontaktet af dem ??

Jeg har bedt dem kontakte mig når de kom til DK og har i dag modtaget en mail om de må ringe til mig.

Vil bare lige høre om andre er blevet kontaktet, og evt har nogle priser og regler ?? Regitze f.eks :slight_smile:

Er endnu ikke blevet kontaktet, men jeg er da meget spændt på, hvad de kan tilbyde til os opdrættere :slight_smile:

Jeg fik mail om, at jeg ville blive kontaktet efter 3. januar 2011, som er den dato, de starter op i Danmark, så jeg tvivler på, at nogen herinde ved noget om deres priser på nuværende tidspunkt (medmindre selvfølgelig, der “gemmer sig” nogle Agria-ansatte :p).

Hvordan får man dem til at kontakte sig?

Du kan tilmelde dig her http://www.agria.dk/danmark/index.nsf

Jeg fik lige tilmeldt mig. - Håber det er et godt alternativ. :smiley:

jeg har også tilmeldt mig - er også ret spændt…

Spændende at se hvad de kan tilbyde. Så håber jeg det er bedre og billigere end Dyrekassen.

Er lige blevet ringet op af dem, men var optaget (på job).
Skriver når de ringer igen hvis jeg får nogle priser osv.

jeg har fået mail fra dem om de måtte ringe mig op.
Men jeg har ikke haft tid, og har mailet dem i stedet for, så skal jeg bare lige skrive en masse ned om kattene…

det lyder spændende…glæder mig til at høre mere

Dette skal de vide:
Navn:
Fødeselsdato:
Race:
Køn:
Reg.nr i Felis Danica:
Chip/Tatonr.:
Farve og særlige kendetegn:
Importeret: ja/nej
Hvis ja - land og dato for import:
Opdrætter:
Indkøbspris: (Hvis der ønskes ivsforsikring)

Sundhedserklæring for hver af kattene:

Hvornår var du sidst til dyrlæge:
Hvorfor:
Har din kat været syg eller skadet tidligere: (Dag, Md, År, Hvad)
Hvilken dyrlæge brugte du:
Er din kat rask og uden sygdom eller skade idag:

Hej Lene,

Har Agri ordret bedt om reg. i Felis Danica eller har de blot bedt om at få oplyst kattens registerings nummer og forbund?

De beder om ens medlemsnr men har forklaret at det er jo ens hovedklub, at man ikke har noget medlemsnr i fd.
Og desuden er det stambogsnr de beder om under kattene.

[quote=Quanti´s;522121]De beder om ens medlemsnr men har forklaret at det er jo ens hovedklub, at man ikke har noget medlemsnr i fd.
Og desuden er det stambogsnr de beder om under kattene.[/quote]

Ahh okey på den måde, det er jo lidt anderledes i TICA hvor man har et katteri nummer og hver kat har sit eget STB nummer (stamtavlenummer) :slight_smile:

OK ja det skal man jo så nok bare forklare :slight_smile:

Hvad tilbyder de?
Til forskel fra Dyrekassen DK?
Og til forskel fra Garfors?

[quote=MiSi;522450]Hvad tilbyder de?
Til forskel fra Dyrekassen DK?
Og til forskel fra Garfors?[/quote]

De tilbyder dækning af avlskatte - undersøgelse for fertilitetsproblemer, erstatning af avlskat der ikke kan blive drægtig m.m forsikring af solgte killinger mod skjulte fejl og mangler . Og herudover alm sygdomsforsikring.

Blev ringet op af Agri i går. Dækningen er den samme som hos Dyrekassen. Der kan forsikres op til dkk 20.000 med en selvrisiko på 900 kr, koster dkk 889 pr år pr kat. Dækning op til dkk 35.000 med en selvrisiko på 900 kr koster dkk 1139 pr år pr kat. Man kan evt vælge en højere selvrisiko på dkk 1900,-. Hvis man har mellem 4-7 katte som jeg har får man 10 % på præmien. Eneste rigtige forskel er at selvrisikoen gælder 125 dage pr kat. Dvs hvis samme kat skal til dyrlæge flere gange med forskellige sygdom/skader indenfor 125 dage betaler man kun en selvrisiko.
Man kan så betale 100 kr ekstra om året så dækker forsikringen op til 800 kr pr år pr kat til receptpligtigt medicin.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg syntes det er værd at skifte !!!

[quote=Fire misser;523106]Blev ringet op af Agri i går. Dækningen er den samme som hos Dyrekassen. Der kan forsikres op til dkk 20.000 med en selvrisiko på 900 kr, koster dkk 889 pr år pr kat. Dækning op til dkk 35.000 med en selvrisiko på 900 kr koster dkk 1139 pr år pr kat. Man kan evt vælge en højere selvrisiko på dkk 1900,-. Hvis man har mellem 4-7 katte som jeg har får man 10 % på præmien. Eneste rigtige forskel er at selvrisikoen gælder 125 dage pr kat. Dvs hvis samme kat skal til dyrlæge flere gange med forskellige sygdom/skader indenfor 125 dage betaler man kun en selvrisiko.
Man kan så betale 100 kr ekstra om året så dækker forsikringen op til 800 kr pr år pr kat til receptpligtigt medicin.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg syntes det er værd at skifte !!![/quote]

er man medlem af en hovedklub under Felis Danica får man yderligere 10 %

Har man kennel/stamnavn endnu yderligere 10 %.

Så de fleste opdrættere kan få en rabat på 30 %