Agria dyreforsikring

Korrekt Camilla, men priserne for opdrætter er så også anderledes end dem jeg har skrevet. F.eks koster en HB der er neutraliseret dkk 300 mere om året at forsikre hos Agri, og endnu mere hvis den ikke er neutraliseret.

Hvad er en HB?

Dyrekassen dækker da også fertile dyr og opdræt - vores Snowshoe er begge der i af samme årsag. Og det er billigere endda uden FD rabatten som vi ikke kan få, da vi er i TICA…

SBI ?

Dækker dyrekassen også solgte killinger mod skjulte fejl og mangler ?

Jeg er meget mere interesseret i om man kan forsikre solgte killinger mod skjulte fejl og mangler - kan man det?

Undskyld, Hellig Birma = HB:p

Det ved jeg ikke er på job, men du kan da spørge dem

Hos Agri kan du :slight_smile: De dækker i 2 år efter salg, eneste krav er at killingen er dyrlægetilset senest 7 dage før salg.

Tak:-)

Jeg ved man kan i Sverige - og det er billigt. Kan man også i DK?

Fedt at sende med killinger der sælges, er det til at betale altså.

Lis - jeg har lige mailet dig vilkårene på din mail sundisk…

Du er en skat - tak:-)

Uha kunne du sende den til mig også. [email protected] :slight_smile:

Hvorfor må vi alle ikke se vilkårene?

[quote=Lis Dahlstrøm;523142]Tak:-)

Jeg ved man kan i Sverige - og det er billigt. Kan man også i DK?

Fedt at sende med killinger der sælges, er det til at betale altså.[/quote]

Ja Agri fortalte det igår i tlf. Fra på mandag kan man gå ind på deres hp og beregne m.m og tilpasse forsikringerne så de passer til ens behov.

jeg har også fået et opkald. Det lyder rigtig fint bortset fra at de ikke dækker tandproblemer som følge af forl. Og så kommer der jo også lige den med at man kun får de sidste 10 % rabat hvis man er medlem af en klub under fd. Lidt tarveligt hvis du spørger mig.

Hmm øvs hvad begrunder de nul dækning pga FORL med?

Og ang. den sidste rabat…tjaa nu er det jo sådan at i DK at man ikke har krav på monopol, så man kan vel blot gøre Agri opmærksom på at der findes ikke kun FD men også TICA og CFA her i landet og disse vel også har krav på de 10 procent rabat, ellers kommer Agri vist i klemme med lovgivningen om monopol her i DK :slight_smile:

Mig bekendt er der nu ikke noget lovgivningsmæssigt mod at give rabat til medlemmer af én organisation og ikke en anden (det gør “almindelige” forsikringsselskaber faktisk rask væk).

FD har ifølge det seneste Kattemagasinet (som jeg godt ved, du ikke får) haft forhandlinger igang med Agria et stykke tid og det er jo så sikkert de forhandlinger, der er slået igennem. Viking Cats/CFA er sandsynligvis for små i forhold til medlemstal, men det kan da aldrig skade at forsøge :slight_smile:

i hundeland giver de også kun ekstra rabat til DKK medlemmer og da jeg spurgte direkte ind til det sagde hun bare at det havde de besluttet igår og sådan var det. Med hensyn til forl havde hun ingen grund. Venter stadig på svar omkring HCM og dækning men nu må vi se.

Tror der er flere forsikringer der ikke dækker ved FORL.

Du må gerne skrive når du har svar vedr. HCM.

Jeg er spændt på at høre nærmere om betingelserne.