Jeg har lige opdaget ude i haven, at Mercedes halter. Hun vil ikke rigtig støtte på benet, men gør det alligevel uden at lægge al sin vægt på. Ingen af os har bemærket, at der skulle være sket noget, så vi ved ikke, hvornår det er kommet, for hun har ligget og sovet siden i formiddags.
Vi har checket trædepuden, der er ikke noget at se. Jeg har også mærket på benet, og det føles normalt, men hun piver lidt, hvis jeg trykker. Jeg er overbevist om, at det ikke er brækket, for så tror jeg, at hun havde været meget mere øm, og så havde hun nok slet ikke støttet på det.
Nå, men vi afventer til i morgen og ser, om det ikke skulle blive bedre, og ellers må vi jo en tur forbi dr. dyr.
Det virker allerede som om, at hun halter knap så meget, så forhåbentlig er det ikke så slemt. Hun virker ikke synderlig påvirket af det. Sidst jeg havde en kat, der haltede for nogle år siden, da gemte han sig inderst i en skuffe i skabet og ville slet ikke komme frem, så jeg ringede mere eller mindre panisk til vagtdyrlægen, der ganske fornærmet bad mig se tiden an et par dage, og næste dag var der ingenting.
Det er aldrig sjovt når man ikke rigtigt kan finde ud af hvad der er galt med dem… PÅ tidspunkter som disse kunne man godt ønske at de lige kunne skrive en post-it med lokalisation af smerten og hvad der er sket… :S
Bølle havde også nogle smerter for en uges tid siden. Han havde ligget og sovet, og så var han i bølle-humør, så Søren tog en tur med ham på sengen. Pludselig peb Bølle… Mærkede på hans ben og oppe ved knæet på bagbenet peb han når jeg rørte ved hans sene der sidder et lille stykke fra knoglen… Han hverken haltede eller har pebet siden, så jeg tror de nogle gange kan ligge forkert og forstrække ting lige som os…
Hvis du tager til dyrlægen, så få ham til også at undersøge for patella-luxation (løse knæled).
(Knæskallen smutter ud af leje, og katten halter, fordi det gør smadder-ondt. Knæskallen kan godt gå på pads igen af sig selv og senere smutte ud igen).