Aktivering af katte?

Nu har jeg siden jeg startede herinde læst om et hav af muligheder for at aktivere sine katte med sjove lege, men når man skal bruge de forskellige ting kan jeg aldrig finde dem, så derfor har jeg lavet denne tråd i håb om at vi så kan få lidt samling på det?

I dag har jeg forsøgt mig med at give kattene en balje med vand og så ellers puttet rejer i, men tror i de kan finde ud af det?næææh nej, den modigste har forsøgt at sætte en potespids i vandet, men fik den hurtigt trukket til sig igen fordi det var vådt…pt ser det ud som om de har lavet taktikken “kom vi drikker vandet, og så kan vi tage rejerne…dumme mor…”
Jeg undrer mig imens om der er noget jeg har gjort forkert i denne leg?
Jeg har forsøgt med forskellige mængder vand, men de er ligeglade, de rør det IKKE!gggg

Om lidt ligger der et par forslag her Nemo

Jeg er ved at lave siden lige nu

ok, fantastiskss
Mine er godt nok ikke indekatte, men synes det er meget sjovt at lave lidt for dem alligevel, især når det er møgvejr udenfor…Men de er ikke så normale, så bliver spændende at se hvad de kan finde ud af af de forskellige lege ggggg (vandbaljen står stadig med et urørt antal rejer i, til trods for at der nu kun lige er vand nok til at dække rejerne…)

Jeg tillader mig lige at citere fra siden “Hæld en smule vand i en balje med lav kant og fordel nogle rejer - eller en anden godbid, som katten holder af, og som kan flyde - i vandet.” og så kommer det der får mig til at ligne et spørgsmålstegn: rejerne kan altså ikke flyde…gg

Prøv at erstatte rejerne med en bordtennisbold :slight_smile:

Og så er en brun papirpose uden hanke, et sammenkrøllet stykke pergamentpapir, en piberenser og skallen fra et Kinderæg alle tiders legetøj.

syntes netop denne leg var sjov fordi de får noget ud af at fiske, rejen er jo en belønning, så det skal gerne være noget ekstra lækkert katteguf der kan flyde.ss

nu forsøger de sig så med at drikke vandet først for at få rejerne…hvem sagde de var dumme ggggg

Kan godt følge dig, men det er jo langtfra alle katte, der frivilligt bliver våde.

Her i huset er det desværre omvendt - Jeg ville ønske, mine katte (Coon’er) ikke plaskede så meget, men de gør det altid. Om sommeren går de også ud og står i vand til langt op ad benene i “havedammen” for at fange salamandre og vandkalve.

Ja ikke alle katte gider den øvelse - men rejer kan nu flyde:-) Det gør “mine” rejer i hvert tilfælde ganske fint:-)

Jeg ligger dem ikke hele ned - det er små stykker reje - som der også står på siden:-)

Legetøj kan nu også være en belønning Ronja. Du har måske valgt den forkerte måde at aktivere dine dyr? Måske de foretrækker en af de andre metoder?

Der er jo nok at vælge imellem.

Husk at vandet ikke må være koldt…

mvh

vandet er tempereret som når ungerne skal i bad, så det er ikke problemet, men havde håbet at de gad hvis godbiden var lækker nok, selvom de hader vand…men det ser lidt sjovt ud når de modigste af dem så prøver for det er da kun lige spidsen af poten der får lov til at blive våd…

Det med et paprør er en blandet fornøjelse for det er de vilde med selvom der ikke er noget inden i det, bare det at de kan få lov til at flænse det er skønt…

Papkasser er de også vilde med, dog som kurv, de er ellevilde når der kommer en kasse i huset og så er det ellers om hvem der kommer først…men de leger ikke med dem, de vil bare putte i dem…

tror mine katte er lidt sære…gg

Det er svært at motivere en kat, som ikke er vant til det:-) Pludselig ser de lyset:-)

Hvis de hader vand - så er fisk rejen nok ikke den bedste aktiveringmetode:-)

Men at rive ruller i stykker er også aktivering jo:-)

Har du prøvet aktiveringslegetøj? Hanne viste fx et tæppe hun selv havde syet, som var rigtig godt.

MVH

aktiveringstæppe til katte?
troede kun man kunne få sådan noget til babyer gg
De er rigtig glade for sugerør, men mange af deres aktiveringslege er noget de selv finder på sammen når det lykkes dem at stjæle noget fra os…

Hihi de er gode de katte er de:-)

Måske de kunne føje et par tips til hjemmesiden:-) Sådan aktiverer du mennesker:-)

ååååh jo, det er jeg ret sikker på at mine katte kan…!!!:tihi:

Specielt My, hun er virkelig god til det…op på køkkenbordet hvor hun da ikke vil flytte sig før en af os rejser os op, senere hopper hun op oven på skabet i køkkenet, så kan jeg ellers stå og hoppe efter hende mens hun glor dumt på mig, for jeg kan jo ikke nå…det er kun lars der er høj nok, men han skal stadig stå på tær for at nå hende…Når vi så ligger og putter på sofaen så skal der legets fange, og det er et must at vi skal hoppes på…Når vi går i seng skal der nusses, men hun skal helst stå så vi ikke kan se fjernsynet…ggg

Satan er mere omvendt, når han vil putte skal han ligge på mit bryst og jeg skal bare ligge stille…gggg

Midi og Elvira er som altid de der super artige og søøøøøøøde katte, og Ninja hopper gerne med på Mys unoder…dog kan hun ikke komme på køkkenbordet, men hun kan lege med gardiner og vælte ting ned…

skal nok blive sjovt nu Lars lige har fået fisk…de er ganskevist kødædende men de er IKKE ret store ggg tror de vil være glade for at kattene hader vand…

Haha mine kan også et par tricks i den retning!